Άλλο ένα κρούσμα εξαπάτησης πολίτη από επιτήδειο καταγράφτηκε στο Τμήμα Ασφάλειας Χαϊδαρίου. Ο άγνωστος μέχρι στιγμής δράστης κατάφερε να αρπάξει από μία ανυποψίαστη συνδημότισσά μας όλες τις οικονομίες που είχε μέσα στο σπίτι της.

Όλα ξεκίνησαν γύρω στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας 14 Ιουνίου, όταν η άτυχη ηλικιωμένη, που μένει στο κεντρικό Χαϊδάρι, πήγε πετάξει τα σκουπίδια. Εκείνη τη στιγμή την πλησίασε ένας καλοντυμένος άνδρας, ηλικίας περίπου 40 ετών. Της μίλησε σαν να τη γνώριζε από χρόνια. Προσπάθησε να την πείσει πως δικαιούται επιστροφή φόρου, πως θα μεσολαβήσει γι’ αυτό και πως έχει συνεννοηθεί με την κόρη της. Για το λόγο αυτό της ζήτησε να πληρωθεί προκαταβολικά το «παράβολο» για την επιστροφή.

Της άρπαξε και τα υπόλοιπα χρήματα

Του απάντησε πως πρώτα θα πάρει πρώτα τηλέφωνο την κόρη της. Εκείνος όμως πήρε ένα τηλέφωνο και την έπεισε πως μιλάει με την κόρη της στο κινητό του. Με διάφορα τεχνάσματα κατάφερε να της αποσπάσει την προσοχή. Ο δράστης κατάφερε να μπει μέσα στο σπίτι της και η ηλικιωμένη βρήκε το ποσό που της ζήτησε. Όμως δεν σταμάτησε εκεί. Προσποιούμενος πως θέλει να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, εισέβαλε στο υπνοδωμάτιο και της άρπαξε και άλλα. 

Στη συνέχεια, αφού την αποχαιρέτισε, έφυγε με το αυτοκίνητό του. Σήμερα το πρωί της Τρίτης 15 Ιουνίου, η 80χρονη κατήγγειλε το συμβάν στο Τμήμα Ασφάλειας Χαϊδαρίου. Σχηματίστηκε δικογραφία κατ αγνώστου,  για απάτη.

Ειδικές συμβουλές για αποφυγή εξαπάτησης πολιτών

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως υπάλληλοι Υπηρεσιών ή γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
• Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή εργασιών, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
• Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
• Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
• Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.