Φεύγουν όλες οι εταιρίες μεταφορών από τον Βοτανικό – Χιλιάδες φορτηγά λιγότερα στον Κηφισό
Υπογράφηκε η σύμβαση ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στον Δήμο Φυλής για τη δημιουργία εκεί του Κέντρου Μεταφορών και Logistics, με άμεσα αποτελέσματα τον εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στην αποσυμφόρηση της περιοχής του Βοτανικού και της κυκλοφορίας στον Κηφισό. Το νέο Κέντρο στη Φυλή θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηρόδρομου με το Ικόνιο και το Θριάσιο.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιοποιήσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη διαμόρφωση του χώρου που θα υποδεχθεί τις μεταφορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται σήμερα στον Βοτανικό και θα κατασκευαστούν οι συνδέσεις με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το 2024 θα γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου με στόχο στο τέλος του 2025 να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση.
Οι συνολικές επενδύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ και η οικονομική δραστηριότητα το 1 δισ. ευρώ, με σημαντικά οφέλη στην απασχόληση, άμεσους πόρους στον Δήμο Φυλής, αλλά και τόνωση της επαγγελματικής δραστηριότητας, ευρύτερα, στη Δυτική Αττική.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε επίσης τη σημασία του έργου για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στον Κηφισό και στο κέντρο της Αθήνας, όπου σήμερα διακινούν εμπορεύματα περίπου 4.000 φορτηγά και επιπλέον, τις προοπτικές αστικής ανάπλασης της περιοχής του Βοτανικού, που συγκεντρώνεται τώρα το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Σήμερα τίθενται οι βάσεις για ένα πολύ σημαντικό έργο, καθώς δημιουργείται το μεγαλύτερο Κέντρο Εφοδιαστικής και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το οποίο σε συνδυασμό με το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελέσουν δύο δυναμικές υποδομές που θα αναδείξουν την Ελλάδα σε διεθνή κόμβο για την Εφοδιαστική. Με τη σιδηροδρομική σύνδεση και τις εγκαταστάσεις που θα επιτρέπουν τη συνδυασμένη μεταφορά, περισσότερα από 300 φορτηγά εκτιμάται ότι θα μετατοπιστούν από τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, γεγονός που συνεπάγεται και περιβαλλοντικά οφέλη».