ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανική πρόταση για ναυπήγηση της 4ης FDI Belharra στα Ναυπηγεία Ελευσίνας με μειωμένο κόστος!

Μία πρόταση που εμπλέκει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού έφτασε εγγράφως, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Χρήστου Μαζανίτη για το enikos.gr, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας από τις ΗΠΑ. Περιλαμβάνει τη ναυπήγηση της 4ης φρεγάτας FDI Belharra (πιθανώς και 5ης) στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, σε συνδυασμό με τη μελλοντική ναυπήγηση των αμερικανικών φρεγατών Constellation.

Η έγγραφη πρόταση που έστειλε την περασμένη εβδομάδα η αμερικανική εταιρεία ΟΝΕΧ, ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Ελευσίνας, προς το ΥΕΘΑ εντάσσεται, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, στον κοινό αμερικανο-γαλλικό βηματισμό που αφορά ευρωπαϊκά εξοπλιστικά προγράμματα και συνδυάζεται φυσικά με ταυτόχρονη προώθηση αμερικανικών πλοίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, η έγγραφη πρόταση αναφέρει ότι η τιμή ναυπήγησης της FDI Belharra στην Ελλάδα μπορεί να κοστίσει 10% φθηνότερα στο ελληνικό Δημόσιο απ’ ότι στη Γαλλία ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί σε 15% η εξοικονόμηση χρημάτων εάν αποφασιστεί να γίνει η υποστήριξη των πλοίων στα αμερικανικά ναυπηγεία.

Εδώ, λοιπόν, τώρα έρχεται η σειρά το Πολεμικού Ναυτικού να αποφασίσει και να υποδείξει στην κατασκευάστρια εταιρεία τον δρόμο της συνεργασίας με την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, αφού σε περίπτωση συνεργασίας θα υπάρξει η δημιουργία οικονομιών κλίμακος, με τα οφέλη για την ελληνική οικονομία να είναι πολλαπλάσια.

Επιπλέον, με τη ναυπήγηση του 4ου πλοίου στην Ελλάδα ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για τη ναυπήγηση κι άλλων φρεγατών της κλάσης.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ήδη τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν πιστοποιηθεί από το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό όχι μόνο για τη συντήρηση των πλοίων του 6ου Στόλου αλλά και για την ναυπήγηση των φρεγατών Constellation, οι οποίες ενδιαφέρουν το Πολεμικό Ναυτικό, με προοπτική κατασκευής 5 με 7 πλοίων για μετά το 2030. Εάν θεωρήσουμε ότι οι τελευταίες 4 Constellation – σε σύνολο 7 – θα αντικαθιστούσαν τις ΜΕΚΟ, το ΠΝ θα μπορούσε να προμηθευτεί και 5η FDI Belharra, η οποία όπως και η 4η θα ναυπηγείτο στην Ελλάδα, δημιουργώντας έναν στόλο με δύο διαφορετικού τύπου αλλά εξαιρετικών δυνατοτήτων φρεγατών.

Επιπλέον, υπάρχει και η στρατηγική συνεργασία των Αμερικανών με τον ιταλικό κολοσσό Fincantieri, για την ναυπήγηση των κορβετών FCX-30 κλάσης DOHA στην Ελλάδα.

Ήδη, στα ναυπηγεία Ελευσίνας ο Αμερικανικός Κρατικός Οργανισμός Επενδύσεων (DFC – U.S. International Development Finance Corporation) έχει χρηματοδοτήσει με 125 εκατ. τις επενδύσεις ενώ τρέχουν επιπλέον επενδύσεις ύψους 350 εκατ., με το συνολικό ύψος να φτάνει το μισό δις.

Βάσει των κοστολογημένων επενδύσεων και με την προοπτική ναυπήγησης των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού στην Ελλάδα, που βρίσκονται σε μελέτες του υπουργείου Ανάπτυξης, το ΑΕΠ θα αυξηθεί έως 1%, που μεταφράζεται σε 2,5 δις με προοπτική ανόδου στα 4 δις ετησίως.

Θυμίζουμε ότι ήδη τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας κατασκευάζουν blocks της φρεγάτας FDI, που αποστέλλονται στο ναυπηγεί της Naval Group στη Lorient για συναρμολόγηση. Όσον αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχουν αναπτύξει επαφές με τη Naval Group για τις κορβέτες Gowind, αλλά -προς το παρόν τουλάχιστον- δεν εμπλέκονται σε κάποιο σενάριο ναυπηγήσεων για το Πολεμικό Ναυτικό, προφανώς γιατί το πρόγραμμα των κορβετών έχει αποσυρθεί από το προσκήνιο.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x