ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Τα κακά νέα: Ξεχάστε τις βελτιώσεις στις λεωφορειακές γραμμές του Χαϊδαρίου!



Ο τίτλος δεν είναι τυχαίος. Πριν έξι μήνες είχαμε χρησιμοποιήσει τη φράση “τα καλά νέα” για να περιγράψουμε το κλίμα αισιοδοξίας που διαμορφώθηκε στο τοπίο των δημόσιων συγκοινωνιών στο Χαϊδάρι, μετά τις αλλεπάλληλες συναντήσεις του δημάρχου με στελέχη του ΟΑΣΑ. Τότε η εταιρεία αναγνώριζε απερίφραστα ότι η κατάσταση είναι προβληματική και υποσχόταν άμεσες λύσεις. Τώρα όμως ανώτερο στέλεχός της δηλώνει στο “Χαϊδάρι Σήμερα” ότι ο ΟΑΣΑ, με εντολή του Υπ. Μεταφορών, παγώνει κάθε ενέργεια που συνεπάγεται αύξηση του κόστους! Ζήσε Μάη μου, δηλαδή… Από τη μεριά του ο Μ. Σελέκος προειδοποιεί με συμβολική κατάληψη των γραφείων του ΟΑΣΑ!

Στη διάρκεια της περασμένη άνοιξης, με πρωτοβουλία του ίδιου του ΟΑΣΑ, που παρακολούθησε μια σειρά δημοσιευμάτων της εφημερίδας μας και καυστικότατων σχολίων των δημοτών, ξεκίνησε μια σειρά επαφών με αντικείμενο συζήτησης την βελτίωση των λεωφορειακών γραμμών. Η διαδικασία έδειχνε σοβαρή και ολοκληρώθηκε στις 2 Ιουνίου με δημόσια διαβούλευση στο Δημαρχείο, όπου παρέστη επίσημη αντιπροσωπεία ανώτερων στελεχών του ΟΑΣΑ και δόθηκε η ευκαιρία στην δημοτική αρχή, σε φορείς και δημότες να κάνουν αξιόλογες προτάσεις.Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του ΟΑΣΑ εντόπισαν τα προβλήματα κυρίως στην ελλιπή λεωφορειακή σύνδεση της πόλης με τον σταθμό “Αγία Μαρίνα” και στα δρομολόγια 803 (Πειραιάς – Δάσος) και 811 (Χαϊδάρι – Αγ. Μαρίνα, κυκλική). Αναγνώρισαν επίσης πως τα προγραμματισμένα δρομολόγια που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ δεν εκτελούνται στον προβλεπόμενο χρόνο. Συγκεκριμένα, κάποια από αυτά με συχνότητα 10 λεπτών (στα χαρτιά), εκτελούνται ακόμα και σε 30-40 λεπτά! Υποσχέθηκαν, λοιπόν, βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης, στο πλαίσιο πάντα της “σφιχτής” οικονομικής κατάστασης της εταιρείας.

Τράβηξαν χειρόφρενο!

Ενώ λοιπόν η πόλη περίμενε να δει καλύτερες συγκοινωνίες στην πράξη, ο καιρός περνούσε χωρίς να αλλάζει τίποτε. Μέσα στο καλοκαίρι ρωτήσαμε τη διοίκηση του ΟΑΣΑ τι συμβαίνει και πήραμε την απάντηση ότι δεν υπάρχει εξέλιξη διότι δεν είχε στείλει ο Δήμος την επιστολή με τις τελικές προτάσεις του. Το ίδιο μάς είπαν και πριν από λίγες ημέρες και γι’ αυτό ρωτήσαμε τον δήμαρχο Μιχάλη Σελέκο αν πράγματι συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το αρνήθηκε κατηγορηματικά και μάς έδωσε τις επιστολές που είχαν σταλεί προς τον ΟΑΣΑ. Η τελική είχε ημερομηνία 23 Ιουλίου (αρ. πρ. 24). Επομένως θέμα ανταπόκρισης του Δήμου στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει δεν συντρέχει.

Η εφημερίδα μας ήρθε σε επικοινωνία με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, κ. Βαγγέλη Ρέντζιο, ο οποίος μάς ανέφερε: “Το θέμα των γραμμών του Χαϊδαρίου έχει ατονήσει και έχει μείνει πίσω, διότι τα οικονομικά τού ομίλου βρίσκονται σε μεταίχμιο. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Λεωφορειόδρομο που επρόκειτο να κατασκευαστεί στην Ιερά Οδό”.

Η μετριοπαθής φράση “το θέμα ατόνησε” μάς ώθησε να ρωτήσουμε αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για ανακίνηση της πρωτοβουλίας σε εύθετο χρόνο. Αυτή τη φορά ο συνομιλητής μας ήταν κάθετος: “Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Το Υπ. Μεταφορών έχει δώσει εντολή να μην γίνεται καμιά κίνηση που συνεπάγεται κόστος. Όλα εγκρίνονται από το Υπουργείο.”

Συμπέρασμα: Οι προσδοκίες για βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, που αφορούν την καθημερινότητα χιλιάδων Χαϊδαριωτών, μπήκαν στις ελληνικές καλένδες. Θα πορευτούμε με ό,τι (ανεπαρκές) έχουμε…

Πάντως ο δήμαρχος, μιλώντας στο “Χαϊδάρι Σήμερα”, δήλωσε πως ο Δήμος θα προχωρήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις – διαμαρτυρίες, πιθανόν και με συμβολική κατάληψη στα γραφεία του ΟΑΣΑ!Τι γίνεται όμως με τη δημοτική συγκοινωνία; Ο δήμαρχος παραδέχεται πως στην ουσία δεν υπάρχει, αφού υπολειτουργεί στηριγμένη αποκλειστικά σε ένα παμπάλαιο όχημα και μέχρι να αγοραστεί άλλο δεν υπάρχει περίπτωση βελτίωσής της. Υποστήριξε πως η διοίκηση του Δήμου δρομολογεί την αγορά νέων λεωφορείων, αλλά τα τραπεζικά μέτρα (capital controls) παρεμποδίζουν την ολοκλήρωση αυτής της ενέργειας. Ακόμη, ο Δήμος προσπαθεί να εξασφαλίσει λεωφορείο με δωρεά από κάποιο οργανισμό (λ.χ από το ΟΣΥ ή το Πολεμικό Ναυτικό), αλλά δεν βρήκε μέχρι σήμερα διαθέσιμο όχημα.



ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΟΑΣΑ

Η διοίκηση του Δήμου έχει στείλει δύο επιστολές
προς τη Διεύθυνση
Λειτουργικού Σχεδιασμού του ΟΑΣΑ, για
το επίμαχο θέμα των συγκοινωνιών στο
Χαϊδάρι.

Στην πρώτη επιστολή, με
ημερομηνία 21/5/2015 (αρ. πρ. ΟΙΚ 21820) γνωστοποιεί πως ο Δήμος μετά
από απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής
και μετά από διαγωνισμό, προέβη στην
ανάθεση εκπόνησης μελέτης σε τεχνικό
γραφείο. Αντικείμενο της μελέτης είναι
η υποβολή προτάσεων κυκλοφοριακής
οργάνωσης του Δήμου, η διασύνδεση των
περιοχών του, η βελτίωση προσβασιμότητας
στις λειτουργικές του εγκαταστάσεις
του Δήμου, ώστε να καταστεί η πόλη βιώσιμη
και φιλόξενη.

Από αυτή τη
μελέτη προσδοκάται να εντοπιστούν οι
λειτουργικές αδυναμίες του οδικού
δικτύου της πόλης και στις συγκοινωνιακές
της γραμμές, ενώ επιδιώκεται να προταθούν
τρόποι διασύνδεσης των δημοτικών
εγκαταστάσεων και εν γένει της
κυκλοφοριακής οργάνωσης του Δήμου μας.
Για το λόγο αυτό ζητούσε τη διάθεση
αναλυτικών στοιχείων επιβατικής κίνησης
των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται
από την πόλη μας, σε εκπρόσωπο της
αναδόχου εταιρείας για την εκπόνηση
της μελέτης.
Στη δεύτερη
επιστολή
προς τον ΟΑΣΑ, με ημερομηνία
23/7/2015 (αρ. πρ. 24), ο Δήμος αποστέλλει την 187/2015 απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου και παρακαλεί να λάβουν
όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υλοποίησή της, ώστε να βελτιωθεί η λειτουργία των
λεωφορειακών γραμμών εξυπηρέτησης του
Δήμου μας, που έχει πολλά προβλήματα,
τα οποία βιώνουν οι επιβάτες.
Στη συγκεκριμένη
συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τα εξής:
– Καμία περικοπή,
αλλά αντίθετα αύξηση των δρομολογίων
σε όλες τις γραμμές που περνάνε από την
πόλη μας.
– Επανασχεδιασμό
της γραμμής 811, ώστε να καλυφθεί η περιοχή
της Αστυθέας. Η διαδρομή της γραμμής να
επεκταθεί μέχρι το σταθμό του ΜΕΤΡΟ “ΑΙΓΑΛΕΩ”.
– Η γραμμή 803 να
συνεχίσει να συνδέει με τη σημερινή
μορφή το Δάσος Χαϊδαρίου με τον Πειραιά.
– Εξέφρασε τη
διαφωνία του στην ενσωμάτωση της γραμμής
Β15 στην Α15, με το σκεπτικό πως κάτι τέτοιο
θα επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην
μετακίνηση των κατοίκων της Γρηγορούσας.
– Υπάρχει μεγάλη
ανάγκη παράτασης του ωραρίου των μέσων
μαζικής μεταφοράς τις βραδινές ώρες,
ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι
που σχολάνε από τις βραδινές βάρδιες
και για να υπάρχει σύνδεση με τα τελευταία
δρομολόγια του ΜΕΤΡΟ.
– Έναρξη των
κινητοποιήσεων στα αρμόδια υπουργεία
ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– Βάσιμες ελπίδες από ΟΑΣΑ: Προβληματικά τα λεωφορεία στο Χαϊδάρι, αλλά θα τα διορθώσουμε…

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button