Βαγγέλης Ντηνιακός: “Όραμα και όχι ουτοπία για το Χαϊδάρι το Μετρό και η ακτή Σκαραμαγκά!”
συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Στελέχη της παράταξης ανέπτυξαν το προϊόν της έρευνάς τους και τις θέσεις τους για τα τρία παραπάνω θέματα.
Για την ενδεχόμενη επέκταση του ΜΕΤΡΟ οι ομιλητές διατύπωσαν την άποψη πως τώρα υπάρχει η μεγάλη ευκαιρία να στραφεί προς το Χαϊδάρι. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στην υπό δημοπράτηση γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου-Γουδή”, στην οποία σχεδιάζεται στο ύψος της οδού Ακαδημίας η κατασκευή “τρομπέτας”, δηλαδή διακλάδωσης, που μπορεί να στραφεί σε άλλη κατεύθυνση. Το “Χαϊδάρι ξανά”, λοιπόν, προτείνει η κατεύθυνση αυτή να είναι προς το Χαϊδάρι, με υπόγεια διαδρομή κάτω από τη Λ. Αθηνών. Οι μέχρι τώρα προτάσεις που έχουν επίσημα κατατεθεί στο τραπέζι, από διάφορους φορείς, είναι αυτές της
επέκτασης προς Λεωφόρο Συγγρού ή Πειραιώς, ενώ ο
Δήμος Καλλιθέας από τη μεριά του πιέζει για να καταλήξει η γραμμή εκεί.
τις προηγούμενες ημέρες είχε επαφή με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο του Δήμου της Αθήνας, κ. Γιώργο Αποστολόπουλο, ζητώντας του να πιέσει για να τεθεί σε προτεραιότητα η γραμμή προς τη Λεωφόρο
Αθηνών και, επιτέλους, να μπει σε προγραμματισμό.
Ο κ. Ντηνιακός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της ανάπλασης της Προβλήτας 4 στον Σκαραμαγκά. Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως το σχέδιο αυτό αποτελεί το όραμά του για την αξιοποίηση της περιοχής και με τις προτάσεις που κατέθεσε η ομάδα συνεργατών του προσπάθησε να αποδείξει ότι δεν πρόκειται για ουτοπία, αλλά για υλοποιήσιμο στόχο.
Πρωταρχικός σκοπός είναι να κινητοποιήσουν όλους τους αρμόδιους φορείς
στην επίλυση εκκρεμοτήτων, με αρχικό το ιδιοκτησιακό.
Παράλληλα να δώσουν μια ποιοτική διάσταση στην περιοχή, που θα αποτελέσει αφετηρία της αντίστροφης πορείας από οχλούσες χρήσεις σε χρήσεις προς όφελος της Ποιότητας Ζωής.
Βάσει του οράματος, ένα κομμάτι της ακτής (Προβλήτα 4), θα ζωντανέψει με χρήσεις πολιτισμού, αθλητισμού, αναψυχής και περιβάλλοντος. Πρόκειται για έκταση 50 φορές μεγαλύτερη από την Πλατεία Δημαρχείου.
Πρόκειται για έργο που θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα, στη δυτική πύλη της Αθήνας.
Για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, η παράταξη του κ. Ντηνιακού πρότεινε εναλλακτικούς τρόπους εξεύρεσης πόρων. Συγκεκριμένα, μέρος της χρηματοδότησης μπορεί να προέρχεται από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Δυτικής Αθήνας, που διαχειρίζεται ο ΑΣΔΑ. Επίσης μπορεί να αναζητηθεί η δυνατότητα ένταξης στο υπό σύσταση Ταμείο Υποδομών ή με ένταξη στο “Πακέτο Γιούνκερ”. Τέλος, το έργο επιδέχεται, σε ένα ποσοστό του, συμμετοχή ιδιωτών (ΣΔΙΤ).
Για το θέμα αυτό κατέθεσαν τις απόψεις τους οι Βασίλης Καρατζαφέρης (δημοτικός σύμβουλος – πολιτικός μηχανικός), Τζένη Μπέτση (αρχιτέκτων), Τάσος Ξουραφάς (αρχιτέκτων), Νεκτάριος Σαρούκος (ηλεκτρολόγος μηχανικός) και Θανάσης Ηλιοδρομίτης (αγρονόμος – τοπογράφος μηχανικός), που συμμετείχαν στην επιστημονική ομάδα σχεδιασμού και τεκμηρίωσης της πρότασης.
ωστόσο αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις και προχωρούν στην υλοποίηση αυτών των μεγάλων θεμάτων είναι θεσμικά ο Δήμος, η Περιφέρεια, μεγάλοι οργανισμοί και η Κυβέρνηση. Για να έρθει το αποτέλεσμα θα πρέπει αυτοί να δουλέψουν πολύ
συστηματικά και με συνεχείς ρυθμούς. Διαφορετικά θα μένουν στα λόγια και θα
χάνονται οι ευκαιρίες οριστικά.