“Εδώ το Μετρό, Τρίτος Κόσμος”
Mε τα νέα δεδομένα, το ανακαινισμένο θέατρο Λυκαβηττού χωράει περίπου 6.000 θεατές, καθήμενους και όρθιους. Οπότε φανταζόμαστε ότι (συν – πλην) τόσοι ήταν στη συναυλία-αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου το βράδυ της Τετάρτης. Καρφίτσα δεν έπεφτε. Το κοινό αποθέωσε τους μουσικούς και τους συντελεστές, τραγούδησε, συγκινήθηκε, θυμήθηκε, μεράκλωσε αλλά δεν χόρεψε γιατί ο χώρος μπροστά από τη σκηνή είχε καταληφθεί από λευκές καρέκλες για καθήμενους θεατές, προκαλώντας μια αισθητική παραφωνία στον χώρο.
Της Βασιλικής Τζεβελέκου / efsyn.gr
Ωραία η συναυλία και μετά άρχισε η οδύσσεια για τον επαναπατρισμό (της παρέας μας) στις συνοικίες διαμονής μας στο λεκανοπέδιο, καθώς είχαμε αποφασίσει να μετακινηθούμε χωρίς ιδιωτικό μέσο. Το ίδιο είχαν σκεφτεί και οι περισσότεροι από τους 6.000 συμπολίτες μας, αφού πλέον απαγορεύεται (και καλώς) να προσεγγίσεις με αυτοκίνητο το πάρκινγκ του θεάτρου τις ημέρες και τις ώρες των εκδηλώσεων.
Επικροτούμε το μέτρο αλλά θα εκτιμούσαμε αν η δημοτική αρχή είχε την πρόνοια χρήσης ειδικών οχημάτων που θα μετέφεραν τουλάχιστον ένα μέρος του κοινού σε κεντρικά σημεία μετά το πέρας των εκδηλώσεων. Η γνώριμη κατηφόρα μέσα από τα σκαλάκια και τα μονοπάτια αποκάλυπτε πάντως, παρά το σκοτάδι, την εγκατάλειψη του λόφου. Κι ας είναι ένας από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου του κέντρου.
Και μετά ήρθε το καλύτερο. Οι χιλιάδες αυτοί άνθρωποι έψαχναν για ταξί και φυσικά δεν έβρισκαν, ενώ οι τελευταίοι συρμοί του μετρό διέρχονται από το Σύνταγμα στις 00.20. Κατακαλόκαιρο με φεστιβάλ και συναυλίες, με θερινούς κινηματογράφους, με στέκια διάσπαρτα στο κέντρο της πρωτεύουσας, παρά τις αλλαγές και την εμφανή τάση της ξενοδοχοποίησης, το μετρό ακινητοποιημένο και τα λεωφορεία ανύπαρκτα.
Και αναρωτιέσαι τι μαγικό κάνουν οι άλλες κυβερνήσεις του κόσμου τούτου και καταφέρνουν να παρέχουν ασφαλή νυχτερινή μετακίνηση στους πολίτες και τους τουρίστες τους; Για να μην ξεχνιόμαστε, στην Κωνσταντινούπολη το μετρό λειτουργεί όλη τη νύχτα. Εδώ, Τρίτος Κόσμος.