ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Τι είναι τα “Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων” που θα τοποθετηθούν σε όλο το μήκος του Κηφισού 

Στη λεωφόρο θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων στις πλευρές και τις κεντρικές νησίδες, από το ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια.

Στο πρόγραμμα αναβάθμισης  του Λεκανοπεδίου, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, που αφορά 280+1 έργα, περιλαμβάνεται και μία παρέμβαση ασφάλειας στη Λεωφόρο Κηφισού.

Τα έργα έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα, είναι κοστολογημένα και συνοδεύονται από χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Αφορούν τις υποδομές, το οδικό δίκτυο, την ασφάλεια, αθλητικά κέντρα, χώρους πρασίνου, κέντρα υγείας και πολλά ακόμη.

qattiki

Σε περίοπτη θέση βρίσκεται το έργο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Λεωφόρου Κηφισού» της Περιφέρειας Αττικής, μια μεγάλη παρέμβαση στον δρόμο με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο σε όλη την Ελλάδα, υποδεχόμενος καθημερινά περίπου 150.000 οχήματα.

Σε αυτή τη λεωφόρο λοιπόν θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων στις πλευρές και τις κεντρικές νησίδες της Λ. Κηφισού, σε συνολικό μήκος 55 χλμ, που θα εκτείνεται από το ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος της Αττικής Οδού.

Τι είναι τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων

Τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό, είναι ουσιαστικά οι μπαριέρες που συναντάμε στις πλαϊνές πλευρές και στο μέσο των δύο κατευθύνσεων. Εκτός από τις γνωστές μπαριέρες τύπου New Jersey, θα εγκατασταθούν και rolling barriers.

Τι είναι τα “Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων” που θα τοποθετηθούν σε όλο το μήκος του Κηφισού  4

Πρόκειται για μπάρες που διαθέτουν περιστρεφόμενους κυλίνδρους χαμηλής τριβής. Απορροφούν αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης και αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Επίσης, μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση, και διασφαλίζουν την ελάχιστη πρόκληση ζημιών στα οχήματα, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.

συστήματα αναχαίτισης οχημάτων

Το έργο της τοποθέτησης χρηματοδοτείται από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027, με την εκτιμώμενη έναρξη του να τοποθετείται το πρώτο εξάμηνο του 2026 και την ολοκλήρωση το δεύτερο εξάμηνο του 2027.

Τι είναι τα “Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων” που θα τοποθετηθούν σε όλο το μήκος του Κηφισού  7

Συνοπτικά, Με τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων,  επιδιώκεται:

  • η συγκράτηση των οχημάτων που παρεκκλίνουν από την πορεία τους και η ομαλή επαναφορά τους στο οδόστρωμα, ώστε να περιορίζονται κατά το δυνατόν οι συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων,
  • η εξασφάλιση στους επιβαίνοντες ανεκτής καταπόνησης κατά την πρόσκρουση, λόγω της απότομης επιβράδυνσης του οχήματος,
  • ο περιορισμός των υλικών ζημιών που προκαλούνται κατά την πρόσκρουση τόσο για το όχημα όσο και για το σύστημα αναχαίτισης,
  • να μη θραύονται ή να μην αποσπώνται βασικά στοιχεία του συστήματος αναχαίτισης ώστε να εισέρχονται τμήματά του στο όχημα.

Τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων πρέπει βασικά να πληρούν τις απαιτήσεις των μερών του Ευρωπαϊκού προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 1317 “Οδικά συστήματα αναχαίτισης“. Η ικανοποίηση των απαιτήσεων αποδεικνύεται με τα αντίστοιχα αποτελέσματα δοκιμών από πιστοποιημένα εργαστήρια, σύμφωνα με τις οδηγίες κατασκευής τους.

Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, θα γίνουν συντονισμένες προσπάθειες ώστε καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης της παρέμβασης να μην προκληθούν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στον Κηφισό.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x