Χαϊδάρι: Συγχωνεύσεις και υπερπληθή τμήματα – “Κατά τα άλλα, πήξαμε στα e-…”
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
Οι συγχωνεύσεις και η δημιουργία υπερπληθών τμημάτων είναι η ανάλγητη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που αντιμετωπίζει τα παιδιά μας ως κόστος.
Παρά την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει την ψηφιακή κοσμογονία ως την βασική «εκσυγχρονιστική» τομή δεν κάνει το στοιχειώδες και αναγκαίο: να εξασφαλίσει τους παιδαγωγικούς όρους, δηλαδή, ολιγομελή τμήματα και στήριξη από ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία.
Έτσι, αν και πήξαμε στην ψηφιοποίηση, e-parents, e-eggrafes, e-καταγγελίες, και ο κατάλογος είναι ατελείωτος, τα παιδιά μας καλούνται να κάνουν μάθημα, στην πιο τρυφερή τους ηλικία σε 25αρια τμήματα, με μαθητές που έχουν διεγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης. Ταυτόχρονα με τα τμήματα, κόβονται και οι πιστώσεις για προσλήψεις στην ειδική εκπαίδευση αφήνοντας παντελώς ακάλυπτα, σε συνθήκες «σαρδελοποίησης» μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα οποία λόγω των σύνθετων εκπαιδευτικών αναγκών τους χρειάζονται τον εκπαιδευτικό της τάξης, και τον ειδικό παιδαγωγό για εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση.
Έτσι, από τους «εκσυγχρονισμούς» του Υπουργείου Παιδείας λείπει το προαπαιτούμενο, η βασική προϋπόθεση ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιτελέσουν με σύγχρονους όρους το έτσι κι αλλιώς απαιτητικό έργο τους, ολιγομελή τμήματα και την παρουσία των αναγκαίων ειδικών παιδαγωγών για όσα παιδιά έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς περικοπές.
Πιο συγκεκριμένα στον Δήμο Χαϊδαρίου:
Δημιουργήθηκαν μεγάλα τμήματα και μετακινήθηκαν νηπιαγωγοί από το 6ο και 18ο νηπιαγωγεία και το 12ο νηπιαγωγείο. Μάλιστα στο 12ο αρνήθηκε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης το δικαίωμα να εγγραφούν παιδιά που ανήκουν σε αυτό γιατί θα υποχρεωνότανε σε σπάσιμο του τμημάτων, επιλέγοντας να διώξει νήπια μακριά από το νηπιαγωγείο της γειτονιάς τους.
Στο 9ο δημοτικό σχολείο συγχωνεύτηκε η Δ τάξη με πολλούς μαθητές που έχουν διαγνώσεις, και επιπλέον δημιουργήθηκε Α΄τάξη με 25 μαθητές πάλι με πολλές εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις από το ΚΕΔΑΣΥ!
Στο 3ο ΔΣ είχαμε συγχώνευση τμημάτων στην Δ’ τάξη.
Στο 7ο ΔΣ και 11ο ΔΣ παρά το γεγονός ότι ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ζήτησε την κατάτμηση τμημάτων επειδή είναι υπερπληθή και αρκετούς μαθητές με εγκεκριμένες παράλληλες δόθηκε αρνητική απάντηση.
Καλούμε τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων στα παραπάνω σχολεία σε κινητοποίηση την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στις 13:00 μ.μ. στην Γ’ Διεύθυνση Εκπαίδευση
Σε σύσκεψη την Δευτέρα 9 Σεπτέμβρη στις 7:00 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαϊδαρίου στη ΝΕΛΕ (Κολοκοτρώνη 36 Χαϊδάρι) για να συζητήσουμε τα παραπέρα βήματα στις πρωτοβουλίες μας
Απαιτώντας:
- Να πάρει πίσω τις αποφάσεις συγχώνευσης και να εγκρίνει την δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές εκεί όπου υπάρχει θετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς, ειδικότητες, παράλληλες στηρίξεις.
καμία έκπτωση στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας,
κανένας κόφτης στο δικαίωμά τους για εκπαίδευση με σύγχρονους παιδαγωγικούς όρους
οι γονείς τους δεν κάνουμε βήμα πίσω από αυτά που χρειάζονται τα παιδιά μας και το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να τα καλύψει.
Απόλυτα σωστά αυτά που λέτε για τις υπερπληθής τάξεις, αλλά το φαινόμενο των “μαθησιακών δυσκολιών” σε επίπεδα του 30% είναι ΜΌΝΟ Ελληνικό, στην ΕΕ είναι περίπου 3%!
Είναι μια φάμπρικα (επιδοτούμενη εν μέρη από το κράτος), για να υπάρχει δουλειά στα κέντρα αποκατάστασης μαθησιακών προβλημάτων που ξεφύτρωσαν σαν τα μανιτάρια σε όλη την Ελλάδα.