Δημοσιεύματα κάνουν λόγο για «σοβαρό πρόβλημα στατικότητας» στον σταθμό της Γραμμής 1 “Μοναστηράκι” και η ΣΤΑΣΥ ΑΕ έδωσε διευκρινίσεις – απαντήσεις.
Εκτεταμένες φθορές
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εξειδικευμένης ιστοσελίδας athenstransport αλλά και της εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, οπτικές έρευνες αποκάλυψαν πολύ μεγάλο πρόβλημα λόγων εκτεταμένων φθορών στην παλαιά μεταλλική οροφή στις αποβάθρες της Γραμμής 1 του Μετρό, πάνω στην οποία στηρίζεται το κυρίως κτήριο του σταθμού και η πλατεία Μοναστηρακίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στατικότητας.
O μεταλλικός φορέας της οροφής του σταθμού έχει φθαρεί κυρίως στα τμήματα μεταξύ των εισόδων-εξόδων προς την γραμμή 3, η οποία και αποδίδεται είτε στην αστοχία της υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου είτε στον λανθασμένο αρχικό σχεδιασμό της (ο οποίος έγινε στο πλαίσιο κατασκευής της γραμμής 3 του Μετρό).
Η οπτική έρευνα έδειξε πως υπάρχει οξείδωση σε όλες τις δοκούς καθώς και διόγκωση των διατομών. Καθώς μάλιστα μεγάλο μέρος της κατασκευής βρίσκεται εγκιβωτισμένο κάτω από τα δάπεδα του κτηρίου και της πλατείας, δεν είναι εφικτός ο εντοπισμός του συνολικού μεγέθους της οξείδωσης των μεταλλικών στοιχείων σε αυτό το στάδιο.
Η αρχική κατασκευή του σταθμού χρονολογείται από τον 19ο αιώνα ενώ από το 1952 υπήρχαν σχέδια για την ενίσχυση των μεταλλικών μερών, κάτι που δεν έγινε ποτέ.
Προβλήματα και παρεμβάσεις
Η Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ, από την πλευρά της, παραδέχεται ότι στον Σταθμό Μοναστηράκι υπάρχουν συνεχείς φθορές, αλλά δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του. Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:
«- Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό “Μοναστηράκι” εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.
- Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.
- Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.
- Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ