ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Απόλυτα αναγκαίοι νέοι συρμοί στη Γραμμή 3 – Πρόβλημα ο κλιματισμός

Σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων εξακολουθούν να βρίσκονται η Ελληνικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 15 νέων συρμών για το Μετρό της Αθήνας.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε -όχι για πρώτη φορά- ότι αναζητούνται πόροι για να γίνουν διαγωνισμοί για νέους συρμούς που θα προστεθούν στον στόλο της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ αποκάλυψε στο περιθώριο της εκδήλωσης για τις ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας ότι στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να έχει οριστικοποιηθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο και να μπορεί ακολούθως η Ελληνικό Μετρό να τρέξει τον διαγωνισμό.

Σχεδιάζεται να αγοραστούν 7 διρευματικοί συρμοί που θα δρομολογηθούν στην Γραμμή 3 και θα εξυπηρετούν την διαδρομή από/προς το αεροδρόμιο και εξετάζεται η προμήθεια 8 ακόμα απλοί συρμοί για τις γραμμές 2 και 3. Οι διρευματικοί συρμοί ονομάζονται έτσι, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης, τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού.

Το συνολικό κόστος των συρμών ανέρχεται σε περίπου 370 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Αν όλα πάνε καλά, οι πρώτοι συρμοί υπολογίζεται να έρθουν στο τέλος της δεκαετίας.

7 νέοι διρευματικοί συρμοί

Στην Γραμμή 3 του Μετρό “Πειραιάς – Αεροδρόμιο” εντοπίζεται ο μεγαλύτερος επιβατικός φόρτος στο δίκτυο των τριών γραμμών του. Αυτή η πίεση γίνεται εντονότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο όταν αυξάνεται πολύ η επιβατική κίνηση από/προς το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, καθώς τη χρησιμοποιούν πολλοί ταξιδιώτες. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρόπρογραμμάτισαν από τον περασμένο Απρίλιο διαγωνισμό να αγοραστούν επιπλέον 7 διρευματικοί συρμοί, που θα δώσουν μεγάλες δυνατότητες στην συχνότητα και την χωρητικότητα της γραμμής. Ωστόσο οι εξελίξεις καθυστερούν. Η εμπλοκή παρουσιάζεται βασικά στη χρηματοδότηση.

Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αντιμετωπίζει έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα (στα 2,2 δισ. ευρώ πλέον, έναντι 8 δισ. ευρώ και άνω σε προηγούμενα προγράμματα) ενώ έχουν προκύψει και έκτακτες ανάγκες – δαπάνες, με χαρακτηριστικότερες τις ζημίες από τις καταστροφικές κακοκαιρίες σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.

Απόλυτα αναγκαίοι νέοι συρμοί στη Γραμμή 3 - Πρόβλημα ο κλιματισμός 3

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, είναι οι προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας. Οι νέοι διρευματικοί συρμοί χρειάζονται πιστοποιήσεις ασφαλείας και από τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. 

Οι νέοι διρευματικοί συρμοί θα κληθούν να βελτιώσουν τις συχνότητες στα δρομολόγια του αεροδρομίου που σήμερα είναι ανά 36 λεπτά. Παρά του ότι στο αεροδρόμιο δρομολογείται και η προαστιακή γραμμή που φτάνει στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεν είναι ελκυστική για τους περισσότερους επιβάτες με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι συρμοί σχεδόν άμεσα σε κάθε δρομολόγιο.

Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών θα βοηθήσει στην βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων που σήμερα στις ώρες αιχμής είναι στα 4 λεπτά. Το κόστος για τους 15 συρμούς υπολογίζεται μεταξύ 170-200 εκατ. ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Όλες οι προηγούμενες παραγγελίες συρμών έγιναν μέσω ΕΣΠΑ, αλλά σε εποχές στις οποίες το επιχειρησιακό πρόγραμμα για υποδομές-μεταφορές ήταν πολύ πιο αυξημένο.

Το πρόβλημα του κλιματισμού σε συρμούς του Μετρό

Το πρόβλημα με τους 20 συρμούς πρώτης γενιάς, πέραν του γεγονότος ότι έφτασαν την 25ετία, είναι πως λόγω της απουσίας κλιματισμού, τους καλοκαιρινούς μήνες κάνουν δύσκολη τη ζωή των επιβατών. Η προσπάθεια εγκατάστασης κλιματιστικού συστήματος δεν έχει καταστεί δυνατή μέχρι σήμερα. Παράλληλα και λόγω ηλικίας θα χρειαστούν και πέρα από την εγκατάσταση κλιματισμού και την αναβάθμιση-ανακαίνιση και άλλων στοιχείων των συρμών αυτών.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x