ΕΛΛΑΔΑΘΕΜΑ

Η Γέφυρα “ζεματάει” και πολλοί ξαναθυμούνται την παλιά καλή λύση

Μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις η Γέφυρα Α.Ε “Χαρίλαος Τρικούπης” απαιτεί 14,70€ για να κάνεις τη διαδρομή με ΙΧ. Το ποσό έχει πια “ξεφύγει” και πολλοί ταξιδιώτες προτιμούν την εναλλακτική λύση, με την παραδοχή πως “ό,τι χάνεις σε χρόνο το κερδίζεις σε χρήμα”.

Αντίδοτο, λοιπόν, στην πανάκριβη διέλευση μέσω της Γέφυρας αποτελούν τα φέρυ – μποτ που σταθερά εδώ και δεκάδες χρόνια κάνουν την διαδρομή Ρίο – Αντίρριο και ανάποδα.

Η εταιρεία ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. συστάθηκε το 1995 από τη γαλλική VINCI και έξι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Ως Παραχωρησιούχος, η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. έχει την ευθύνη της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, συντήρησης και λειτουργίας της Γέφυρας στη διάρκεια των 42 ετών της περιόδου παραχώρησης.

Θεωρητικά λοιπόν, η περίοδος παραχώρησης βρίσκεται περίπου στη μέση τής εκμετάλλευσης της συγκεκριμένης οδικής διέλευσης. Ωστόσο μετά και την τελευταία αύξηση (ασφαλώς βάσει της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο) το κόμιστρο έχει φτάσει στα ύψη, την ίδια ώρα που αυξάνονται και οι τιμές των διοδίων της Ιονίας Οδού. Αν προστεθεί και το υπερβολικό κόστος του καυσίμου, τότε κάποιες μακρινές διαδρομές (Ήπειρος, Κέρκυρα κτλ.) απαιτούν πλέον περίπου 250 ευρώ ή και παραπάνω. Τα ποσά αυτά είναι απαγορευτικά για πολλούς Έλληνες ή τουλάχιστον έχουν μειώσει κατά πολύ τα ταξίδια. “Κάποτε πήγαινα στο χωριό μου 4-5 φορές το χρόνο”, μάς λέει ένας Γιαννιώτης. “Τώρα, όσο και ασφαλής να είναι ο δρόμος, το περιόρισα σε μία φορά το καλοκαίρι και τέρμα”.

Κάποιοι ψάχνουν εναλλακτικές για να μειώσουν το κόστος. Χιλιάδες οδηγοί, λοιπόν, κάθε μέρα αντί “να πληρώνουν τον ουρανό με τ’ άστρα” για να περάσουν από τη Γέφυρα, προτιμούν τα πλοία, τα οποία έχουν καθηλωμένο το κόμιστρο σε τιμή λιγότερο από το μισό της Γέφυρας. Κάποιοι άλλοι το πάνε παραπέρα και σε επιλεγμένα σημεία της διαδρομής της Ιόνιας Οδού βγαίνουν στην παλιά Εθνική Οδό, γλιτώνοντας και μερικά διόδια.

Έτσι αντί για τα 14,70 € της Γέφυρας ξοδεύουν για τη διέλευση 7 ευρώ, σχεδόν το ίδιο με το 2004 οπότε και η διέλευση καθορίστηκε στα 6,5. Είναι επόμενο όλο και περισσότεροι να χρησιμοποιούν τα ferry – boats για να περάσουν το στενό. Για τα φορτηγά η διαφορά κόστους υπερβαίνει τα 20 ευρώ, ενώ για τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων φτάνει τα 45 ευρώ!

Ώρες δρομολογίων πλοίων

Δρομολόγια ανά 30 λεπτά 06:30 μέχρι 12:00 τόσο από Ρίο όσο και από Αντίρριο
Δρομολόγια ανά 20 λεπτά 12:00 μέχρι 20:00 τόσο από Ρίο όσο και από Αντίρριο
Δρομολόγια ανά 30 λεπτά 20:00 μέχρι 23:00 τόσο από Ρίο όσο και από Αντίρριο
Δρομολόγια ανά 45 λεπτά 23:00 μέχρι 02:30 τόσο από Ρίο όσο και από Αντίρριο
Δρομολόγια ανά 45 λεπτά 05:00 μέχρι 06:30 τόσο από Ρίο όσο και από Αντίρριο

Δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

Η Γέφυρα "ζεματάει" και πολλοί ξαναθυμούνται την παλιά καλή λύση 2
Η Γέφυρα "ζεματάει" και πολλοί ξαναθυμούνται την παλιά καλή λύση 4
Γέφυρα

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
1 Comment
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
enas agnwstos ntalikierhs!
enas agnwstos ntalikierhs!
9 μήνες πριν

den xerw giati ginetai ayth h prospatheia na gyrisoume stous karavokyrides… pou an thymhthoume prin ginei h gefyra pou phgan ta komistra alla eytyxws egine h gefyra kai phrane oti tous axize!

Back to top button
1
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x