Σε χτεσινό μας άρθρο αναφερθήκαμε στη σχεδιαζόμενη γραμμή Δημοτικής Συγκοινωνίας Δάσος – Κέντρο Χαϊδαρίου, που αποτελεί πιλοτικό πρόγραμμα του ΟΑΣΑ, με βάση όσα συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Συνεχίζουμε σήμερα την αναφορά στο μέγα ζήτημα της Δημοτικής Συγκοινωνίας, που καλείται να δώσει απαντήσεις στο σοβαρό έλλειμμα των δημόσιων συγκοινωνιών στην πόλη μας.

Οι δύο πρώτες γραμμές εντός του 2020

Στην υπό σύσταση Δημοτική Συγκοινωνία Χαϊδαρίου θα λειτουργήσουν τέσσερις συνολικά γραμμές. Σύμφωνα με την δημοτική αρχή, οι δύο θα μπουν σε λειτουργία στο αμέσως επόμενο διάστημα, εντός του έτους. Πρόκειται για:

  • Την Γραμμή 1, Αττικό Νοσοκομείο – Αγία Μαρίνα (μέσω Φαβιέρου και Στρ. Καραϊσκάκη). Ο Δήμος θα εκμισθώσει από τον ΟΑΣΑ δύο λεωφορεία για τη λειτουργία  της Γραμμής.
  • Την Γραμμή 2, Πλατεία Ελευθερίας (Δάσος) -Πλατεία Ηρώων. Για τις ανάγκες της Γραμμής θα του παραχωρηθεί δωρεάν ως δανεικό ένα midi bus 25 θέσεων από τον ΟΑΣΑ. Όπως έχουμε γράψει, η Γραμμή 2 αποτελεί πιλοτική λειτουργία του ΟΑΣΑ με κράτηση θέσεων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε  Δήμο.

Πόσο τακτικά θα είναι  

Παράλληλα στις αρχές του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν άλλα δύο δρομολόγια. Πρόκειται για τις Γραμμές 3 και 4, που θα εκτελούνται με τρία καινούργια λεωφορεία που προμηθεύεται ο Δήμος με χρηματοδότηση από τον Φιλόφημο. Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι γραμμές αυτές θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των υπόλοιπων συνοικιών της πόλης και θα περνούν από τον Σταθμό Μετρό “Αγία Μαρίνα”.

Συχνότητα δρομολογίων

Τα δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα ξεκινούν στις 7 το πρωί και θα τελειώνουν στις 10 το βράδυ. Θα παρέχονται δωρεάν στο επιβατικό κοινό. Η συχνότητά τους θα είναι περίπου ανά μισή ώρα και θα τα εκτελούν οδηγοί από το υπάρχον προσωπικό του Δήμου.

Τη διαχείριση και λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα αναλάβει η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Χαϊδαρίου, ενώ η κάλυψη του κόστους θα γίνεται από τον Προϋπολογισμό του Δήμου.

Για την κάλυψη των εξόδων υπάρχουν βλέψεις να συμβάλλουν έσοδα από την εκμετάλλευση της Δημοτικής Συγκοινωνίας και ειδικότερα από τις διαφημίσεις που μπορεί να τοποθετηθούν στα στέγαστρα των στάσεων της δημοτικής συγκοινωνίας ή εντός του λεωφορείου. Ακόμα θα διερευνηθεί η δυνατότητα επιδότησης (τμήματος) της λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας από σχετικά κρατικά ή κοινοτικά προγράμματα, εφόσον υπάρξουν οι ανάλογες προσκλήσεις.