ΔΗΜΟΤΙΚΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Επί της θητείας Ντηνιακού έπρεπε να μπει στην ηλεκτροκίνηση το Χαϊδάρι”

Επί της θητείας του Βαγγέλη Ντηνιακού έπρεπε να έχει προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση, όπως επέβαλε σχετικός νόμος του 2020, που απαιτούσε την εκπόνηση και εφαρμογή Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. Αυτό επισημαίνει ο κ. Δημήτριος Απ. Κεραμυδάς, Υγιεινολόγος M.Sc., Ph.D., με επιστολή του στο “Χαϊδάρι Σήμερα”. Αφορμή στάθηκε το άρθρο “Να γιατί το Χαϊδάρι δεν μπορεί να ακολουθήσει στην ηλεκτροκίνηση“, στο οποίο ο πρώην δήμαρχος, Β. Ντηνιακός, επιχειρηματολογεί κατά της διοίκησης Σελέκου για την έλλειψη φορτιστών για τα ηλεκτρικά οχήματα του Δήμου.

Δείτε τι λέει ο κ. Κεραμυδάς:  

Με αφορμή την ανάρτηση του άρθρου του κ. Ντηνιακού με θέμα: Να γιατί το Χαϊδάρι δεν μπορεί να ακολουθήσει στην ηλεκτροκίνηση, θέλω να θυμίσω στον Βαγγέλη τον Ντηνιακό, όπως και σε κάθε συνδημότη μας, ότι από το 2020 προβλέπεται στο άρθρο 17 του Ν. 4710/ 2020 (ΦΕΚ 142 Τ΄ Α/23-7-2020): Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Ν.  4936/ 2022, ΦΕΚ-105 Τ΄Α/27-5-22, ορίζεται το εξής: 

Χωροθέτηση σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Η/Ο από Ο.Τ.Α.

§1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και έως την 30ή.6.2021οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του Ν. 3852/ 2010 εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και θέσεων στάθμευσης Η/Ο εντός των διοικητικών τους ορίων.

Η καταληκτική ημερομηνία εκπόνησης Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) δύναται να παρατείνεται και πέραν της 30ής.6.2021 με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας εφόσον συντρέχουν δικαιολογητικοί λόγοι αδυναμίας εμπρόθεσμης εκπόνησης Σ.Φ.Η.Ο., όπως επιτακτικοί λόγοι αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

§2. Οι δήμοι που δεν ανήκουν στις κατηγορίες της  §υποχρεούνται να εκπονήσουν Σ.Φ.Η.Ο. για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης εντός των διοικητικών τους ορίων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 1, έως την 30ή.6.2022

Σύμφωνα με το Άρθρο 149 του Ν. 5037/ 2023, ΦΕΚ-78 Α/28-3-23 σχετικά με την
Υποχρέωση εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
 – γίνεται Προσθήκη η παρ. §2Α στο άρθρο 17 του Ν. 4710/ 2020, όπου: Στο άρθρο 17 του Ν. 4710 /2020 (Α’ 142), περί χωροθέτησης σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Η/Ο) από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), προστίθεται παρ. 2Α ως εξής:

« §2ΑΟι Δήμοι των παρ. 1 και 2 εκκινούν τους διαγωνισμούς για την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο, σε χώρους αρμοδιότητάς τους, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα Σ.Φ.Η.Ο., έως την 31η Δεκεμβρίου 2023. Η ως άνω προθεσμία δύναται να παρατείνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.

Εκτιμώ ότι ως Νομικός γνωρίζει τις παραπάνω Διατάξεις του Ν. 4710/ 2020 , όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και τις αντίστοιχες προθεσμίες που προβλέπονταν και ήταν επί θητείας του κου Ντηνιακού. Όσο για την Δημοτική αρχή Σελέκου, κρίνονται και εκείνοι καθημερινά από τον κάθε Δημότη Χαϊδαρίου. ΟΛΟΙ στην ΩΡΑ τους. 

Με εκτίμηση,
Δημήτριος Απ. Κεραμυδάς
Υγιεινολόγος M.Sc., Ph.D.  

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x