ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γιατί από τα 14.000 ταξί της Αθήνας ελάχιστα είναι ηλεκτρικά

Τα 13.661 ταξί που δραστηριοποιούνται στην Αττική “γράφουν” αμέτρητα χιλιόμετρα κάθε μέρα στους δρόμους συμμετέχοντας δραστικά στη ρύπανση της ατμόσφαιρας, περισσότερο φυσικά όσα είναι πετρελαιοκίνητα. Γιατί όμως έχει μείνει τόσο πίσω ο χώρος αυτός στην ηλεκτροκίνηση; Όλοι καταλαβαίνουν ότι αν τα περισσότερα οχήματα ταξί είχαν γίνει ηλεκτροκίνητα, ο αέρας της πρωτεύουσας θα ήταν καλύτερος.

Παρ’ όλο που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσπαθεί να δημιουργήσει τα οικονομικά κίνητρα, με τη δράση «Πράσινα Ταξί» που υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ,για να ωθήσει τους επαγγελματίες οδηγούς να ακολουθήσουν τον δρόμο της πράσινης μετάβασης, αυτοί δεν ακολουθούν.

Στις αρχές του 2025, από την έναρξη του προγράμματος στις 9 Ιανουαρίου 2023 , το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού, 1.194.078,28 ευρώ μόλις για 57 ηλεκτρικά ταξί!

Οι οδηγοί ταξί “αντιστέκονται” στην δράση, υποστηρίζοντας πως υπάρχουν άλυτα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης τα οποία θα πρέπει να λύσει το υπουργείο.

Το λογότυπο της δράσης

Οι ελλείψεις υποδομών

Ο κ. Λευτέρης Πετράκης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) απαριθμεί μία σειρά προβλημάτων, που αποτελεί τροχοπέδη για την ένταξη των οδηγών ταξί στη δράση.

«Δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα το σύστημα της φόρτισης σε πολλά σημεία ανά την Ελλάδα. Κι εκεί είναι το πρόβλημα, στο οποίο ‘’σκοντάφτουν’’ οι συνάδελφοι και δεν θέλουν να προχωρήσουν σε αυτήν την διαδικασία. Εμείς δουλεύουμε είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο. Είναι δύο βάρδιες. Είναι δύο συνέταιροι. Ποιος θα προλαβαίνει να φορτίζει; Πού θα βρίσκουν σημεία φόρτισης; Στην Αθήνα έχει κάποια σημεία, αλλά μιλάμε για δύο χιλιάδες ταξί σε όλη την Ελλάδα. Στη δε επαρχία, δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα. Κι εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα», εξηγεί ο κ. Πετράκης.

Παράλληλα, ο κ. Πετράκης υπογραμμίζει ότι με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία, το σύστημα των υποδομών που θα υποστηρίζει την κυκλοφορία των πράσινων ταξί θα τελειοποιηθεί μετά το 2035.

Ανέφτικτη η υποχρεωτικότητα ταξινόμησης νέων οχημάτων ταξί μηδενικών ρύπων από 1/1/2026 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Όπως προβλέπει ο κ. Πετράκης, οι οδηγοί ταξί θα συνεχίσουν να είναι αρνητικοί με την εν λόγω δράση, εφόσον τα προβλήματα θα συνεχιστούν λόγω του ανεπαρκούς αριθμού εξουσιοδοτημένων συνεργείων για τη συντήρηση και την επισκευή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κρίνοντας ταυτόχρονα ανέφικτη την υποχρεωτικότητα ταξινόμησης νέων οχημάτων ταξί μηδενικών ρύπων στην Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης από 1η Ιανουαρίου 2026 .

«Εν τω μεταξύ υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά στα συνεργεία. Εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν υπάρχουν για να αντιμετωπίσουν το κάθε πρόβλημα που θα υπάρξει. Αυτό που αντιμετωπίζουμε εμείς τώρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, που από το 2026 και μετά μας λένε να πάμε αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να περπατήσει. Το ζητάμε επίμονα και περιμέναμε να αλλάξει. Εμείς, ζητάμε μετά το 2035 να γίνει η υποχρεωτικότητα. Υπάρχει ο νόμος που θα ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2026, αλλά αυτό δεν είναι δυνατόν να ισχύσει. Ούτε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ούτε και αν το πουν και για την υπόλοιπη Ελλάδα».

Ο κ. Πετράκης συνοψίζοντας αναφέρει ότι εκτός από τους επαγγελματίες οδηγούς, προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσει και το ίδιο το επιβατικό κοινό.

«Αν κάποιοι πελάτες του πουν ότι πρέπει να πάνε στην Πάτρα ή στη Σπάρτη, θα σταματήσουν στον δρόμο για να φορτίσουμε; Θέλει μισή ώρα για να φορτίσει. Αυτά που γράφει το ταξίμετρο, ποιος θα τα πληρώσει; Είναι πολλά τα οποία πρέπει να τα δει η Πολιτεία».

Το ύψος των ενισχύσεων

Το ύψος των ενισχύσεων, όσων ενταχθούν στη δράση “Πράσινα Ταξί“:
1. για αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ οχήματα ΤΑΞΙ (BEV) το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό 17.500 €,
2. η υποχρεωτική απόσυρση Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ επιβραβεύεται με ποσό ίσο 5.000 € και
3. η αγορά «έξυπνου» φορτιστή επιδοτείται με ποσό 500 €.
Ειδικότερα, αν η ιδιοκτησία της άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι ατομική ή ανήκει σε παραπάνω του ενός συγκύριους προβλέπονται οι κάτωθι ενισχύσεις:
1. για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus,
2. για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα, προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus και
3. για νέους έως 29 ετών που είναι ήδη κάτοχοι άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματων ΤΑΞΙ, προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x