Εδώ και δύο μήνες στη Λεωφόρο Αθηνών στρώνεται νέος τάπητας και στα δύο ρεύματα, στο πλαίσιο μιας μεγάλης εργολαβίας, από Σκαραμαγκά έως Αιγάλεω. Κάθε νέο έργο είναι ευπρόσδεκτο, αλλά δεν συμφωνούν όλοι ότι η συγκεκριμένη είναι η προτεραιότητα ασφαλτόστρωσης στην περιοχή μας. Συμπολίτες γράφουν σε σχόλια σε κοινωνικά δίκτυα ότι η κεντρική λεωφόρος δεν ήταν σε τόσο κακή κατπάσταση, όσο οι δρόμοι μέσα στον αστικό ιστό. Και έχουν δίκιο.

Η τρέχουσα παρέμβαση της Περιφέρειας Αττικής, εντάσσεται στο πλαίσιο έργου συντήρησης οδοστρωμάτων, συνολικού προϋπολογισμού 15 εκ. ευρώ. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι νέοι τάπητες είναι απόλυτα αναγκαίοι στους μικρότερους δρόμους μέσα στην πόλη, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση είναι -το λιγότερο- απογοητευτική.

Μιλάμε για οδοστρώματα που έχουν πάρα πολλά χρόνια να συντηρηθούν, χιλιοσκαμμένα, γεμάτα ανωμαλίες, βουλιάγματα και εξογκώματα, με φρεάτια να προεξέχουν ή να είναι βυθισμένα. Η πορεία ενός αυτοκινήτου δεν είναι ομαλή ούτε για λίγα μέτρα. Κάθε μικρή κίνηση είναι κουραστική για οδηγό και επιβάτες και προκαλεί φθορές στα αυτοκίνητα. Τα λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών βροντοχτυπάνε και τρίζουν ασταμάτητα. Το φαινόμενο φυσικά δεν χαρακτηρίζει μόνο την πόλη μας, αλλά μπορεί κανείς να το διαπιστώσει σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο.

Σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός παραπονέθηκε ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για απολύτως αναγκαίες ασφαλτοστρώσεις. Για το ίδιο θέμα μιλώντας στο “Χαϊδάρι Σήμερα” ο πρώην δήμαρχος, Μιχάλης Σελέκος, είπε ότι είναι παράλογο κάθε χρηματοδότηση στους Δήμους να περνάει μέσα από άλλους φορείς, όπως η Περιφέρεια, και να μην μπορούν οι ίδιοι να ορίσουν τις προτεραιότητές τους με βάση τις υπαρκτές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. “Κάποια ποσά πρέπει να έρχονται απ’ ευθείας στον Δήμο”, τονίζει.

Η Περιφέρεια, λοιπόν, επέλεξε να στρώσει στην περιοχή μας τη Λ. Αθηνών, όπου η κατάσταση ήταν γενικά ανεκτή και σε ορισμένα σημεία μόνο ήταν απαραίτητες κάποιες εργασίες. Κάπου εδώ υπεισέρχεται η πολιτική.

Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης κάνει έργο σε λεωφόρο ευθύνης της Περιφέρειας Αττικής, με αποδέκτη των ευσήμων τον ίδιο. Γάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Δεν “μοιράζεται” το μπράβο και το πολιτικό όφελος με μικρότερου βαθμού ΟΤΑ, όπως θα γνόταν αν έστρεφε τα κονδύλια στους δρόμους της Κεντρικού Χαϊδαριού ή του Δάσους. Το να γίνει βατή η Καλαβρύτων, ας πούμε, έχει πολύ μικρότερη πολιτική εμβέλεια από ένα κεντρικό άξονα. Μη φανταστεί κανείς ότι έχει κάτι με το Χαϊδάρι ο περιφερειάρχης… Όπως πληροφορούμαστε τα κονδύλια για ασφαλτοστρώσεις είναι γενικά “κομμένα” στους Δήμους της Αττικής και εκτελούνται έργα “βιτρίνας” σε κεντρικούς άξονες, εννοούμε “βιτρίνα Πατούλη”.

Λοιπόν, κ. περιφερειάρχα, το οδικό δίκτυο της πόλης μας χρειάζεται εκτεταμένη ανακατασκευή. Και επειδή τα κονδύλια εξαρτώνται από την δική σου πολιτική βούληση, πράξε το δέον για τους πολίτες της Περιφέρειά σου.