Χαϊδάρι Σήμερα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Δόθηκαν μεγάλες κρατικές επιχορηγήσεις, για έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ! 1
Η Φρεγάτα "Ναβαρίνον", τύπου S, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. (φωτό "Χαϊδάρι Σήμερα")

“Η θετική εξέλιξη για την ανάκτηση και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μετά τον επιτυχή πλειοδοτικό διπλό διαγωνισμό της ΕΝΑΕ και ΕΤΑΔ, ανοίγει ένα νέο τεράστιο κεφάλαιο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας”. Αυτό σημείωσε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης με αφορμή το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ο κ. Κορκίδης ανέφερε ακόμη τα εξής: «Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταικούρα, και τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, μεθοδικότητα σε μια πολύπλοκη διαδικασία, αλλά και μια ψύχραιμη αντιμετώπιση, που με επιμονή και υπομονή τετραπλασίασε την οικονομική προσφορά του πρώτου διαγωνισμού και πέτυχε πολλά παραπάνω του αρχικού στόχου των 55 εκατ. ευρώ. Τα επόμενα χρόνια, είναι βέβαιο πως για τη συγκεκριμένη επένδυση θα απαιτηθούν άλλα 150 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.600 θέσεις εργασίας. Το όραμα του επιμελητηρίου μας είναι, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας μας να γίνει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης ανταγωνιστικής ελληνικής βιομηχανίας, με εξωστρεφή προσανατολισμό, η οποία θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης, επισκευής και κατασκευής εμπορικών και πολεμικών πλοίων, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας και θα απασχολεί άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό. Η τεχνολογική αναβάθμιση του εξοπλισμού και ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων στις σύγχρονες απαιτήσεις θα δώσει δουλειά σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε πλήθος μικρότερων ναυπηγοεπισκευαστικών και βιομηχανικών μονάδων στην ευρύτερη περιοχή».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σημείωσε επίσης πως: «Όσον αφορά τα αδύναμα σημεία της παρούσας κατάστασης των ναυπηγείων είναι μεταξύ άλλων, η κατάσταση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, που στην πλειοψηφία τους είναι παλαιάς κατασκευής και παραμένουν ασυντήρητες τα τελευταία δέκα χρόνια, αλλά και γενικά η μέχρι τώρα καθυστέρηση στην αξιοποίηση των ναυπηγείων, που οφείλεται σε γραφειοκρατικές δαιδαλώδεις διαδικασίες, που φαίνεται όμως να ανήκουν στο παρελθόν. Το ΕΒΕΠ οφείλει να συγχαρεί δημόσια τον Έλληνα πλοιοκτήτη Γιώργο Προκοπίου που κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά και γίνεται κάτοχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού πλειοδότησε στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για τη δεξαμενή 5 και τις προβλήτες 3 και 4, καθώς και για το στρατιωτικό κομμάτι, με το σύνολο της επένδυσης να φτάνει τα 70 εκατ. ευρώ. Θεωρούμε τεράστια επιτυχία το γεγονός ότι ο διαγωνισμός πέτυχε στο επενδυτικό και οικονομικό σκέλος του, αλλά κυρίως ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά περνούν σε άξια ελληνικά χέρια!»