Με τον πλέον τραγικό τρόπο ανοίγουν τα θέματα των δικλίδων ασφαλείας στις εθνικές οδούς, ώστε να μην είναι δυνατή η κίνηση στην αντίθετη λωρίδα, αλλά και της ανανέωσης των διπλωμάτων σε οδηγούς μεγάλης ηλικίας.

Η ΕΡΤ προχώρησε σε έρευνα με αφορμή την απώλεια τριών ζωών, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, στην εθνική οδό στα Μέγαρα, όταν μια οδηγός άνω των 80 ετών, ξαφνικά μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Σε πολλά σημεία των εθνικών οδών σημειώνονται τέτοια περιστατικά.

Συγκεκριμένα, το ΙΧ στο οποίο επέβαινε ηλικιωμένο ζευγάρι, έφυγε από την εξοχική του κατοικία στην Κινέτα, μπήκε ανάποδα στον κόμβο της Εθνικής και επί ένα χιλιόμετρο σχεδόν οδηγούσε στο αντίθετο ρεύμα έως τη στιγμή που οδηγός διερχόμενης μηχανής συγκρούστηκε με σφοδρότητα με το όχημα.

Η 83 ετών ηλικιωμένη οδηγός του ΙΧ και ο οδηγός της μηχανής σκοτώθηκαν σχεδόν ακαριαία ενώ ο συνοδηγός σύζυγός της, μεταφέρθηκε σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο και λίγη ώρα μετά υπέκυψε κι αυτός στα τραύματά του.

«Πάνω από το 90% των περιπτώσεων που έχουμε είσοδο σε αυτοκινητόδρομο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, αναφέρεται σε οδήγηση από υπερήλικους οδηγούς. Αγαθή τύχη θα έλεγα είναι το γεγονός ότι τόσα χρόνια που συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά δεν έχουμε τέτοια αποτελέσματα» επισημαίνει ο Πρόεδρος Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ (Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) Γιάννης Λιονάκης.

Ανάλογα παραδείγματα έχουν σημειωθεί, ενδεικτικά:

  • Στις 3 Σεπτεμβρίου του 2020 στο τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ
  • Στις 22 Μαρτίου του 2021, στις 26 Απριλίου και στις 5 Μαΐου στον ΒΟΑΚ
  • Στις 26 Σεπτεμβρίου στο τμήμα Λάρισα Βόλος

Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας πως θα πρέπει να αυστηροποιηθούν περαιτέρω τα πρωτόκολλα και να ενταχθούν ενδεδειγμένοι μέθοδοι ακινητοποίησης των οχημάτων για ανάλογες περιπτώσεις.

«Πρέπει άμεσα να δράσουν οι διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων και να υλοποιήσουν τεχνικές και πρωτόκολλα τα οποία υπάρχουν ώστε να μην μπορεί να μπει κανείς ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο κι αν μπει να ακινητοποιείται» υπογραμμίζει ο Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος.

Τι ισχύει για την ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης στους άνω των 65 ετών

Να σημειωθεί ότι, σήμερα, ένας οδηγός όταν συμπληρώσει τα 65 έτη της ηλικίας του υποχρεούται να εξεταστεί από παθολόγο και οφθαλμίατρο και ανανεώνει το δίπλωμα του για τρία χρόνια. Οι οδηγοί άνω των 80 ετών εξετάζονται από τέσσερις γιατρούς μεταξύ αυτών και νευρολόγος, και μπορεί να ανανεώσει το δίπλωμά του για δύο ή και λιγότερα χρόνια, ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

«Δυστυχώς ο κόσμος μπερδεύεται στον κόμβο και δεν θέλουν να πληρώσουν ή έχουν κάνει λάθος στη διαδρομή και κάνουν αναστροφή στην εθνική οδό», λέει την ΕΡΤ ο οδηγός Ταξί Ανδρέας Σκουπιώτης. «Οι ηλικιωμένοι δεν έχουν τα αντανακλαστικά που έχει ένας νέος οδηγός. Ο ηλικιωμένος πάντα έχει πρόβλημα στην οδήγηση», λέει ο ίδιος.