Διάλογος για την πεζοδρόμηση της Καραϊσκάκη – Εσύ τι λες;

Χαϊδάρι Σήμερα Διάλογος για την πεζοδρόμηση της Καραϊσκάκη. Αξίζει να διαβαστεί 1

Με αφορμή το δημοσίευμά μας Κυκλοφοριακό στο Χαϊδάρι: Προτάσεις υπάρχουν, ο Δήμος τις ξέρει;!, ο αναγνώστης μας Me, εκφράζει μια τολμηρή άποψη: Πεζοδρομήστε την Καραϊσκάκη! 

“Πάρτε την κονσέρβα σας και προσπαθήστε να διασχίσετε την Καραϊσκάκη Σάββατο πρωί”

Μια επέμβαση εγκεφάλου για να ξεκολλήσουμε από μέσα το αυτοκίνητο, θα ήταν
τεράστια πρόοδος. Και θα γλυτώναμε πολύ χρήμα από πολεοδομικές παρεμβάσεις. 
Και για να μιλήσουμε σοβαρά τώρα, όσο διευκολύνουμε τη χρήση του ΙΧ (δημιουργία
νέων χώρων parking, άνοιγμα/βελτίωση δρόμων κ.α.) τόσο περισσότερα αυτοκίνητα
θα πλημμυρίζουν τους δρόμους. 
Βιώσιμη κινητικότητα είναι το κοινό μυστικό, που εφαρμόζεται με επιτυχία στις πολιτισμένες χώρες. Αλλά κανείς δεν τολμάει να τα βάλει με τους πελάτες του αυτοκινήτου και να αναλάβει το πολιτικό κόστος. Οπότε όσες αράδες και να γραφτούν, όσες μελέτες και να γίνουν προκοπή δεν θα υπάρξει. Όσο σκυρόδερμα και πίσσα να ρίξουμε, αν δεν εξομολογηθούμε στα παιδιά μας ότι το αυτοκίνητο είναι άχρηστο για αποστάσεις 1-10 χλμ. και ότι εμείς ως γονείς τόσα χρόνια είμαστε ηλίθιοι που κοιμόμαστε αγκαλιά με τη λαμαρίνα…
 
Και αν σας χαλάνε όσα διαβάζετε, πάρτε την κονσέρβα σας και προσπαθήστε να διασχίσετε την Καραϊσκάκη Σάββατο πρωί…  
Κλείστε τον “κωλόδρομο” και πεζοδρομήστε τον με έναν ποδηλατόδρομο και μια λωρίδα μονής κατεύθυνσης για τροφοδοσία συγκεκριμένες ώρες, να γεμίσει ζωή…

Τα σχόλια που ασκολούθησαν στο fb:

Elias Selekos θέλει μυαλό τόλμη και ΠΟΛΛΑ λεφτά η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη. Ας προσγειωθούμε σε ήπιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και διαμορφώσεις…

Giorgos Gkikas ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΝΑ ΨΩΝΙΣΕΙ, ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΒΡΕΙ ΚΑΠΟΥ ΚΟΝΤΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΟΥ; ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ, ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΦΤΙΑΞΑΝΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΚΑΚΙ; ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΣΑΝΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ.

Ilias Theodoridis χαχαχαχαχα Μήπως θυμάστε την πεζοδρόμηση στο Κολυμβητήριο πόσα λεφτά πήγαν χαμένα από τον Ντηνιακό και μετά βγήκε ο τα ξήλωσε όλα; Θυμάστε;
Apollon Nikias Αυτός που το πε για την Καραϊσκάκη είναι ανόητος.
ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ Συμφωνώ.
Antonis Bebelos Ίσως εκπροσωπεί τα καφέ και τα σουβλατζίδικα γιατί μόνο τέτοια έχουμε!!!Εμπρός όλη η Καραϊσκάκη με τραπεζοκαθίσματα!!!
Antonis Bebelos Καλά σε πρώτη φάση ας βγει η Τροχαία να γράφει όποιον παρκάρει. Για πλάκα και να παίρνει και καμία πινακίδα και όλοι θα στρώσουν!!!
George Loukoumakis Πες τα… Άμα βγει και ένας γερανός να βολτάρει, να δεις πως θα παρκάρει ο άλλος μέχρι και ΤΕΙ Αιγάλεω!
Alex Kanelakis Ο καθένας με το πόνο του.
Νίκος Μαυρίδης Πριν την πεζοδρομήσουν, μήπως θα έπρεπε να την μονοδρομήσουν… λέω εγώ.
Vangelis Papanikolaou Μονοδρόμηση με μια αντιστοιχία με την Αγωνιστών Στρατοπέδου.
Alexandros Madias Λοιπόν.. Αν μονοδρομηθούν Αγωνιστών και Καραϊσκάκη θα γίνουν τεράστια πάρκινγκ. Δείτε σε άλλους δήμους αντίστοιχα. Το θέμα είναι να υπάρχει σε μόνιμη βάση Τροχαία με γερανό να ξηλώνει ό,τι παρκάρει παράνομα. Και παράνομο είναι να παρκάρουν αυτοκίνητα και στους χώρους για μηχανές.
Νίκος Μαυρίδης Τα αυτοκίνητα κάπου πρέπει να παρκάρουν. Πότε θα σταματήσει ο πόλεμος εναντίον των αυτοκινήτων με δήθεν οικολογικούς λόγους. Άλλωστε η μισή Καραϊσκάκη είναι δάσος. Τα νεύρα των οδηγών κοστίζουν περισσότερο στην καρδιακή υγεία από το όφελος του περιπάτου.
Nikos Garbis Πάλι μαλακίες όπως παλιά θα κάνουμε, σαν τον ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟ.
Demetris PPdimitriou Το θέμα είναι να μην παρκάρει κανένας πάνω στην Καραϊσκάκη και αυτό δεν είναι δύσκολο να γίνει. Το να πεζοδρομήσεις έναν δρόμο δεν είναι κακή ιδέα, αφού προηγουμένως όμως γίνει μελέτη, για να δεις που θα διοχετευτούν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στον δρόμο αυτό. Στην Ελλάδα δυστυχώς, πεζοδρομούνται δρόμοι και πνίγονται οι γύρω περιοχές γιατί ακριβώς τα έργα αφορούν στο θεαθήναι. Αστυνομεύστε την Καραϊσκάκη και κόψτε πρόστιμα σε όποιον ή όποια παρακάρει

Η απάντηση του Me

Απαντώ, μιας και μου κάνατε την τιμή να δημοσιεύσετε την άποψή μου. Και για να προτρέψω τους κυρίους που προτίμησαν να απαντήσουν στον βρόντο, να απαντούν εκεί όπου βλέπουν μια άποψη και όχι αλλού. Όταν αντιλαμβανόααστε αγαπητοί συμπολίτες το δημόσιο χώρο ως χώρο parking, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε την πεζοδρόμηση ως μέτρο αποσυμφόρησης που αναβαθμίζει την περιοχή, την ποιότητα ζωής των κατοίκων, των επισκεπτών και των πελατών, αν θέλετε. Θα τον δούμε ως μαλακία, ανοησία, οικολογικό παροξυσμό και σχέδιο των καταστημαρχών με τα τραπεζοκαθίσματα. Αρκεί να παρακάρουμε το ΙΧ μας έξω από την πόρτα μας, έξω από το μαγαζί όπου πίνουμε καφέ ή που ψωνίζουμε, πάνω στο δρόμο (σε δημόσιο χώρο δηλ.). Η Καραϊσκάκη είναι ένας δρόμος υπερφορτισμένος με κίνηση αυτοκινήτων. Είτε φύγουν τα παρκαρισμένα εκατέρωθεν είτε όχι. Ένας μονόδρομος (όπως τον ανέφερα στην αρχική μου ανάρτηση) ήπιας κυκλοφορίας με συγκεκριμένες ώρες τροφοδοσίας και με πρόσβαση μόνο για ΙΧ κατοίκων. (Αυτό για τις ανάγκες φορτω-εκφόρτωσης.) Η δημιουργία parking στις δύο εισόδους της οδού, θα αναβάθμιζε το περιβάλλον (δεν εννοώ μόνο το φυσικό), την ποιότητα ζωής όλων και θα μείωνε σημαντικά τους κινδύνους των πεζών.
Είναι άξιο ψυχιατρικής έρευνας να διαμαρτύρονται κάτοικοι της περιοχής. Να διαμαρτυρηθούν κάτοικοι της Αγωνιστών Στρατοπέδου, να το δεχτώ. Αν και η πρόταση αφορά και έχει στόχο τη μη χρήση του αυτοκινήτου και όχι την μετακόμιση της χρήσης αυτής. Όπως και να έχει υπάρχουν ειδικοί και υπηρεσίες, οι οποίοι με τις κατάλληλες μελέτες μπορούν να δώσουν λύση και μάλιστα δωρεάν σε όσα προβλήματα προκύπτουν.
Με δύο όμως προϋποθέσεις: Να υπάρξει η διάθεση για αλλαγή, να αντιληφθούμε ότι είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να μειώσουμε τη χρήση του ΙΧ. Να σταματήσουμε να
αντιλαμβανόμαστε τον δημόσιο χώρο ως χώρο προσωπικού μας parking.
Σημαντικά και χρήσιμα στοιχεία θα προσέφερε μια έρευνα (προηγείται πριν το όποιο έργο) πάνω στην χρήση του ΙΧ σε μία περιοχή. Εκεί θα φανεί ποιοι χρησιμοποιούν το δρόμο, από πού έρχονται, για πιο λόγο και αν είναι πραγματικά αναγκαία η χρήση του ΙΧ. Εγώ για παράδειγμα για να επισκεφτώ μια περιοχή από μια απόσταση 1-1,5 χλμ. πάω πεζός με όλη την οικογένεια. Γιατί να πάρω αυτοκίνητο; Είναι επειδή είμαι λοξός, επειδή είμαι οικολόγος; ‘Η επειδή έχω κοινωνική συνείδηση και δεν είμαι μαλάκας να πληρώνω σε καύσιμα, φθορά και πιθανόν πρόστιμα, τριπλό τον καφέ μου;
Εσύ που μένεις εκεί, αν δεν έχεις προβλέψει για parking στο χώρο σου, γιατί να καταλαμβάνεις δημόσιο χώρο; Σου ανήκει; Τον αγόρασες μαζί με το οικόπεδό σου; Γνωρίζεις ότι αν πάει να περάσει ένα παιδί από το πεζοδρόμιο απέναντι τον δρόμο, ο διερχόμενος οδηγός δεν το βλέπει γιατί τον εμποδίζει το παρκαρισμένο αμάξι σου; Αν παρκάρεις 500 μέτρα μακριά και περπατήσεις τι θα πάθεις;
Μην ξεβολεύεστε όμως. Γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτά είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας για ανθρώπους που 40 χρόνια έχουν μάθει διαφορετικά. Δεν περιμένω άλλωστε ιδιαίτερη κατανόηση από ηλικίες άνω των σαράντα που έχουν καταντήσει έτσι τις πόλεις. Και που εκλαμβάνουν την οικολογία ως αρρώστια και την ποιότητα ζωής την μετρούν με την αξία του αυτοκινήτου και τον αριθμό επισκέψεων στην ταβέρνα. Κατανόηση περιμένω από νέους ανθρώπους, τα παιδιά σας δηλαδή. Που θα ζήσουν στην πόλη που τους παραδώσατε, ελπίζοντας να μην τα έχετε εκπαιδεύσει σαν τα μούτρα σας. Τέλος, όταν απαντάτε και με χαρακτηρίζετε ανόητο, βλάκα και… οικολόγο, καλό είναι να το κάνετε με επιχειρήματα.
Τρομάρα σας που μου θέλετε και ευρώπες, κλαρινογαμπροί…