Συμβολή Λεωφόρου Αθηνών – Ιεράς Οδού: Η απαράδεκτη σύνδεση δύο πολυσύχναστων αξόνων

Λεωφόρος Αθηνών και Ιερά Οδός είναι δύο οδικοί άξονες της δυτικής Αθήνας που δέχονται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, καλύπτοντες τοπικές και υπερτοπικές κινήσεις. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα, που χρονίζει υπερβολικά: Η συμβολή τους στο Δαφνί είναι είναι εντελώς κατώτερη των αναγκών.
Πιο συγκεκριμένα, η διασταύρωση με την παρούσα μορφή της δυσκολεύει πολύ την κίνηση των οχημάτων από την Εθνική Οδό προς την Ιερά Οδό. Η στροφή δεξιά είναι 90 μοιρών και μόνο σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Η κίνηση αναπόφευκτα είναι πολύ αργή και ιδιαίτερα για τα μεγάλα οχήματα και τα λεωφορεία αποδεικύεται δύσκολη (βλέπε φωτό).
Επιπλέον, σε απόσταση 10 μέτρων από το φανάρι υπάρχει stop, καθώς δίνεται προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που κινούνται επί της Ιεράς Οδού, ακόμη και προς τον ουσιαστικά ημι-πεζόδρομο προς τη Μονή Δαφνίου.

Ένας τέτοιος κόμβος χρειάζεται πιο άνετη κίνηση και το ιδανικό θα ήταν να η συμβολή των δύο αξόνων να λειτουργεί χωρίς φανάρι.
Χρήσιμο θα ήταν οι αρμόδιες αρχές (Περιφέρεια;) να μελετήσουν μια νέα σύνδεση, ιδανικά με υπογειοποίηση, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού.
Ενδεχομένως θα μπορούσε να επιλεγεί ένα άλλο σημείο για την κατασκευή του κόμβου, πιο πριν από το τωρινό. Έτσι θα ελευθερωνόταν ένα μεγάλο κομμάτι χώρου για πιο ήπια χρήση, μπροστά από την είσοδο του Διομήδειου Κήπου και τις αθλητικές εγκαταστάσεις στις Αθλοπαιδείες. Ας μην ξεχνάμε ότι στο σημείο αυτό μπορεί να βρεθεί και τμήμα της αρχαίας Ιεράς Οδού και να αξιοποιηθεί σε έναν μελλοντικό Περίπατο πάνω στον ιστορικό δρόμο.
Παλιότερα είχε προταθεί η σύνδεση των δύο οδικών αξόνων στην οδό Πελοποννήσου, στα Κουνέλια, με ταυτόχρονη διάβαση προς το Δάσος με ανισόπεδο κόμβο (25ης Μαρτίου). Δεν είναι πια είναι εφικτή αυτή η λύση, λόγω της μετατροπής της Πελοποννήσου σε πεζόδρομο – πλατεία, με την ταυτόχρονη ύπαρξη εισόδων σχολείων εκεί. Ωστόσο κάτι ανάλογο πρέπει να μελετηθεί, ώστε να καταργηθούν δύο φανάρια: Της οδού Σατωβριάνδου και του τωρινού κόμβου των δύο μεγάλων δρόμων στο ΨΝΑ. Έτσι θα εξυπηρετηθούν καλύτερα τοπικές και υπερτοπικές κυκλοφοριακές ανάγκες.

Δουλειά δεν ειχε ο διαoλoς.. Τι άλλο θακουσουμε θεεμου. Θα βαλουν να σκαβουνε στην έξοδο της εθνικης οδου να φτασει η κινηση ως και τον βοτανικό μην πω και την πειραιως και ως την Αχιλλέως απο την μερια της εθνικης. Οι ιδιοι φωστηρες που φτιαξανε την είσοδο της αττικης οδου στο υψος της μεταμόρφωσης θαναι κι εδω; Σωθηκαμε αδερφια!!
Θέλει κυκλικό κόμβο εκεί.
Ελαδιστάν το μεγαλείο σου