ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

20.000 φορτηγά καθημερινά στον Κόμβο Σκαραμαγκά! – Πώς προωθείται το έργο χωρίς ΕΣΠΑ

Στα τέσσερα οδικά έργα άμεσης προτεραιότητας στην Αττική, αναφέρθηκε ο κ. Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών στην χρηματοδοτική ημερίδα του ΣΔΙΤ Forum. Δεν αιφνιδίασε κανέναν, φυσικά, όταν τόνισε ότι ο παράγοντας “χρηματοδότηση” είναι αυτός που καθορίζει το εύρος των έργων τα οποία θα επιθυμούσε να προχωρήσει το Υπουργείο του.

Ο κ. Ταχιάος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις στο πρώτο πάνελ της ημερίδας “Χρηματοδότηση Έργων και Υποδομών” αναφέρθηκε στον νέο άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα, στον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, στην αναμόρφωση του Κόμβου Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού και τη Νέα Γέφυρα Βαρυμπόμπης, τα οποία χαρακτήρισε ως “άμεσης προτεραιότητας”. Όσον αφορά την πολυσυζητημένη Σήραγγα Ηλιούπολης, άναψε “κόκκινο φως” λόγω έλλειψης κονδυλίων, μια και πρόκειται για έργο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα, προχωρά ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά, έργο με πολλαπλή θετική επίδραση στο προβληματικότατο κυκλοφοριακό της Δυτικής Αττικής, που μπορεί να ελαφρύνει ακόμη και τον Κηφισό.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι λόγω της μη χρηματοδότησης οδικών έργων από το ΕΣΠΑ στην Αττική, το Υπουργείο προχωρά με γνώμονα την υλοποίηση του έργου με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Είναι η ίδια αιτία που αφήνει ανεκτέλεστο το παλιό σχέδιο για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας (βλέπε Γιατί “βυθίζεται” η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας).

Το κόστος του έργου στον Σκαραμαγκά εκτιμάται έως και 70 εκατ. ευρώ και αφορά την αποπεράτωση παλαιότερων ημιτελών παρεμβάσεων και νέους ανισόπεδους κόμβους σύνδεσης της Περιφερειακής Αιγάλεω με το Σχιστό και την Λεωφόρο Αθηνών.

Καθημερινά εκτιμάται ότι στην περιοχή κινούνται πάνω από 20.000 φορτηγά και μεγάλο μέρος από την εμπορική διακίνηση του λιμανιού του Πειραιά. Ο αριθμός αυτός φυσιολογικά θα αυξηθεί σημαντικά, καθώς βαίνουν προς υλοποίηση πολύ μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των logistics στην περιοχή του Θριάσιου.

Όπως έχουμε αναφέρει το έργο έχει παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και έχει δοθεί υπόσχεση ότι η δημοπράτηση θα γίνει εντός του 2025. Με αυτό το δεδομένο η σύμβαση θα υπογραφεί το 2026 και ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 36 μήνες. Αν όλα πάνε καλά λοιπόν (χωρίς ενστάσεις για τον διαγωνισμό), ο νέος Κόμβος θα παραδοθεί το περί 2030.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x