Μήπως ήρθε η ώρα για πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο μέχρι τον Σταθμό «Αγία Μαρίνα»;



Στη φωτογραφία εικονίζεται ο ποδηλατόδρομος της οδού Μουρίκη, στην Ελευσίνα, που ενώνει το κέντρο της πόλης με την παραλία. Τον χρησιμοποιούν πολλοί, ποδηλάτες και πεζοί, γιατί επιτρέπει άνετη και ασφαλή διαδρομή. Την ίδια αποστολή υπηρετεί και η οδός Νικολαΐδη, που είναι πλήρως πεζοδρομημένη.

Μάς έκανε «κλικ» και το φωτογραφίσαμε, γιατί στο Χαϊδάρι μάς λείπει ένας τέτοιος διάδρομος προς τον Σταθμό Αγία Μαρίνα. Όποιος δοκιμάζει να φτάσει με τα πόδια στο Μετρό γνωρίζει πόσο δύσκολη και προβληματική είναι αυτή η πορεία. Ούτε καν πεζοδρόμια δεν υπάρχουν, πόσω μάλλον ποδηλατόδρομος.

Η άποψη της εφημερίδας μας είναι ότι χρειάζεται οπωσδήποτε από μία τουλάχιστον διαδρομή πεζών – ποδηλατιστών, από την Στρατάρχη Καραϊσκάκη μέχρι το Μετρό. Οι ειδικοί είναι αρμοδιότεροι να πουν ποιοι δρόμοι προσφέρονται. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε τον οριζόντιο δίαυλο Συντ. Γιαννούλη – Θερμοπυλών. Κάθετοι συνδετήριοι δρόμοι μπορούν να είναι η Κολοκοτρώνη και η Ακρίτα, στις δυο άκρες της Καραϊσκάκη.

Το κόστος μιας κατασκευής σαν αυτή που δείχνει η φωτογραφία είναι πολύ χαμηλό. Μεγαλύτερο θα είναι το πολιτικό κόστος από τις διαμαρτυρίες κάποιων περιοίκων για την απώλεια της σειράς θέσεων πάρκινγκ στη μια πλευρά του δρόμου, αλλά και αυτό ίσως αποτελεί υπερτιμημένη εκτίμηση.

Επιτέλους, χρειάζεται μια πιο τολμηρή αντιμετώπιση των προβλημάτων μετακίνησης μέσα στον αστικό ιστό, αν μπορεί να θεωρηθεί σαν «τολμηρή» μια τέτοια παρέμβαση για την ενίσχυση της κυκλοφορίας με τα πόδια ή το ποδήλατο. Για να μην μένουν αιωνίως στα λόγια οι κουβέντες για «βιώσιμη κινητικότητα σε τοπικό επίπεδο» κτλ…