Ο Σύλλογος Γονέων του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω αγωνίζεται επί μία τετραετία (!) για το δικαίωμα των παιδιών να κάνουν μάθημα σε ένα κανονικό σχολείο, μα η πλειάδα των φορέων, που είναι αρμόδιοι για αυτό το αυτονόητο, έχει καταγράψει μια απίστευτη αποτυχία. Με νεότερη παρέμβασή τους προς τον Συνήγορο του Πολίτη και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας οι γονείς προσπαθούν να δώσουν μια ώθηση στις βαλτωμένες διαδικασίες επίλυσης του κτηριακού προβλήματος. Η επιστολή τους κοινοποιείται, μεταξύ άλλων, και στο γραφείο του πρωθυπουργού, ο οποίος τυχαίνει να είναι βουλευτής Δυτικής Αθήνας. Θα άξιζε να αναθέσει σε κάποιο στέλεχος του Μαξίμου να σσχοληθεί με το θέμα, για να δει πώς 7 αρμόδιοι φορείς έχουν καταφέρει να κάνουν “μια τρύπα στο νερό”.

Η επιστολή του Συλλόγου:

Μετά από αλλεπάλληλες συνομιλίες, συναντήσεις, υποσχέσεις, διαμαρτυρίες, ενημερώνουμε ότι το σχολείο των παιδιών μας, το 17ο δημοτικό σχολείο Αιγάλεω, για 4η συνεχή σχολική χρονιά παραμένει κλειστό και μη επισκευασμένο μετά τον σεισμό του 2019. Δεν φαίνεται να υπάρχει ανταπόκριση από τους φορείς του δήμου μας ώστε να έχουν τα παιδιά μας όλα όσα δικαιούνται και έχουν ανάγκη.

Βρισκόμαστε λοιπόν στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε ότι: λόγω της ολιγωρίας του δημάρχου, του επιτελείου του και όλων των εμπλεκόμενων υπαλλήλων του δήμου Αιγάλεω και πιθανόν λανθασμένων ενεργειών τους, καθώς και της προηγούμενης δημοτικής αρχής, το κτήριο του 17ου Δημοτικού Σχολείου, στο οποίο συστεγάζεται το 15ο και το 28ο νηπιαγωγείο, 4 χρόνια μετά το σεισμό του 2019 δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που αφορούν την επισκευή του. Το αποτέλεσμα αυτού είναι να ταλαιπωρούνται οι οικογένειές μας (τριών σχολείων – 17ου δημοτικού, 15ου και 28ου νηπιαγωγείου) και οι αρμόδιοι αδιαφορούν για το δικαίωμα των παιδιών μας σε δωρεάν-ασφαλή παιδεία. Και ενώ λόγω κακών χειρισμών και μακροχρόνιων διεργασιών δεν έχουμε σχολείο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου η ταλαιπωρία μας θα συνεχιστεί για άγνωστο χρονικό διάστημα λόγω ανατίμησης των υλικών κατασκευής.

Όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε θα αναφέρουμε τα πιο σημαντικά όπως:

Τα παιδιά μας

  • – Πηγαίνουν για 4η σχολική χρονιά σε σχολεία που συστεγάζονται έφηβοι του γυμνασίου μαζί με νήπια του δημοτικού.
  • – Μετακινούνται με πούλμαν σε απομακρυσμένα σχολικά κτήρια, χωρίς να αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη για την ασφάλειά τους.
  • – Συνωστίζονται στις τουαλέτες που χρησιμοποιούν από κοινού έφηβοι του γυμνασίου και μαθητές πρώτης δημοτικού.
  • – Στοιβάζονται στις λιγοστές αίθουσες που μας παραχωρήθηκαν προσωρινά και τείνουν να γίνουν μόνιμες. Σε πρώην αποθήκες που έχουν μετατραπεί πρόχειρα για να στεγάσουν σχολικά τμήματα.
  • – Σε μερικά χρόνια θα κληθούν να ανταγωνιστούν παιδιά που στα σχολεία τους είχαν όλα τα απαραίτητα για τη μόρφωσή τους (αίθουσα υπολογιστών, εργαστήρια, κ.ά.) ενώ τα δικά μας παιδιά ζωγραφίζουν τους υπολογιστές σε χαρτί.
  • – Απειλούνται ότι αν δεν δεχτούν τις ακατάλληλες λύσεις που τους επιβάλλουν, θα αναγκαστούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε απογευματινή βάρδια.
  • – Βιώνουν το άγχος των γονιών και των δασκάλων τους για το πώς θα αντιμετωπίσουν προβλήματα που αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια τους.

Και όλα αυτά για να αποφύγουμε την απογευματινή βάρδια γιατί αυτό θα ήταν καταστροφικό για τόσες οικογένειες που έχουν προσαρμόσει τη ζωή και τις εργασίες τους βασιζόμενη στην πρωινή αδιαπραγμάτευτη σχολική βάρδια των παιδιών τους. Θα λέγαμε ότι είναι ευκόλως εννοούμενο ότι ένας μαθητής δεν έχει την ίδια πνευματική διαύγεια το πρωί με αυτήν το απόγευμα. Επίσης κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι τα παιδιά μας δεν θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν μαθήματα αγγλικών και άλλες δραστηριότητες γιατί είναι απογευματινές λόγω του ελληνικού συστήματος παιδείας και τις πρωινής βάρδιας που αυτό έχει καθιερώσει.

Παράλληλα θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ότι στην ευρύτερη περιοχή τα σχολεία των όμορων δήμων επισκευάστηκαν εκμεταλλευόμενες ευεργετικούς νόμους και διατάξεις (4412/16 περί άμεσης ανάθεσης έργων σε ιδιώτες), χρησιμοποιώντας τις διαδικασίες του κατεπείγοντος.

Έχουμε ακούσει διάφορες δικαιολογίες. Ακούσαμε ότι έκανε λάθος εκτίμηση του προβλήματος η ΚΤ.Υ.Π., ότι μπλεχτήκανε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, ότι το πρόβλημα του κτηρίου μας είναι ιδιαίτερο, ότι δεν είναι δίκη τους ευθύνη αλλά ευθύνη άλλων υπηρεσιών (υπουργείο εσωτερικών, υπουργείο παιδείας, υπουργείο υποδομών, ΚΤ.Υ.Π. Α.Ε.). Αυτά είναι θέματα που έχουν απαντηθεί από τεχνικούς και νομικούς, αλλά το πρόβλημά μας παραμένει άλυτο. Η τελευταία μάλιστα ενημέρωση (14/9/2022) που είχαμε ήταν ότι οι εργασίες αποκατάστασης του σχολείου μας, για διάφορους οικονομικούς κυρίως λόγους (αύξηση της τιμής των οικοδομικών υλικών), θα εξελίσσονται με πολύ αργούς ρυθμούς χωρίς καμία δέσμευση για το πότε θα ολοκληρωθούν.

Η ουσία είναι ότι για 4η συνεχή χρονιά δεν έχει γίνει τίποτα.

Διεκδικούμε ένα σχολείο όπου τα παιδιά θα μπορούν να αγαπήσουν την μόρφωση, θα αποζητούν ευχάριστα και με ασφάλεια να περνούν τις ώρες τους σε αυτό!

Σας γνωρίζουμε ότι οι μέχρι τώρα προσωρινές λύσεις, που τείνουν να γίνουν μόνιμες, μειώνουν το επίπεδο μάθησης των παιδιών μας. Θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν το καλύτερο, αυτό που τους αξίζει. Ας μπει ο καθένας στη θέση μας και ας σκεφτεί αν θα δεχόταν τις λύσεις που μας προτείνονται αν αυτές αφορούσαν το δικό του παιδί.

Παρακαλούμε να ασχοληθείτε άμεσα και κατά προτεραιότητα με το κτηριακό πρόβλημα του σχολείου μας που έπρεπε εδώ και 4α χρόνια να έχει επιλυθεί.

Ο πρόεδρος Σταμάτιος Κορτσιδάκης
Η γραμματέας Ευδοκία Καραγιαννίδου