Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα του “μίνι” Προαστιακού της Δυτικής Αττικής – Βίντεο

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για το σιδηροδρομικό έργο “Προαστιακός Δυτικής Αττικής”, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα, σε σύγχρονη ηλεκτροκίνητη γραμμή. Ο ΟΣΕ δημοσίευσε βίντεο από τα εργοτάξια κατά μήκος της γραμμής.
Όπως φαίνεται στο βίντεο, έχει ολοκληρωθεί η αποξήλωση της παλιάς μονής μετρικής σιδηροτροχιάς προκειμένου να τοποθετηθεί η νέα διπλή. Το παλιό έρμα (χαλίκι) συγκεντρώνεται, καθαρίζεται και εμπλουτίζεται με νέο ώστε να επαναχρησιμοποιηθεί. Οι νέες ράγες έχουν παραληφθεί και έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του υποστρώματος στο τμήμα Άνω Λιόσια – ΕΛΠΕ. Στην περιοχή του Λουτρόπυργου κατασκευάζονται νέες γέφυρες, αγωγοί ομβρίων και αντιστηρίξεις, ενώ γίνεται και διαπλάτυνση του υφιστάμενου ορύγματος ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί η διπλή γραμμή. Εργασίες γίνονται ακόμα στην περιοχή της Νέας Περάμου και των Μεγάρων.
Στόχος του έργου είναι να εξυπηρετηθούν οι παραπάνω περιοχές, αλλά και η βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου – Ελευσίνας. Συνολικά θα λειτουργήσουν 8 νέοι σταθμοί σε μήκος γραμμής 34,6 χλμ: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων.
Παράλληλα μέσω μετεπιβίβασης, ο επιβάτης θα μπορεί να φτάσει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ θα μπορεί με μετεπιβίβαση στον σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός) να χρησιμοποιεί το Μετρό της Αθήνας.
Ο λεγόμενος Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση).
Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ θα χρειαστούν και δοκιμαστικά δρομολόγια πριν παραδοθεί σε χρήση.
Πιο αναλυτικά για το εν λόγω έργο εδώ:
Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή της Αττικής που ξαναγεννιέται με σύγχρονο πρόσωπο
Κριτική για τον περιεχόμενο του έργου εδώ:
Προαστιακός Δυτικής Αττικής: “Έργο χωρίς μέλλον, αν δεν συνδεθεί με το Μετρό της Αθήνας μέσω Χαϊδαρίου!”