ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Πλοιοκτήτες της συμφοράς”: Απομακρύνθηκε επικίνδυνο δεξαμενόπλοιο από τον Κόλπο της Ελευσίνας

Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ: Απομακρύνθηκε επικίνδυνο δεξαμενόπλοιο από τον Κόλπο της Ελευσίνας – Συνεχίζεται το έργο για την απομάκρυνση όλων των ναυαγίων από τον Λιμένα Ελευσίνας

Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το επικίνδυνο δεξαμενόπλοιο “Προμηθέας” (ΙΜΟ 7414286), μετά τον ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, που διενήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, στις 27 Αυγούστου 2024.

Το πλοίο οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, στην Τουρκία προς ανακύκλωση (σκραπ). Ήταν ελλιμενισμένο από το 2013 στον όρμο της Βλύχας, όπου στην συνέχεια εγκαταλείφθηκε από τον πλοιοκτήτη του, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί επικίνδυνο-επιβλαβές το έτος 2021.

Επίσης, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να απομακρυνθεί από τον όρμο της Βλύχας και το επικίνδυνο Φ/Γ «ΕΛΕΝΗ Κ» (Ν.Π.11116).

Σε ανακοίνωσή του ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ σημειώνει:

Οι προσπάθειες συνεχίζονται αδιαλείπτως ώστε να απομακρυνθούν εκτός λιμένος Ελευσίνας και τα υπόλοιπα, συνολικά, 36 επικίνδυνα ναυπηγήματα, που παραμένουν στην περιοχή.

Με στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την διασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας, η σημερινή Διοίκηση του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατάφερε να απαλλάξει τον κόλπο της Ελευσίνας από 20 επιβλαβή ναυπηγήματα, έχοντας διενεργήσει έως σήμερα:

  • 13 Ανοικτούς Πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς,
    7 Επαναληπτικούς Πλειοδοτικούς,
  • 9 Μειοδοτικούς Διαγωνισμούς και
  • 3 Επαναληπτικούς Μειοδοτικούς.
  • Κατά το έτος 2024 πραγματοποιήθηκαν ένας Ανοικτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για την απομάκρυνση 16 ναυαγίων και επικίνδυνων πλοίων και ένας Ανοικτός Μειοδοτικός για άλλα 15 επιβλαβή πλοία και ναυάγια, στον οποίο δεν υπήρξε συμμετοχή.

Σήμερα σε εξέλιξη είναι επαναληπτικός ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την απομάκρυνση άλλων εννέα (9) επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από την θαλάσσια ζώνη Ο.Λ.Ε. ΑΕ, που είχε κηρυχθεί άγονος.

Πλοιοκτήτες της συμφοράς

Ίσως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι τα σαπάκια που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στον Κόλπο της Ελευσίνας υποβαθμίζοντας το περιβάλλον, είναι πλοία απλά… εγκαταλειμμένα. Οι πλοιοκτήτες τα απόθεσαν κάποτε εκεί, όταν έπαψαν να είναι ενεργά και κερδοφόρα, και τα ξεφορτώθηκαν με την πρόφαση ότι τα αφήνουν προσωρινά. Στη συνέχεια κάποιες εταιρείες έκλεισαν και κάποιοι ιδιοκτήτες πέθαναν. Γενικά, φόρτωσαν σε άλλες πλάτες τα κουφάρια για τα οποία οι ίδιοι και με δικά τους έξοδα έπρεπε να φροντίσουν να οδηγηθούν σε διαλυτήρια.

Έμειναν λοιπόν αρκετές δεκάδες από αυτά πεταμένα στη θάλασσα και ουσιαστικά όταν το κόστος αναλαμβάνει ο ΟΛΕ (διότι όσο περνάει ο χρόνος τόσο πιο επικίνδυνα γίνονται και τελικά καταλήγουν ναυάγια), το πληρώνουμε όλοι μας.

Σήμερα δεν υπάρχει πια αυτό το φαινόμενο, διότι ο ΟΛΕ δεν επιτρέπει να αφήνεται κανένα πλείο χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ασφαλιστήρια. Επιπλέον προσπαθεί να απομακρύνει τα παλιά, όπως το σημερινό. Ωστόσο, πέραν του κόστους, δεν είναι μια απλή υπόθεση, διότι χρειάζονται χρονοβόρες διαδικασίες για να βρεθούν υπόχρεοι ή… κληρονόμοι μήπως και καταλογιστούν έξοδα απομάκρυνσης. Επίσης πολλοί διαγωνισμοί καταλήγουν άγονοι επειδή δεν υπάρχουν αρκετές ενδιαφερόμενες εταιρείες για να αναλάβουν τον καθαρισμό των προς απομάκρυνση πλοίων και την μεταφορά με ρυμουλκά στα διαλυτήρια της Τουρκίας (Στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει κανένα διαλυτήριο).

"Πλοιοκτήτες της συμφοράς": Απομακρύνθηκε επικίνδυνο δεξαμενόπλοιο από τον Κόλπο της Ελευσίνας 3

Το “Προμηθέας” χτες ξεκίνησε το ταξίδι για τη γειτονική χώρα και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ίσως έχει φτάσει στον προορισμό του. Η προσπάθεια για να ελευθερωθεί εντελώς ο Κόλπος της Ελευσίνας από τα σαπάκια δεν έχει τελειώσει, αλλά αν πράγματι εξασφαλιστεί ότι δεν θα προστεθούν καινούργια από ασυνείδητους πλοιοκτήτες, τότε κάποτε θα ολοκληρωθεί το έργο.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x