ΑΡΘΡΑ

Έρχονται διαφημίσεις σε στάσεις λεωφορείων – Θα εφαρμόσει ο Δήμος Χαϊδαρίου τη νομοθεσία;

Ο Κίμων Ε. Φουντούλης καταγράφει τον προβληματισμό του σχετικά με την πρόθεση του Δήμου να νοικιάσει διαδημιστικές πινακίδες σε στάσεις λεωφορείων. Το θέμα έρχεται προς συζήτηση στο αυριανό Δημοτικό Συμβούλιο (Δευτέρα 24 Μαΐου, 1.15, μπορείτε να το παρακολουθήστε ζωντανά στο “Χαϊδάρι Σήμερα TV” στο Youtube ή στο “Χαϊδάρι Σήμερα” στο facebook).

Η παρέμβαση του Κίμωνα Φουντούλη:

Με το 8ο θέμα η διοίκηση του Δήμου Χαϊδαρίου προτίθεται να αναθέσει εκμετάλλευση διαφημιστικών πλαισίων στις στάσεις των λεωφορείων.

Πρώτη παρατήρηση: Το εισηγητικό δεν αναφέρεται ρητά στη πρόσφατη ΚΥΑ 46526/21-7-2020, ΦΕΚ 3049/22-7-2020. Δηλαδή δήμαρχος, αντιδήμαρχος, γενικός γραμματέας, δ/νση οικονομικών υπηρεσιών, εμφανίζονται να αγνοούν ή παραβλέπουν τη νομοθεσία και οι σύμβουλοι καλούνται να αποφασίσουν δίχως όλα τα δεδομένα.

Σύμφωνα με το εισηγητικό οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να ορίσουν χώρους, δίχως αναφορά σε συγκεκριμένη εν ισχύ διάταξη. Εδώ επισημαίνεται πως έχουν εκδοθεί και αποφάσεις ΣτΕ. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η άποψη του ΥΠΕΣ για τις ευθύνες των ΟΤΑ (συνέντευξη κ. Λιβάνιου).

Η ΚΥΑ πρώτα ορίζει τι απαγορεύεται. Θα εφαρμόσει ο Δήμος Χαϊδαρίου τις απαγορεύσεις ή θα προσθέσει και τη σύννομη;

Οι δήμοι ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να εκμεταλλεύονται θέσεις για διαφήμιση υπό προϋποθέσεις. Π.χ. «…δεν επιτρέπεται μπροστά από καταστήματα, εμπορικές επιχειρήσεις και κατοικίες όταν επηρεάζεται ο φωτισμός, η θέα, η πρόσβαση…».

Έχουν ελέγξει οι υπηρεσίες αυτές τις προϋποθέσεις αλλά και τη διέλευση πεζών; Ή καλείται κάθε σύμβουλος να πάρει μεζούρα;

Το γεγονός πως ο Δήμος Χαϊδαρίου επί χρόνια ενοικιάζει δίχως να εισπράττει έχει προβληματίσει; Υπάρχουν συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης του πλαισίου; Υπάρχει συντονισμός με ΚΕΔΕ, ΠΕΔΑ, ΟΤΑ περιοχής μας για ενημέρωση επί φερεγγυότητας συναφών επιχειρήσεων; Τι εγγυήσεις απαιτούνται;

Μείζον θέμα η ασφάλεια. Έτσι παρότι η Λ. Αθηνών έχει όριο 60 χλμ. το Συμβούλιο γνωρίζει καλώς πως αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 70 χλμ., συνεπώς πρέπει να κρίνει με πραγματικά δεδομένα και να μην επιτρέψει κάθετες επιφάνειες.

Η ευθύνη δεν είναι απρόσωπη.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button