Έργα συνολικής αποκατάστασης στα πρανή της Διώρυγας Κορίνθου
Η Διώρυγα Κορίνθου έχει κλείσει από τις 15 Ιανουαρίου, καθώς σημειώθηκε εκτεταμένη κατολίσθηση από τα πρανή. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε διαγωνισμό-εξπρές ύψους 32 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσει άμεσα η αποκατάσταση της Διώρυγας.
Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του έτους και να ολοκληρωθούν εντός του 2022. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στα σημεία σε μήκος ενός χιλιομέτρου.
Τα τελευταία χρόνια είχε γίνει σειρά κατολισθήσεων στη διώρυγα και αποφασίστηκε τελικά να αντιμετωπιστεί συνολικά το πρόβλημα για να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της Διώρυγας στο μέλλον. Στην εταιρεία της Διώρυγας Κορίνθου απασχολούνται περίπου 80 εργαζόμενοι.
Η Διώρυγα αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, και αντίστροφα.
Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά μέσω της Διώρυγας είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295 ναυτικά μίλια.
Το κανάλι χρησιμοποιούν όλων των ειδών τα πλοία, από μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά πλοία, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια ο διάπλους από τη διώρυγα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ατραξιόν του ταξιδιού.