ΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Focus Bari: Για ποιους λόγους δεν εμβολιάζονται οι αρνητές στην Ελλάδα

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία από σειρά ερευνών που διενήργησε η Focus Bari για την πορεία του εμβολιασμού στη χώρα έναντι του κορωνοϊού και τους λόγους που οι αρνητές δεν εμβολιάζονται. Για τους αρνητές, ο κυριότερος λόγος είναι η άρνηση να κάνουν κάτι που τους επιβάλλεται εκβιαστικά (65%) και ακολουθούν χαμηλότερα οι αμφισβητήσεις περί του εμβολίου και των επιπτώσεών του στην υγεία.

Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τις τελευταίες μέρες του Δεκεμβρίου 2021, η Focus Bari | YouGov  διενέργησε οκτώ Πανελλαδικές Έρευνες παρακολουθώντας την αναλογία των εμβολιασμένων, θετικά διακείμενων, σκεπτικών και αρνητικά διακείμενων Ελλήνων προς το εμβόλιο κατά του Covid-19. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας μέτρησης που διενεργήθηκε μεταξύ 21-31  Δεκεμβρίου σε δείγμα 1.002 Ελλήνων 18-74 χρόνων:

  •     H αναλογία των εμβολιασμένων/θετικών να κάνουν το εμβόλιο Ελλήνων παρουσιάζει σταθερή άνοδο από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2021, και από εκεί και πέρα παραμένει σταθερή/οριακά αυξανόμενη στις τρεις τελευταίες μετρήσεις, αύξηση που προέρχεται κυρίως από τις μεγάλες ηλικίες.
  •     Η εικόνα στο τέλος του 2021 δείχνει πως λίγο περισσότεροι από 4 στους 5 Έλληνες έχουν ήδη κάνει/έχουν ραντεβού/θα κάνουν οπωσδήποτε το εμβόλιο.
  •     Οι νεαρές ηλικίες (έως 44 χρόνων) παρουσιάζουν τα ψηλότερα ποσοστά των διστακτικών, και μια σταθερή αναλογία «αρνητών» βρίσκεται σε όλες τις ηλικίες.

Αναλυτικά, οι λόγοι που οι αρνητές δεν κάνουν το εμβόλιο

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω ο κυριότερος λόγος είναι η άρνηση να κάνουν κάτι που τους επιβάλλεται εκβιαστικά (65%).

Συγκεκριμένα:

  •     Το 57% δηλώνει ότι το εμβόλιο δεν είναι δοκιμασμένο / είναι πειραματικό
  •     Το 43% δηλώνει ότι υπάρχει φόβος για τις άμεσες παρενέργειες
  •     Το 14% δηλώνει ότι ανήκει σε ομάδα που δεν επιτρέπεται
  •     Το 21% δηλώνει πανδημία είναι κατασκευασμένη & παραπλανητική
  •     Το 65% δηλώνει ότι δεν θέλει να εμβολιαστεί εκβιαστικά

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button