ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Οι 3+1 νέες hot περιοχές σε Δυτική Αθήνα και Πειραιά για επενδύσεις σε ακίνητα

Υπάρχουν 3+1 νέες hot περιοχές σε  Δυτική Αθήνα και Πειραιά που θα δουν σύντομα τις αξίες του real estate να ανεβαίνουν καθώς εκεί δρομολογούνται σημαντικά έργα υποδομών που αναβαθμίζουν τόσο τις μεταφορές αλλά και την ποιότητα ζωής των μελλοντικών τους κατοίκων.

Σύμφωνα με το bizness.gr, σε όλες τις περιπτώσεις που έχουν υλοποιηθεί μεγάλα έργα μεταφορικών υποδομών (όπως μετρό, τραμ ή νέοι μεγάλοι δρόμοι όπως η Αττική Οδός) έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αξίες των ακινήτων.

Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις έχουν προεξοφληθεί οι αξίες αρκετά πριν την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων, με τις τιμές των ακινήτων να παίρνουν την ανιούσα λόγω μεγάλης ζήτησης και χαμηλής προσφοράς.

Πλέον, περιοχές στα Δυτικά της Αθήνας ή σε προάστια του Πειραιά αναβαθμίζονται ενώ εμφανής σε όλες τις έρευνες είναι η τάση για στροφή από τα κέντρα των πόλεων (κάτι που έκανε ακόμη πιο έντονο η πανδημία) προς περιοχές περιμετρικά τους ή τα προάστια.

Τα προάστια, ειδικά αυτά που πριν παρουσίαζαν έλλειψη κινήτρων για προσέλκυση νέων κατοίκων, καθίστανται πλέον πιο ελκυστικά σε νοικοκυριά με πολλά μέλη καθώς δίνουν τη δυνατότητα απόκτησης (ή και ενοικίασης) μεγαλύτερων σε επιφάνεια κατοικιών σε οικονομικότερη τιμή, χωρίς να γίνεται πολύ μεγάλος συμβιβασμός στην ποιότητα ζωής εκεί.

Τρανταχτό παράδειγμα πώς ένα μεγάλο έργο, όπως το μετρό, έχει αλλάξει το real estate και την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής είναι η κόκκινη γραμμή 2 του Μετρό της Αθήνας στα Νότια Προάστια.

Με άμεση πρόσβαση πλέον στο κέντρο της Αθήνας σε μερικά λεπτά αλλά και το πλεονέκτημα της πρόσβασης σε κεντρικό όπως η Λεωφόρος Βουλιαγμένης, η Αργυρούπολη, η Ηλιούπολη και το Ελληνικό, έγιναν πιο φιλικά στην αναζήτηση στέγης. Η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά και η προσφορά (αν και υπήρχαν άδεια οικόπεδα ακόμη ή αρκετές μονοκατοικίες για μετατροπή τους σε πολυκατοικίες) ακολούθησε.

Το Ελληνικό και οι γύρω περιοχές του αποτελούν φυσικά μια νέα ξεχωριστή περίπτωση, καθώς η μεγάλη ανάπλαση της Lamda στο παλιό αεροδρόμιο έχει ήδη εκτινάξει το real estate της ευρύτερης περιοχής.

Τρεις ακόμη περιοχές στην Αττική αναμένεται να αναβαθμιστούν σημαντικά τα προσεχή χρόνια λόγω νέων μεγάλων έργων, και έρχονται σιγά σιγά στο προσκήνιο, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες στο real estate.

Μάλιστα δε θα περίμενε κανείς τις συγκεκριμένες περιοχές να αναδειχθούν, καθώς θεωρούνταν μέχρι πρόσφατα μη ελκυστικές με την ποιότητα ζωής σχετικά υποβαθμισμένη.

Πρόκειται για το νησί της Σαλαμίνας, την περιοχή του Κορυδαλλού στον Πειραιά και την περιοχή – έκπληξη στα βορειοδυτικά της Αθήνας, Ίλιον / Καματερό.

Σαλαμίνα

Το νησί αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά με το νέο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης με το Πέραμα.

Το έργο αφορά την δημιουργία υποθαλάσσιας σήραγγας περίπου 1 χιλιομέτρου που θα συνδέει το Πέραμα με τα Παλούκια της Σαλαμίνας, μειώνοντας τη χρονοαπόσταση από 15 με 30 λεπτά σήμερα (με το φέρυ) σε 2 λεπτά μόλις.

Έτσι η πρόσβαση στο νησί θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα, ενώ θα αναβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό και το τοπικό οδικό δίκτυο πλησίον των εισόδων – εξόδων της σήραγγας στη Σαλαμίνα αλλά και το Πέραμα.

Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί νέος οδικός άξονας από τη Λεωφόρο Σχιστού, στο ύψος της περιοχής του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, που θα φτάνει στο Κολυμβητήριο Περάματος, για να ξεκινήσει την βύθιση μέσα στη θάλασσα.

Στην απέναντι πλευρά, η σήραγγα θα φτάσει στο σημείο μετά το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του ναυστάθμου, ενώ θα δημιουργηθεί και νέα σήραγγα που θα παρακάμπτει τα Παλούκια οδηγώντας απευθείας στο κέντρο της πόλης.

Η τελική χάραξη αναμένεται να καθορισθεί το προσεχές χρονικό διάστημα.

Αν και το έργο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο (δεν έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος), ωστόσο, εκτιμάται ότι ίσως είναι σε λειτουργία το 2028, σε ένα καλό σενάριο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι τιμές των ακινήτων στο νησί αναμένεται να αυξηθούν.

Κορυδαλλός

Λόγω των φυλακών θεωρούνταν ως ένα από τα λιγότερα ελκυστικά προάστια του Πειραιά για κατοικία.

Ωστόσο, η αναβάθμιση της περιοχής έχει ήδη ξεκινήσει καθώς από το 2020 η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έφερε το Μετρό στην πόλη, στην πλατεία Ελευθερίας.

Αποτελεί τμήμα της γραμμής που σε λίγο καιρό θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο στα Σπάτα, περνώντας μέσα από το κέντρο της Αθήνας.

Επιπρόσθετα, βρίσκεται στα σκαριά το νέο μεγάλο έργο μετεγκατάστασης των Φυλακών, από τον Κορυδαλλό στον Ασπρόπυργο.

Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέου σύγχρονου σωφρονιστικού καταστήματος σε παλιό στρατόπεδο στην περιοχή του Ασπροπύργου.

Το σημαντικό είναι όμως ότι ο χώρος που βρίσκονται οι φυλακές στον Κορυδαλλό σήμερα θα αποτελέσουν σημείο μεγάλης ανάπλασης, ώστε αυτός να παραδοθεί ως ελεύθερος χώρος πρασίνου και πολιτισμού στους κατοίκους της περιοχής.

Το οικιστικό κομμάτι πλησίον της ανάπλασης αναμένεται να πάρει “φωτιά” όταν ξεκινήσουν τα πρώτα έργα, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει κάποιες πρώτες εργασίες στην περιοχή.

Ωστόσο, η μεγάλη άνοδος του real estate θα συμβεί με την κατεδάφιση των φυλακών και την έναρξη υλοποίησης της ανάπλασης.

Ίλιον / Καματερό

Αποτελούν δυο περιοχές που κρύβουν σημαντικές ευκαιρίες επενδύσεων σε real estate, τόσο στο οικιστικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι των γραφείων, δυνητικά.

Τα νέα για αυτές τις δύο δυτικές περιοχές της Αθήνας αφορούν την επέκταση του Μετρό της Αθήνας εκεί αλλά και τη δημιουργία νέας προαστιακής γραμμής που θα βρίσκεται αρκετά κοντά σε αυτές και θα οδηγεί στις βιομηχανικές περιοχές της Δυτικής Αττικής.

Συγκεκριμένα, η γραμμη 2 του Μετρό προγραμματίζεται να επεκταθεί προς το Ίλιον φθάνοντας ουσιαστικά στα όρια του Καματερού.

Θα δημιουργηθούν 3 νέοι σταθμοί, δύο εκ των οποίων θα βρίσκονται πάνω στη Λεωφόρο Θηβών. Ο πρώτος σταθμός θα ονομάζεται “Παλατιανή” και θα βρίσκεται στη συμβολή τη Θηβών με την οδό Καππαδοκίας. Ο δεύτερος σταθμός “Ίλιον” στη συμβολή της Θηβών με την οδό Ελαιών και ο τρίτος σταθμός “Άγιος Νικόλαος” στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς, στα σύνορα Ιλίου με Καματερό.

Στα ατού των περιοχών αυτών θα προστεθεί και το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για δημιουργία νέας γραμμής του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια προς Ασπρόπυργο, Μέγαρα και Ελευσίνα, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις από τη Δυτική Αθήνα προς τη Δυτική Αττική.

Η νέα γραμμή θα αξιοποιήσει ουσιαστικά την εγκαταλελειμένη μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Οι νέες επιλογές σύνδεσης του Ιλίου και του Καματερού τόσο με το κέντρο της Αθήνας άμεσα (με τους νέους σταθμούς Μετρό) όσο και με τη Δυτική Αττική έμμεσα (μέσω της νέας προαστιακής γραμμής σιδηροδρόμου) θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής σε αυτές τις περιοχές, προσελκύοντας νέες επενδύσεις στον τομέα των κατοικιών.

Επιπλέον, όπου ανοίγουν νέοι σταθμοί Μετρό, δημιουργούνται νέα μικρά “κέντρα” – hubs που προσελκύουν το άνοιγμα νέων εμπορικών καταστημάτων αλλά και γραφείων, που παρέχουν το κίνητρο της εύκολης και γρήγορης μετακίνησης των εργαζομένων προς αυτά με το Μετρό.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button