ΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Αφετηρία λεωφορείων στην Αγία Μαρίνα – Αλλαγές στις συγκοινωνίες της Αθήνας

Αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, η οποία αναμένεται ως τις αρχές του νέου χρόνου, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στις αλλαγές περιλαμβάνεται η μεταφορά αφετηριών των ΚΤΕΛ, που θα συμπράττουν με τις αστικές συγκοινωνίες, δίπλα σε επιλεγμένους σταθμούς του Μετρό, όπως στην Αγία Μαρίνα.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα στην “Εφημερίδα των Συντακτών”, με τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, επισημοποιήθηκε η σύμπραξη των δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα και τη Θεσσαλονίκη με τα τοπικά ΚΤΕΛ. Δηλαδή ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) θα μπορεί να δημιουργεί κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, για την παροχή συγκοινωνιακού έργου. Στόχος είναι να εξασφαλιστούν λεωφορεία του ΟΑΣΑ ώστε να  ενισχυθούν τα υπόλοιπα δρομολόγια.

Από το νέο έτος

Το μέτρο είχε προαναγγείλει ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης σε πρόσφατες δηλώσεις του για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, η οποία αναμένεται έως τις αρχές του νέου χρόνου, οπότε θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το ηλεκτρονικό κόμιστρο.

Η οργάνωση των συγκοινωνιών σε γίνει τρεις κυκλικές ζώνες. Η πρώτη θα οριοθετείται από τον γνωστό μας δακτύλιο, η δεύτερη θα ορίζεται από τους μεγάλους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου (Αττική Οδός, Κηφισίας, Βασ. Κωνσταντίνου, Συγγρού, παραλιακή, Κηφισού, Αττική οδός) και η τρίτη, από το υπόλοιπο ηπειρωτικό τμήμα της Αττικής.

Το βασικό σενάριο προβλέπει μείωση του σημερινού κομίστρου για μικρές μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας, πιθανότατα και μέσα στα όρια της ίδιας ζώνης. Η μεγάλη αλλαγή θα έρθει για τις γραμμές που υπερβαίνουν τα όρια της δεύτερης ζώνης και σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται από γραμμές κορμού και από δρομολόγια του ΚΤΕΛ Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο συζητά να παραχωρηθούν ορισμένα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ και να εξασφαλιστούν λεωφορεία του ΟΑΣΑ που θα ενισχύσουν τα υπόλοιπα δρομολόγια.

Θα συνδυαστεί με αλλαγές σε αφετηρίες των ΚΤΕΛ, που σήμερα σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται στο κέντρο της πρωτεύουσας, κυρίως στο Πεδίον του Άρεως και το Θησείο. Οι συζητήσεις που γίνονται προβλέπουν τη μεταφορά τους δίπλα σε επιλεγμένους σταθμούς του μετρό, π.χ. στη Δουκ. Πλακεντίας και στην Αγία Μαρίνα, από όπου οι επιβάτες θα συνεχίζουν με το ίδιο εισιτήριο. Προφανώς στην Αγία Μαρίνα θα είναι η αφετηρία του ΚΤΕΛ περιοχών του Θριασίου και της δυτικής Αττικής, το οποίο αφορά τα Μέγαρα, τα Βίλια κτλ, ενώ στο άμεσο μέλλον ίσως περιλαμβάνει και δρομολόγια που τώρα κάνει του ΟΑΣΑ στην  ευρύτερη περιοχή.

Η εφαρμογή του μέτρου θα συνδυαστεί με την επέκταση του ηλεκτρονικού κομίστρου στα ΚΤΕΛ, που θα τεθεί σε εφαρμογή σε τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται η επιβολή προστίμου σε όλα τα μέσα (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), περιλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ, για μη εκτέλεση προγραμματισμένων δρομολογίων. Η χρηματική ποινή ορίζεται σε 2.000 ευρώ και διπλασιάζεται στα 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής.

Αντίδραση εργαζομένων

Να αποσυρθεί η «τροπολογία της ντροπής» ζητά με ανακοίνωσή του το συνδικάτο των εργαζομένων στα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας, στην οποία αναφέρουν ότι ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και απαξιώνει την εταιρεία.

Ζητούν να παραμείνουν οι συγκοινωνίες στο Δημόσιο και διαφωνούν με την παράδοσή τους στα ΚΤΕΛ και άλλους ιδιωτικούς φορείς.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button