Στο άρθρο “Τι μπορεί να γίνει άμεσα για το αιώνιο μποτιλιάρισμα του Κηφισού” παρουσιάστηκαν απόψεις συγκοινωνιολόγων για τους τρόπους μιας σχετικά γρήγορης αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος, το οποίο επί ώρες μπλοκάρει από Πειραιά μέχρι Κηφισιά. Όλοι συμφωνούν ότι λύσεις πρέπει να δοθούν “χτες” γιατί δεν πάει άλλο με χαμένες εργατοώρες, ρύπανση, έξοδα σε καύσιμα, ψυχολογική εξάντληση κοκ. Το βασικό πρόβλημα φυσικά είναι ο τεράστιος στόλος αυτοκινήτων, που βαρύνει το ανεπαρκές για τέτοιο όγκο οδικό δίκτυο της Αττικής. Με βάση αυτό το δεδομένο, τι μπορεί να γίνει;

Οι συγκοινωνιολόγοι εστίασαν σε ιδέες όπως χρήση της αριστερής λωρίδας από οχήματα με πάνω από τρία άτομα, αστυνόμευση της ΛΕΑ, άμεση παρέμβαση οδικής βοήθειας για απομάκρυνση οχημάτων που ακινητοποιούνται, διαχείριση της βαριάς κυκλοφορίας – φορτηγών – logistics. Αλλά μίλησαν και για μερικά πιο χρονοβόρα μέτρα, όπως εξασφάλιση σταθερής διατομής σε όλο το μήκος της λεωφόρου, εναλλακτικές διαδρομές όπως η λεωφόρος Υμηττού, που δεν έχει ολοκληρωθεί.

Όμως σοβαρές προτάσεις, βγαλμένες από το αμόνι της πείρας, έχουν και οι οδηγοί – καθημερινοί χρήστες της Λεωφόρου Κηφιού. Μερικοί είδαν σε βάθος χρόνου την εξέλιξή της σε υπερλεωφόρο, που και πάλι κορέστηκε. Χιλιάδες άνθρωποι υποφέρουν το πάνω – κάτω, πρωί μεσημέρι, επί χρόνια. Στη σελίδα μας στο fb, λοιπόν, γράφτηκαν ορισμένες απόψεις που αξίζει να αποδελτιωθούν και να διασωθούν.

Από έναν καταιγισμό σχολίων συγκεντρώσαμε και ομαδοποιήσαμε τα παρακάτω:

Δημόσιες Συγκοινωνίες

Θοδωρής Μιχαήλ Βρε και… 15 λωριδες να είχε, πάλι θα γέμιζε τις ώρες αιχμής! Όσο δεν υπάρχει εναλλακτική με αξιοπιστία και γρηγορα ΜΜΜ τόσο θα παιρνεις το αυτοκίνητό σου.

Yiannis Volonakis Από μικρό παιδί έχω ζήσει το ράβε ξήλωνε στον Κηφισό και όχι μόνο!!! Σοβαρές δημόσιες συγκοινωνίες κανείς δεν σκέφτεται και δε θέλει να φτιάξει!!!

παναγιωτης ιωαννιδης Πολύς κόσμος δουλεύει βόρεια. Μεταμόρφωση, Κρυονέρι έχει πολλά εργοστάσια και επιχειρήσεις. Δεν υπαρχει ούτε μια συγκοινωνια που να ενωνει όλο τον Κηφισό, από του Ρεντη ως τον Άγιο Στεφανο, ένα τρένο, έστω και λεωφορείο παραλληλα με τον Κηφισό. 22 χιλιόμετρα απόσταση. Ο κόσμος ειναι αναγκασμένος να παίρνει αυτοκίνητο η μηχανή.

Νεκροθάφτης Κοράκης Ο Κηφισός και η Λεωφόρος Κηφισίας, οι δύο πιο κεντρικές οδοί της πρωτεύουσας, δεν έχουν ΜΜΜ σταθερής τροχιάς κατά μήκος τους ή στο μεγαλύτερο ποσοστό τους μήκους. Έχει το Περιστέρι ΤΡΕΙΣ σταθμούς Μετρό και δεν μπορώ να πάω από Περιστέρι Λυκόβρυση, αν δεν σπατάλησω μιάμιση με 2 ώρες στα Μέσα (τουλάχιστον τρία διαφορετικά). Με το αμάξι χωρίς κίνηση θέλω έντεκα λεπτά.

Θοδωρής Μιχαήλ Πολύ σωστές παρατηρήσεις. Με τόσες εταιρίες που δραστηριοποιούνται εκεί πάνω θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί τουλάχιστον 20 χρόνια πριν ΜΜΜ παράλληλα με το Κηφισό. Πάντως και οι εταιρείες θα μπορούσαν να βάλουν “πλάτη ” με βανάκια για τη μεταφορά του προσωπικού τους με μια μικρη επιδότηση που σαφώς θα ειναι οικονομικότερη από το να κάνεις εκ των υστέρων κατασκευαστικές παρεμβάσεις στο υπάρχον οδικό δίκτυο.

Froso Kairi 16 χρόνια Κορυδαλλός – Βαρυμπόπη, έχετε απόλυτο δίκιο, αν υπήρχε κάτι που να διασχίζει το Κηφισό, πολύς κόσμος θα άφηνε το αυτοκίνητο του, το οποίο στοιχίζει ένα σωρό χρήματα σε βενζίνη.

Tselikis John Αν υπήρχε μέσο σταθερής τροχιάς, παράλληλο με την Λεωφόρο, όπως ο προαστιακός στην Αττική Οδό, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη. Το μόνο που υπάρχει είναι ένα λεωφορείο, το 420, κι αυτο μεχρι τους Αγίους Αναργύρους. Πιο πανω, δεν υπαρχει απολυτως τιποτα.

παναγιωτης ιωαννιδης Έτσι είναι, ναι. Θυμαμαι πριν 25 περίπου χρόνια που ειχε φαναρια η Εθνική, υπήρχε ένα λεωφορείο φυσαρμόνικα που έφτανε μέχρι την πλατεία της Νέας Κηφισιάς

Tselikis John Θυμάμαι τρία δρομολόγια. Ξεκινούσαν από Πειραιά προς βόρεια προάστια: 517 για Νέα Ερυθραία, 518 για Δροσιά και Ροδόπολη και 519 για Άγιο Στέφανο.

Μανώλης Θεμέλης: Το εναέριο τρένο του Βούπερταλ

Στέφανος Σκουρβουλιανάκης Οι νέοι να διαμορφώνουν τη ζωή τους με το αυτοκίνητο ως λιγότερο ή καθόλου δεδομένο. Καλύτερη διαχείριση του χρόνου προς χρήση ΜΜΜ, περισσότερο περπάτημα, συνδυασμένη μετακίνηση με ποδήλατο και Μετρό, ελαχιστοποίηση αναγκών και λιγότερο πρωθυπουργιλίκι.

Επειδή όμως ο Κηφισός δεν είναι μόνο δρόμος, αλλά και... ποτάμι, διαβάστε και αυτό: Κηφισός, το κλιματιστικό της Αθήνας: Μπορεί να ξαναγεννηθεί; Και όμως… ναι, όπως δείχνει η διεθνής εμπειρία!

Αποκέντρωση

Nikolaos Kokozidis Αποκέντρωση!

Λούντζης Αγαμέμνονας Ν α φύγουν τα πρακτορεάα και η λαχαναγορά και τα ΚΤΕΛ, να πάνε πιο έξω στα προάστια, να δούμε αν θα υπάρχει κίνηση μετά. Σε καμία σύγχρονη χώρα δεν είναι αυτά στο κεντρο της, παντού στα προαστεια τοποθετούνται.

Panagiotis Hatziparas Μαλακάσα να πάνε όλες οι υπηρεσίες.

Stavros Wizer Στην αρχή έφταιγε ο Κηφισός που ήταν στενός. Ο Κηφισός έφτασε τελικά μέχρι το Φάληρο, έγιναν γέφυρες σε όλες τις μεγάλες διασταυρώσεις για να παρακαμφθούν τα φανάρια, έχει 4 λωρίδες κυκλοφορίες ανά ρεύμα. Ο Κηφισός είναι πάλι πίτα. Έγινε η Αττική Οδός ένας αυτοκινητόδρομος με 3-4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Πήζει και αυτή. Παρόλα αυτά οι Έλληνες οδηγοί δεν μπορούν να καταλάβουν πως όσα έργα και να γίνουν είναι θέμα χρόνου να κορεστούν και ότι το πρόβλημα είναι η ολοένα αυξανόμενη χρήση αυτοκινήτου. Ο καθένας από τη σκοπιά του και το ατομικό του συμφέρον ζητάει να φύγουν όσοι θεωρεί ότι δεν έχουν καμία δουλειά. Διαβάζουμε να φύγουν τα ΚΤΕΛ, τα φορτηγά, οι λαχαναγορές, τα πρακτορεία και να πάνε όλα εκτός αστικού ιστού. Αν συμβεί, μαντέψτε πως θα πηγαίνουν όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτά τα πόστα στη δουλειά τους παιδιά. Η -ομολογουμένως- κακή δόμηση του Λεκανοπεδίου τη δεκαετία του ’70, που ας πούμε είχε πάρει την τελική του μορφή, εξυπηρετούσε περίπου 400.000 αυτοκίνητα. Σήμερα υπάρχουν περίπου 2.500.000. Και 12 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση να φτιάξουν στον Κηφισό, το έργο θα κορεστεί και πάλι. Και κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβετε σαν οδηγοί, ότι ο αυτοσκοπός στο σχεδιασμό της πόλης δεν είναι να εξυπηρετεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο. Υπάρχουν και άλλες κατηγορίες ανθρώπων που χρειάζονται χώρο για να μπορούν να κυκλοφορούν στην πόλη.

ΛΕΑ

Mary Kolligri Να μην μπαίνουν ΛΕΑ οι μάγκες, στο ύψος της νέας Χαλκηδόνας που οι λωρίδες ελαττώνονται κατά μία.

Giannis Sarikakis Αυτοί που σε προσπερνάνε απο τη ΛΕΑ σε καθυστερούν ακόμα περισσότερο, γιατί μπλοκάρουν τον δρόμο μπροστά. Συν ότι είναι τέρμα επικίνδυνο γιατί κλείνουν τη ΛΕΑ.

Kostas KefalasDimitris Xaros Το πρόβλημα είναι οι “έξυπνοι” που καβαντζώνουν την ΛΕΑ ή τις λωρίδες που οδηγούν σε κάποια έξοδο και τελευταία στιγμή στριμώχνονται να μπουν αριστερά. Αν η κίνηση γίνεται ομαλά σε κάθε λωρίδα δεν υπάρχει μποτιλιάρισμα είτε είναι φουλ νταλίκες είτε φουλ δίκυκλα. Οι απότομες αλλαγές λωρίδας που αναγκάζουν τον «πίσω» να φρενάρει και να δημιουργήσει ντόμινο πίσω του είναι πιο σοβαρό νομίζω.

Τασος Αργυροπουλος Ο Κηφισός πρέπει να γίνει 3 λωρίδες από Φάληρο μέχρι Μεταμόρφωση. Σήμανση και κάμερες στη ΛΕΑ… να κοβει κουστούμια. Τότε ίσως κάτι γίνει.

Εναλλακτικές διαδρομές

Thodwras Natsakos Να ανοίξουν την παλιά Εθνική Οδό μέχρι την Θήβα για τά φορτηγά!

Themis Kalantzis Ο Κηφισός εξυπηρετεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Θα μπορούσε με μια γέφυρα να ενώσει τη Λεωφόρο Σχιστού με την Περιφερειακό Αιγάλεω και την Αττική Οδό. Υπαρχει και το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στο Πέραμα με χιλιάδες κοντέινερ που μεταφέρονατι με φορτηγά. Επειδή μερικοί λένε για τα φορτηγά ότι παράγεται μεταφέρεται με φορτηγά φυσικά όλες οι εταιρείες δουλεύουν 9-5.

Αναποτελεσματικές μελέτες – έργα

Τασος Αργυροπουλος Ο Κηφισός έχει 3 λωρίδες. Ξαφνικά γίνονται 5 με τη ΛΕΑ από Λιοσίων. Και Φιλαδέλφεια γίνονται πάλι 3. Άρα, ποιος δημιουργεί το πρόβλημα; Το ίδιο και στην κάθοδο.

Theodoros Horafiaris Να ξηλωθεί η νησίδα στην είσοδο που βγάζει στην αρχή της Αχαρνών στην άνοδο, όπου γίνονται τρεις λωρίδες από τέσσερις και κολλάει υπάρχει χώρος και στην έξοδο λίγο μετά γίνονται πέντε.

Panagiotis Stantzos Αυτη η νησίδα εχει και το δικό της όνομα, λέγεται “λαιμομπούκαλο” και είναι ο κυριότερος λόγος για την κίνηση στην άνοδο. Μιλαμε για τερας κακοτεχνίας που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια κάθε πρωί χιλιάδες Αθηναίους. Πρεπει να γίνει κάποιο πρωτοβουλία, να μαζευτούν υπογραφές, να ξηλωθεί αυτό το πράμα και να μπει φυλακή όποιος ενέκρινε και παρέλαβε αυτό το τερατούργημα.

Sophia Euaggelinaki Παλιά ενοχλούσαν τα φανάρια στην RENAULT.. Λέγανε ότι μόλις καταργηθούνε θα πηγαίναμε σφαίρα… Τα βγάλανε και πάλι το ίδιο και χειρότερα… Αλλά ξέχασα οι μελέτες κρατάνε χρόνια 

Sotiris Tasogiannopoylos Το πρόβλημα με τον Κηφισό θα ληθει όταν λήξει και αυτό της Λεωφόρου Αθηνών… δηλαδή ΠΟΤΕ! Στην είσοδο της Ελευσίνας γίνονται έργα από το 2011 και ακόμα δεν έχουν τελειώσει. Μιλαω για την περιοχή στο αεροδρόμιο. Υπάρχει άραγε ελπίδα να αλλάξει κάτι; ΟΧΙ!

Eleni Bernidaki Δηλαδή μας απασχολεί μόνο ο Κηφισός; Το αιώνιο πρόβλημα στο Σχιστό; Το ξεχνάμε; Το πρόβλημα στην Αθηνών – Κορίνθου από Παλατάκι μέχρι τα διυλιστήρια; Πάλι δεν υπάρχει; Και δεν συζητώ μόνο για το καλοκαίρι, που οι ουρές είναι μεγαλύτερες…

Filippos Tsoutis Σκέφτειτε πόσες εξόδους έχει δεξιά γι’ αυτους που κινούνται στην γρήγορη αριστερά. Μοιραία όταν πάνε να πιάσουν την δεξιά κόβουν την κίνηση. Κανονικά θα έπρεπε να υπήρχε μια λωρίδα αποκλειστικά για έξοδο μετά την Μεταμόρφωση.

Panagiotis Karastratis Το πρόβλημα είναι ότι από ένα τεράστιο Κηφισό έχεις εξόδους που εκτός από στενοί είναι με ανάποδη κλίση φουρκέτα κλπ. Συνεπώς σε κάθε κόμβο κόβουν ταχύτητα, με αποτέλεσμα μετά από κάποια μέτρα αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην ακινητοποίηση.

Διαχείριση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΝΤΖΟΥΛΗΣΑπο όλες τις προτάσεις η μόνη που θα μπορούσε να περιορίσει το πρόβλημα στις λεωφόρους Κηφισού και Αθηνών είναι η απαγόρευση της κίνησης των φορτηγών τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες αιχμής.

Themis Kalantzis Ό,τι παράγεται μεταφέρεται με φορτηγά και φυσικά όλες οι εταιρείες δουλεύουν το ίδιο ωράριο, 9-5.

Antonis Kriezias Τροφοδοσία καταστημάτων συγκεκριμένες ώρες για τα φορτηγά, κυλιόμενο ωράριο στην εργασία δηλ. 7,8,9… Σχεδον όλοι έχουμε το ίδιο ωράριο 9.00-17.00 και γίνεται χαμός εκείνες τις ώρες.

Dimitris Xaros Να απαγορεύσουν τής νταλίκες κάποιες πρωινές ώρες καί τό μεσημέρι καί θα φτιάξουν τα πράγματα.

Leonidas ChiotisKostas Kefalas Καθημερινά διασχίζω πάνω κάτω τον Κηφισό. Συμφωνώ με το σχόλιο για τις νταλίκες, διότι λόγω των πολλών γεφυρών η ταχύτητα τους πέφτει πολύ. Έχω δει με τα μάτια μου 2 νταλίκες πλάι πλάι με 5χλμ/ώρα να δημιουργούν ένα “φράχτη”. Εναλλακτικά πιστεύω ότι η αριστερή λωρίδα να είναι μόνο για νταλίκες, να μην φράζουν τις εισόδους / εξόδους.

Kostas KefalasLeonidas Chiotis Οι καινούργιες νταλίκες δεν «μασάνε» στις ανηφόρες. Για τις παλιές ισχύει, γι αυτό και ίσως έχεις συναντήσει να παίζουν φώτα ή να κορνάρουν στον μπροστινό τους όταν αυτός «χαζεύει» και πλησιάζει σε ανηφόρα. Γιατί ξέρουν ότι αν κόψουν μετά θα κινούνται πολύ αργά…΄δυστυχώς πολλοί δεν το καταλαβαίνουν και πατάνε γκάζι (η ζημιά έχει ήδη γίνει) όταν τους πλησιάσει πολύ η νταλίκα (στην προσπάθεια της να κρατήσει σταθερή ταχύτητα). Στο παράδειγμα που αναφέρεις με τα 5 χλμ, αν μπροστά σταματάνε και ξεκινάνε κάθε τρεις και λίγο, η σταθερή πορεία των 5 χλμ είναι σωτήρια για τα οχήματα που ακολουθούν.

Τροχαία

Makis Papadoliopoulos Εδώ δν έιναι ικανοί να κρατήσουν την ΛΕΑ καθαρή από τους πονηρούς. Την τροχαία την βλέπεις μόνο μετά από κάποιο ατύχημα

Panagiotis Karastratis Για μένα θέλει καλύτερη αστυνόμευση στις ΛΕΑ, στα φανάρια που παραβιάζονται συνέχεια, στο παρκάρισμα, στα όρια ταχύτητας. Η Τροχαία όλη μέρα κάθεται.