ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά: Δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα 

Τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα που αφορούν τον σχεδιασμό για την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας.

Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δήμας σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ, εντός του φθινοπώρου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τριπλού οδικού κόμβου Σκαραμαγκά, που σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Δυτικής περιφερειακής του Αιγάλεω, θα συμβάλουν στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού στον Κηφισό.

Ακολουθεί η απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Δήμα στη σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Πιστεύετε ότι ο τριπλός κόμβος του Σχιστού σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής του Αιγάλεω επαρκούν για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στους περιφερειακούς δρόμους;

Αυτή την περίοδο εργαζόμαστε εντατικά ώστε να ανακοινώσουμε την προκήρυξη για τον διαγωνισμό του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά, μέσα στο φθινόπωρο.

Ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, είναι έργα που αποσκοπούν στην εκτροπή μεγάλου μέρους της κυκλοφορίας από τον Κηφισό, ειδικά των βαρέων οχημάτων.

Με βάση τον σχεδιασμό, θα συνδεθεί η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, ενώ θα γίνουν παρεμβάσεις και στους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων.

Παράλληλα, το έργο θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για τις μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια της πρωτεύουσας, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Λεωφόρου Κηφισού.

Κάθε παρέμβαση που συμβάλλει στη διαχείριση της κυκλοφοριακής ροής μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες των οδικών μετακινήσεων, αλλά πρέπει να αντιληφθούμε πως η κατασκευή νέων δρόμων δεν είναι πανάκεια για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, όπως επισημαίνουν άλλωστε και οι συγκοινωνιολόγοι. Απαιτείται συνδυασμός παρεμβάσεων και αυτή είναι η πολιτική που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο υπουργός ρωτήθηκε και τον εφιάλτη των οδηγών, που ακούει στο όνομα Κηφισός:

Κύριε Υπουργέ οι συγκοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι οι οδηγοί χάνουν 111 ώρες τον χρόνο λόγω του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στη λεωφόρο Κηφισού. Μελετάτε κάποιο σχέδιο για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στη λεωφόρο Κηφισού όπου ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί;

Tο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική είναι σύνθετο ζήτημα και δεν αφορά μόνο στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συγκεντρώνει καθημερινά πολύ υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο. Η χωρητικότητα του οδικού δικτύου δεν μπορεί να καλύψει επαρκώς τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό οχημάτων, ενώ συντελούν κι άλλοι παράγοντες, όπως η εκτεταμένη χρήση του Ι.Χ. ή η τροφοδοσία των καταστημάτων. Με αυτά τα δεδομένα, η στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επικεντρώνεται στη συνολική αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου με στόχο να περιοριστεί η χρήση των Ι.Χ. όχι μόνο σήμερα, αλλά και μελλοντικά. Κατασκευάζεται η νέα γραμμή του Μετρό και ανανεώνεται ο στόλος των λεωφορείων, μετά από πολλά χρόνια, ώστε να διαμορφώσουμε συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας και να προσφέρουμε αξιόπιστες εναλλακτικές μετακίνησης.

Παράλληλα, βέβαια, προχωράμε και σε παρεμβάσεις στον τομέα των υποδομών. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συμφόρηση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, όπου τα οχήματα από την Αττική Οδό προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας συναντούν την κίνηση από Ελευσίνα και δύο λωρίδες καταλήγουν σε μία, με αποτέλεσμα καθημερινά μποτιλιαρίσματα. Έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι εκεί θα γίνει σημειακή παρέμβαση: θα διαχωριστούν οι λωρίδες, έτσι ώστε πρώτα να εισέρχονται οι οδηγοί που έρχονται από Ελευσίνα και περίπου 150 μέτρα πιο κάτω εκείνοι που έρχονται από το αεροδρόμιο. Το έργο αυτό θα γίνει εντός του 2026.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x