ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Κόμβος Ιεράς Οδού – Λεωφόρου Αθηνών: Απαράδεκτη κατάσταση!

Λεωφόρος Αθηνών και Ιερά Οδός είναι οι δύο οδικοί άξονες της περιοχής που δέχονται τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, καλύπτοντες τοπικές και υπερτοπικές κινήσεις. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα, που χρονίζει υπερβολικά: Η συμβολή τους στο Δαφνί είναι είναι εντελώς κατώτερη των αναγκών.

Πιο συγκεκριμένα, η διασταύρωση με την παρούσα μορφή της δυσκολεύει πολύ την κίνηση των οχημάτων από την Εθνική Οδό προς την Ιερά Οδό. Η στροφή δεξιά είναι 90 μοιρών και μόνο σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Η κίνηση αναπόφευκτα είναι πολύ αργή και ιδιαίτερα για τα μεγάλα οχήματα και τα λεωφορεία αποδεικύεται δύσκολη (βλέπε φωτό).

Επιπλέον, σε απόσταση 10 μέτρων από το φανάρι υπάρχει stop, καθώς δίνεται προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που κινούνται επί της Ιεράς Οδού, ακόμη και προς τον ουσιαστικά ημι-πεζόδρομο προς τη “Γιορτή” και τη Μονή Δαφνίου.

Κόμβος Ιεράς Οδού - Λεωφόρου Αθηνών: Απαράδεκτη κατάσταση! 3
Κάπου εκεί πίσω είναι κρυμμένο ένα σήμα stop… Όπως είναι φανερό, οι οδηγοί το βλέπουν την τελευταία στιγμή, και το καλοκαίρι με τις φυλλωσιές καθόλου. Στο σημείο αυτό η απότομη ακινητοποίηση των προπορευόμενων, ενώ οι πίσω δεν έχουν καν εικόνα της κατάστασης μποροστά τους, προκαλεί συχνά συγκρούσεις, πο οποίες δεν έχουν θύματα, αλλά αρκετές υλικές ζημιές. Πότε θα γίνει κάτι γι’ αυτό;

Ένας τέτοιος κόμβος χρειάζεται πιο άνετη κίνηση και το ιδανικό θα ήταν να η συμβολή των δύο αξόνων να είναι χωρίς φανάρι. Χρήσιμο θα ήταν οι αρμόδιες αρχές (Περιφέρεια;) να μελετήσουν μια νέα σύνδεση, ιδανικά με υπογειοποίηση, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κυκλοφορίας. Ενδεχομένως θα μπορούσε να επιλεγεί ένα άλλο σημείο για την κατασκευή του κόμβου, πιο πριν από το τωρινό. Έτσι θα ελευθερωνόταν ένα μεγάλο κομμάτι χώρου για πιο ήπια χρήση, μπροστά από την είσοδο του Διομήδειου Κήπου και τις αθλητικές εγκαταστάσεις στις Αθλοπαιδείες. Ας μην ξεχνάμε ότι στο σημείο αυτό μπορεί να βρεθεί και τμήμα της αρχαίας Ιεράς Οδού και να αξιοποιηθεί σε έναν μελλοντικό Περίπατο πάνω στον ιστορικό δρόμο (περισσότερα γι’ αυτό σε επόμενο άρθρο).

Παλιότερα είχε προταθεί η σύνδεση των δύο οδικών αξόνων στην οδό Πελοποννήσου, στα Κουνέλια, με ταυτόχρονη διάβαση προς το Δάσος με ανισόπεδο κόμβο (25ης Μαρτίου). Δεν γνωρίζουμε αν τώρα πια είναι εφικτή αυτή η λύση, λόγω της μετατροπής της Πελοποννήσου σε πεζόδρομο – πλατεία, με την ταυτόχρονη ύπαρξη εισόδων σχολείων εκεί. Επίσης στο παρελθόν ακούστηκε η πρόταση για κατασκευή του κόμβου στο ύψος της οδού Κυπρίων Αγωνιστών, εκεί όπου τώρα βρίσκεται η παρατημένη παιδική χαρά, με υππογεια σύνδεση της Ιερλας Οδού με την Λ. Αθηνών και το Δάσος.

Σε κάθε περίπτωση, κάτι ανάλογο πρέπει να μελετηθεί, εξυπηρετώντας τοπικές και υπερτοπικές κυκλοφοριακές ανάγκες.

Κόμβος Ιεράς Οδού - Λεωφόρου Αθηνών: Απαράδεκτη κατάσταση! 5

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button