“Δίδυμη επιτυχία” στην ιατρική με 19.200+ μόρια!
Πώς να μετρήσεις την ευτυχία της οικογένειας Καραγιάννη; Τις μέρες αυτές ζει μια διπλή χαρά, αφού τα δίδυμα κοριτσάκια της, η Αναστασία (Σίσσυ) και η Κατερίνα αρίστευσαν στις φετινές πανελλήνιες ξεπερνώντας και οι δύο τα 19.200 μόρια!
Ομοίως μεγάλη είναι η ικανοποίηση και στο σχολείο τους, στα Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία, που μέσα στην εξαιρετικά παραγωγική φετινή χρονιά έζησαν και το σπάνιο γεγονός της ταυτόχρονης αριστείας. Τα δίδυμα από τη Νίκαια έδωσαν χαρά σε πολλούς!
Η Κατερίνα έφτασε τα 19.720 μόρια (Γλώσσα 19, Χημεία 20 Φυσική 20, Βιολογία 19,6) και η Κατερίνα τα 19.260 μόρια (19.8 βιολογία, 18.9 έκθεση, 18.9 χημεία, 18.9 φυσική). Ομολογουμένως πολύ υψηλές επιδόσεις στο 3ο Πεδίο, πόσο μάλλον όταν τις πετυχαίνουν ταυτόχρονα δύο αδέλφια.
Η Κατερίνα σκέφτεται την Ιατρική και τίποτε άλλο, ενώ η Σίσσυ τείνει επίσης προς τα εκεί, αλλά θα πάρει οριστική απόφαση όταν μελετήσει τα προγράμματα σπουδών και τις προοπτικές και άλλων σχολών.
Το Χαϊδάρι Σήμερα ρώτησε τις ρώτησε τι σημαίνει για δύο αδελφές να δίνουν μαζί εξετάσεις. Τύχη ή πρόβλημα; Συμφώνησαν ότι είχαν τη δυνατότητα να μοιράζονται σημειώσεις, να λύνουν απορίες. “Ακόμα και να εξετάζουμε η μία την άλλη!”, σημειώνει η ΚΑΤΕΡΙΝΑ. “Μοιραζόμασταν φόβους και προβληματισμούς και έδινε η μία παρηγοριά στην άλλη. Όμως είχε και αρνητικά, όπως η σύγκριση που είναι αναπόφευκτη”, λέει από τη μεριά της η ΣΙΣΣΥ.
Τέτοιου επιπέδου βαθμολογίες έρχονται βέβαια με προσπάθεια σε βάθος χρόνου και αυτό ακριβώς συνέβη με τις δύο αδελφές. Όπως μάς λένε, οι πανελλαδικές δεν είναι σίγουρα υπόθεση ενός χρόνου αλλά μίας συνολικής προετοιμασίας, με τη γνώση να λειτουργεί συσσωρευτικά. Η ΣΙΣΣΥ αποδίδει καίρια σημασία στην κατανόηση των εννοιών σε βάθος, αντί της συσσώρευσης όγκου ασκήσεων: “Αυτό που έφερε την επιτυχία ήταν η συνεχής και συστηματική προσπάθεια χωρίς υπερβολές. Επίσης θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητος ο τεράστιος αριθμός ασκήσεων αρκεί να έχουν κατανοηθεί σε βάθος όλες οι έννοιες και να έχει έρθει ο μαθητής σε επαφή με μερικές πιο «τσιμπημένες» περιπτώσεις”.
Το σχολείο στη δική τους περίπτωση έπαιξε ρόλο “κλειδί”. Η ΣΙΣΣΥ χαρακτηρίζει τους καθηγητές “εξαιρετικούς, που έδωσαν σωστές κατευθύνσεις και μεθοδολογία, με πολλές και διαβαθμισμένης δυσκολίας ασκήσεις”. Εστιάζει όμως ιδιαίτερα στην ψυχολογική στήριξη που παρείχαν, τόσο ώστε “το ευχάριστο κλίμα της τάξης αυτή την χρονιά την καλύτερη όλων των σχολικών μας χρόνων πάρα την πίεση των μαθημάτων!”. Και η ΚΑΤΕΡΙΝΑ θεωρεί ότι η δουλειά στην τάξη είχε κομβικό ρόλο τόσο στον γνωστικό τομέα, όσο και στον ψυχολογικό: “Το σχολείο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια θέτοντας αρχικά τις σωστές βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Οι καθηγητές μας ως επαγγελματίες έκαναν μια άψογη προετοιμασία τόσο στη Β’ όσο και Γ’ λυκείου και σαν άνθρωποι ήταν εκεί σε όλα τα άγχη, τις ανησυχίες μας εντός και εκτός τάξης, δίνοντας κουράγιο και δύναμη“.
Στην Ελλάδα λέμε -μεταξύ σοβαρού και αστείου- ότι μαζί με τα παιδιά δίνει εξετάσεις και η οικογένεια. Ποιον ρόλο έπαιξε η οικογένεια Καραγιάννη στην προσπάθεια των δίδυμων κοριτσιών της; “Οι πανελλαδικές καλώς ή κακώς είναι μια οικογενειακή υπόθεση καθώς το οικογενειακό περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του κάθε παιδιού”, υποστηρίζει η ΚΑΤΕΡΙΝΑ. Τον πιο κοντινό ρόλο στο δικό τους αγώνα τον είχε η μαμά, που είναι καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας και διευθύντρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Κερατσινίου. Ο πατέρας είναι πολιτικός μηχανικός. “Η μητέρα μου που ήταν εκεί καθ’ όλη την πορεία και κατατάσσεται στον γονιό “διάβασε και άλλο παιδί μου”. Τον τύπο του πλέον όμως υποστηρικτικού καθώς το κάθε παιδί έχει ανάγκη κάποιον να το επαγρυπνά ώστε να πετύχει τους στόχους που το ίδιο επιθυμεί”, σημειώνει. “Ήταν υποστηρικτή παρόλο που συχνά γινόταν πιεστική λόγω του άγχους της για την επιτυχία μας”, συμφωνεί και η ΣΙΣΣΥ.
Όσον αφορά τον μεγαλύτερο εχθρό του μαθητή, το άγχος, η ΚΑΤΕΡΙΝΑ υποστηρίζει ότι καλύτερο αντίδοτο είναι το ίδιο το διάβασμα και η σκληρή δουλειά. Η ΣΙΣΣΥ αισθανόταν κάποιες στιγμές τεράστιο άγχος και μη παραγωγικό. Στη δική της περίπτωση βοηθούσε το σχολικό περιβάλλον: “Όμως πάντα οι καθηγητές ήταν εκεί για να το μετριάζουν”.
Από τη συζήτηση μαζί τους επιβεβαιώνεται ότι η αφοσίωση στα μαθήματα και η επιτυχία στις εξετάσεις έρχεται όταν υπάρχει αγάπη για τη γνώση -η φιλοδοξία της επιτυχίας δεν είναι αρκετή. Για παράδειγμα, η ΚΑΤΕΡΙΝΑ έβρισκε ικανοποίηση στο μάθημα της Έκθεσης, που τα περισσότερα παιδιά των θετικών κατευθύνσεων βλέπουν σαν “ναρκοπέδιο”. Να τι μας λέει: “Προσωπικά είχα χρόνο για απόλαυση της γνώσης κυρίως στο μάθημα της έκθεσης καθώς μέσω της προετοιμασίας, των συζητήσεων για θέματα της επικαιρότητας, των διαφόρων κειμένων ένιωσα πραγματικά να διαμορφώνω ολοκληρωμένη άποψη, αντίληψη . Δεν είναι μόνο οι απαραίτητες γνώσεις για να δοθούν οι εξετάσεις αλλά το σύνολο της παιδευτικής διαδικασίας που συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργεια και προετοιμάζει τον απόφοιτο της Γ λυκείου για την μετέπειτα πορεία και εξέλιξη του”.
Η ΣΙΣΣΥ επίσης γοητευόταν από το ταξίδι της γνώσης: Παρόλο που οι πανελλήνιες εξετάσεις ήταν για μένα ήταν μια ευκαιρία να φτάσω ένα βήμα πιο κοντά στις μελλοντικές μου επιθυμίες και φιλοδοξίες, πάντα πρώτη μου προτεραιότητα ήταν η απόκτηση γνώσεων.
Στην ερώτηση για τη σχέση με την πολιτική απάντησε η ΚΑΤΕΡΝΑ: “Θα με ενδιέφερε πολύ η συμμετοχή στα κοινά κάτι που η ενασχόληση με την πολιτική σαφώς ευνοεί.“
Τελευταίο θέμα συζήτησης αφήσαμε τις προοπτικές για το μέλλον και πιο ειδικά το εξωτερικό, ζήτημα που απασχολεί τους νέους, αλλά φυσικά και τις οικογένειές τους. Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ σκέφεται μόνο την Ελλάδα, αρκεί βέβαια να μην υπάρξουν πάλι δυσάρεστες ανατροπές: “Το εξωτερικό έχει πολλά να προσφέρει σε επίπεδο σπουδών όμως όσον αφορά τη δουλειά θα ήθελα να παραμείνω και να εργαστώ στην Ελλάδα. Δεν είναι εύκολο να φύγεις και ελπίζω το μέλλον να είναι ευνοϊκό ώστε να μην αποτελέσει μονόδρομο”.
Η ΣΙΣΣΥ από τη μεριά της έχει μια άλλη οπτική, που σχετίζεται με την αγάπη της για την έρευνα: “Προσωπικά σκέφτομαι πολύ σοβαρά τις σπουδές στο εξωτερικό ενώ δεν απορρίπτω και την εργασία εκτός Ελλάδας, καθώς στον τομέα της έρευνας με τον οποίο θέλω να ασχοληθώ δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες εξέλιξης”.
* Η πρώτη φωτογραφία είναι από συνέντευξη που έδωσαν τα κορίτσια στην ΕΡΤ.