Μεγάλη επένδυση logistics σε ακίνητο 16 στρ. στο Χαϊδάρι – Πώς θα λειτουργεί

Μια επένδυση logistics υπερτοπικής κλίμακας και στρατηγικής σημασίας, όπως χαρακτηρίζεται από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προγραμματίζεται στ η Δυτική Αθήνα.
Η ταχέως αναπτυσσόμενη στην Ελλάδα εφοδιαστική (logistics) αλλάζει σε σημαντικό βαθμό το τοπίο της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή του Θριάσιου και της Δυτικής Αττικής. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία Streem Logistics A.E. αγόρασε μεγάλο οικόπεδο στην περιοχή του Σκαραμαγκά, η οποία αποτελεί υποδοχέα δραστηριοτήτων παραγωγής και χονδρεμπορίου χαμηλής και μέσης
όχλησης, με στόχο να δημιουργήσει χώρο αποθηκών και διακίνησης προϊόντων.
Ειδικότερα το σημείο επέμβασης βρίσκεται επί των οδών Έλλης Λαμπέτη 1 και Οδυσσέα Παλάσκα 16, κοντά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σε μικρή απόσταση από την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, τη
Λεωφ. Σχιστού, τη σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου – Νέου Ικονίου και από τον κόλπο Ελευσίνας
Το ακίνητο έχει εμβαδό περί τα 16 στρέμματα και αγοράστηκε το 2022 από την εταιρεία Streem Logistics A.E από την προηγούμενη ιδιοκτήτρια εταιρεία ΕΛΑΣΤΡΟΝ. Στις 30 Απριλίου κατατέθηκε για δημόσια διαβούλευση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και Σχέδια Μελέτης Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για να προσδιοριστούν οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης που θα επιτρέψουν την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος ανάπτυξης της επιχείρησης της Streem Logistics A.E.
Στο οικόπεδο υπάρχει ήδη κτίριο βιομηχανικής αποθήκης και γραφεία, συνολικής υλοποιημένης δόμησης 11.695,08m2.
Στόχος της εταιρείας είναι να εκμεταλλευτεί την υφιστάμενη κτιριακή βιομηχανική/αποθηκευτική υποδομή για επένδυση logistics, ώστε να την μετατρέψει σε έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για τα εμπορεύματα και σε χώρους γραφείων, εστίασης και αποδυτηρίων που θα εξυπηρετούν το προσωπικό που θα εργάζεται εκεί.

Προβλέπεται, επίσης, να τοποθετηθούν 8 ράμπες φορτοεκφόρτωσης που θα εξυπηρετούν τις εισόδους/εξόδους εμπορευμάτων στην εγκατάσταση καθώς και χώροι φόρτισης των μηχανημάτων που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες τις εγκατάστασης. Τα εμπορεύματα που προβλέπεται να αποθηκεύονται εντός της εγκατάστασης θα αφορούν ως επί το πλείστον μηχανολογικό εξοπλισμό (π.χ. φωτοβολταϊκά πάνελ, γεννήτριες, inverter) και πρώτη ύλη για βιομηχανίες.
Στο πλαίσιο της λειτουργίας του ακίνητου ως κέντρου αποθήκευσης και διανομής, στην εγκατάσταση
είναι πιθανό να δημιουργηθούν μικρές γραμμές συναρμολόγησης (assembly lines), γραμμές συσκευασίας όπως και υποστηρικτικοί χώροι Η/Μ εγκαταστάσεων.

Τι θα γίνει με το κυκλοφοριακό;
Ενώ η επενδυτική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ιδίως στον κλάδο των logistics (συνυπολογίστε και την αύξηση δραστηριότητας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κτλ.), διαρκώς μεγαλώνει και ενώ είναι ήδη κορεσμένες κυκλοφοριακά η Εθνική Οδός και η Λεωφόρος Σχιστού, η πολλάκις εξαγγελθείσα παρέμβαση στον Κόμβο Σκαραμαγκά διαρκώς αναβάλλεται.
Το κυκλοφοριακό κομφούζιο τα επόμενα χρόνια αναμένεται ακόμη μεγαλύτερο, η ταλαιπωρία των εργαζομένων και του κοινού θα αυξηθεί επιπλέον, ενώ και η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων θα δοκιμάζεται όλο και περισσότερο.
Ακόμη και αν ξεκινούσε σήμερα το έργο, θα χρειαζόταν τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί. Με το πλαίσιο υλοποίησης που βάζει το Υπουργείο Υποδομών, θα φτάσουμε το 2030. Αν βέβαια γίνει η δημοπράτηση εντός του 2025, και αν ολοκληρωθεί το 2026, αλλά και αν δεν γίνουν προσφυγές. Πολλά τα “αν” και ο ορίζοντας θολός… (Πιο αναλυτικά: Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά: Χάθηκε η πρώτη “προθεσμία” – Πότε θα ολοκληρωθεί, αν όλα πάνε καλά)
Ολόκληρη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εδώ: https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2024/04/SMPE-EPS-SKARAMAGKAS_STREEM-LOGISTICS-A.E._27.03.24.pdf