ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εργαστήριο Ρομποτικής για Παιδιά <Η1/>

 

γράφει η  Έφη Παπαδέα                                                 Φροντιστήρια Παπαδέα, Αιγάλεω – Περιστέρι – Χαϊδάρι

Τι είναι η Ρομποτική; <Η2/>

Η Ρομποτική αποτελεί εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δραστηριότητα, γιατί συνδυάζει μοναδικά τη μάθηση με τη δίψα του παιδιού για παιχνίδι, δημιουργώντας έτσι μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία. Η εκπαίδευση με τη Ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Η  ενασχόληση  με  τη  Ρομποτική  ενέχει  δύο  ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Έτσι, τα παιδιά μέσω της Ρομποτικής ενθουσιάζονται, ανακαλύπτουν, κατασκευάζουν , μαθαίνουν και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες που τα βοηθούν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν με τον κόσμο γύρω τους, επιτρέποντάς τους να ανακαλύψουν τις δικές τους ικανότητες.

Ποιες προσωπικές ικανότητες αναπτύσσονται στα παιδιά; <Η2/>

  • Κοινωνικοποίηση / συνεργατική μάθηση
  • Αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση για τις ικανότητές τους
  • Λογική και Κριτική Σκέψη ( σχέδιο κατασκευής – προγραμματισμός – δοκιμή κατασκευής – αξιολόγηση κατασκευής)
  • Φαντασία στη δημιουργία ( χρόνος –χώρος – πόροι κατασκευής)
  • Επίλυση προβλημάτων και προκλήσεων
  • Αλγοριθμικός τρόπος σκέψης
  • Παρατηρητικότητα & Αντίληψη ( εντοπισμός προβλημάτων στην κατασκευή και στον προγραμματισμό και επιδιόρθωση)
  • Καλλιτεχνικά ερεθίσματα απαραίτητα για την ανάπτυξή τους
  • Καινοτομία και νέες ιδέες ( έρευνα για νέους τρόπους κατασκευής και προγραμματισμού)
  • Ενθουσιασμός για Μάθηση (Παροχή κινήτρων για μελέτη και ενασχόληση με την επιστήμη και την τεχνολογία)

Τι διδάσκεται στα μαθήματα Ρομποτικής; <Η2/>

Το μοντέλο S.T.E.M <Η3/>

Η εκπαίδευση ακολουθεί το μοντέλο S.T.E.Α.M. Η εκπαιδευτική προσέγγιση “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] αναφέρεται στη Φυσική, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Η καινοτομία όμως είναι και κάτι άλλο: είναι η πρωτοποριακή ιδέα της δημιουργίας που θα προκαλέσει τις ανθρώπινες αισθήσεις δίνοντας λύση σε δισεπίλυτα προβλήματα. Η Tέχνη, λοιπόν, και η απουσία της από το χώρο των επιστημών είναι που οδηγεί σε τετριμμένες λύσεις και περιορίζει τη δημιουργικότητα. Σε αυτό το σημείο έρχεται η τέχνη για να συμπληρώσει το παζλ της επιτυχίας: STEM + Art = STEAM. Με όλες αυτές τις θεματικές περιοχές ενοποιημένες, οι μαθητές έχουν μια ολοκληρωμένη αντίληψη και όχι κατακερματισμό γνώσης.

Δημιουργικός Προγραμματισμός με Scratch – για παιδιά Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων Δημοτικού Σχολείου) <Η2/>

Εκπαιδευτικό Υλικό : WeDo 2.0 & Scratch <Η3/>                                                                          

Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch 2.0, θα υλοποιήσουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια. Έτσι θα εξοικειωθούν με όλες τις βασικές προγραμματιστικές δομές και θα καλλιεργήσουν την αλγοριθμική τους σκέψη. Μέσω αυτής της πολύτιμης δεξιότητας θα μπορέσουν να έχουν μία πιο εκ βαθέων γνωριμία με τους επιστημονικούς χώρους, όπως τα Μαθηματικά, την Τεχνολογία και την Πληροφορική.

Εκπαιδευτική Ρομποτική Lego Mindstorms NXT, EV3 & Arduino – Για παιδιά Ε – ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου <Η2/>

Εκπαιδευτικό πακέτο: Lego Mindstorms NXT, EV3 & Arduino <Η3/>

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές καταπιάνονται με πιο σύνθετες κι απαιτητικές κατασκευές χρησιμοποιώντας τη ναυαρχίδα της LEGO®, το πακέτο EV3. Σε αυτό το στάδιο χρησιμοποιούν πολλοί  αισθητήρες (κίνησης, χρώματος, αφής κλπ.) και μοτέρ και μπορούν να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τα δικά τους ρομπότ. Κάνοντας χρήση το επίσημο λογισμικό της LEGO®, οι μαθητές καλούνται να πειραματιστούν προσπαθώντας να λύσουν με το ρομπότ που κατασκεύασαν πάσης φύσεως προβλήματα της Μηχανικής, της Φυσικής και της Γεωμετρίας.
Στη συνέχεια, ακολουθεί το Arduino. Η πλακέτα Arduino είναι τη ναυαρχίδα ενασχόλησης με τον προγραμματισμό και τα ηλεκτρικά κυκλώματα. Κατασκευάζονται σενάρια κλιμακωτής δυσκολίας που οι ίδιοι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν γράφοντας κώδικα σε C++. Παράλληλα, πρωτογνωρίζουν τις έννοιες, όπως κύκλωμα, τάση, pin, led, breadboard . 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button