Η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μην γίνει υποχείριο της ανεπαρκούς πολιτικής της ΝΔ στην Παιδεία
Οι Πολίτες σε δράση Χαϊδαρίου εύχονται μία καλή νέα σχολική χρονιά σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
γράφει ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος, επικεφαλής “Πολίτες σε Δράση” Χαϊδαρίου
Δυστυχώς, πέρα από τις ευχές μας, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι τα σχολεία της πόλης ανοίγουν με σοβαρές ελλείψεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την υγειονομική ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Είναι ηλίου φαεινοτερο ότι οι καθαρίστριες που προσλήφθηκαν δεν επαρκούν για τα σχολεία της πόλης και την τήρηση των πρωτοκόλλων καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων. Και μόνο το γεγονός ότι είναι ίδιο νούμερο με πέρισυ, καταλαβαίνει κανείς ότι η κυβέρνηση των ακροατών εμπαίζει τους πάντες. Ακόμα περισσότερο, όταν η πανδημία συνοδεύεται από αναγκαστικές άδειες και έκτακτα κενά. Η πρόσκαιρη τοποθέτηση μη ειδικευμένων ατόμων δεν λύνει το πρόβλημα.
Στο αίτημα των δήμων για επιπρόσθετο προσωπικό σφυρίζει αδιάφορα ή προτρέπει να το λύσουν με ίδια έξοδα. Αυτό είναι κοροϊδία όταν δεν έχουν δοθεί χρήματα για τα ήδη αυξημένα έξοδα του προηγούμενου διαστήματος.
Αλλά αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ από δηλώσεις σκίζει! Περιφρονεί το αυτονόητο αίτημα της σχολικής κοινότητας για 15 μαθητές ανά τμήμα και πρωτοτυπεί διεθνώς αυξάνοντας την πυκνότητα των τμημάτων σε μέρες έξαρσης της πανδημίας.
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην Αττική και σε όλη την Ελλάδα επέστρεψαν ήδη σε ακαθάριστα και μη απολυμασμένα σχολεία, χωρίς να υποβληθούν σε τεστ κορωνοϊού. Οι παιδικοί σταθμοί άνοιξαν χωρίς να γίνουν τεστ στους εργαζομένους.
21 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς προσλαμβάνει φέτος η Κυβέρνηση, όταν πέρσι, χωρίς συνθήκες πανδημίας, είχαν προσληφθεί 40 χιλιάδες. Η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί και υπάρχουν πολλά κενά. Και μάλιστα όταν είναι επιτακτικά αναγκαίο να καλύψουν οι μαθητές τα μαθησιακά – διδακτικά κενά που δημιουργήθηκαν από το κλείσιμο των σχολείων στην πρώτη φάση της πανδημίας.
Τα σχολεία ακόμα περιμένουν τις μάσκες –το μοναδικό ουσιαστικά μέτρο που πάρθηκε, και αυτό την τελευταία στιγμή– και καλούνται σε επιφυλακή, με την ελπίδα μήπως προχωρήσει η διαδικασία, με την οποία όπως μαθαίνουμε θα διανείμουν μία και μοναδική μάσκα. Ευχόμαστε έστω την τελευταία στιγμή να καλυφθούν οι ανάγκες.
Οι Πολίτες σε Δράση ζητούν να υιοθετηθούν τα αυτονόητα μέτρα, που προτείνουν οι εκπαιδευτικοί για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και μάλιστα στην ΑΤΤΙΚΗ που η κατάσταση φαίνονται να εξελίσσεται σε δύσκολη.
Τα προβλήματα τώρα αρχίζουν.
Και η πανδημία δεν είναι άσκηση επί χάρτου!
- Να ληφθούν μέτρα αραίωσης των μαθητών, με ενοικίαση αιθουσών και αξιοποίηση κλειστών κτιρίων.
- Να προσληφθεί επαρκής αριθμός εργαζομένων για τις ανάγκες της καθαριότητας των σχολικών μονάδων. Χρειάζεται τουλάχιστον διπλάσιος αριθμός προσλήψεων, τις οποίες η Δημοτική Αρχή οφείλει να εξασφαλίσει σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση.
- Να γίνουν τεστ covid-19 σε όλους τους εκπαιδευτικούς και να επαναλαμβάνονται κάθε 15ήμερο. Να γίνονται δειγματοληπτικά τεστ σε μαθητές/τριες 2 φορές το μήνα.
- Προμήθεια αξιόπιστων ηλεκτρονικών θερμομέτρων και καθημερινή θερμομέτρηση όσων εισέρχονται στους σχολικούς χώρους.
- Δημιουργία κινητών ιατρικών μονάδων που θα έχουν την ευθύνη του υγειονομικού ελέγχου των σχολείων.
- Ειδικό πλαίσιο προστασίας για το προσωπικό και τα παιδιά των παιδικών σταθμών.
- Ανακατανομή των κονδυλίων του προϋπολογισμού και δημιουργία τροφοδότη λογαριασμού για δαπάνες αντιμετώπισης του covid-19. Ενίσχυση του προϋπολογισμού των Σχολικών Επιτροπών.
Η κυβέρνηση φοβάται ότι κάτω από την λαϊκή πίεση για τις ανεπάρκειες θα υπάρξουν δήμοι που θα πάρουν αποφάσεις διαφορετικές. Έτσι τους αφαίρεσε την αρμοδιότητα!
Γι’ αυτό λέμε. Όχι στο βλέποντας και κάνοντας ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ και στα σχολεία ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και καθηγητών.
Οι Πολίτες σε Δράση θα παρακολουθήσουν τις εξελίξεις από κοντά, με τα μέλη της στις Σχολικές Επιτροπές, τους Συλλόγους Γονέων και τους φορείς της Σχολικής Κοινότητας και θα συνεισφέρει με τις δυνάμεις της σε μια δύσκολη μεν, αλλά καλή και ασφαλή νέα σχολική χρονιά.
Εξι ολόκληρους μήνες πέρασαν με τάϊσμα κουτόχορτου στα ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, αλλά στην παιδεία δεν βρήκαν χρόνο για λύσεις. Γιατί στο πισω μερος του μυαλού τους έχουν την απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Ήδη γέμισε διαφημίσεις για το πόσο προετοιμασμένα είναι τα ιδιωτικά, ενώ ακόμα και τώρα δεν έχουν φτάσει μάσκες όσες είναι αναγκαίες.
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να λύσουν πρωτόγνωρα πολλαπλά προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής, μαθητών και γονιών. Εμείς που εκφράσαμε την ευγνωμοσύνη μας για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν για να τελειώσει η προηγούμενη χρονιά με τα λιγότερα τραύματα τους ευχόμαστε καλή τύχη και συμπαραστεκομαστε στους αγώνες τους.
Αν θέλαμε κάτι συμβολικό, να πούμε είναι ότι το σχολείο του ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ είναι καθήκον διεκδίκησης του ΠΑΡΟΝΤΟΣ.
Είναι η υποχρέωσή μας να ΥΠΕΡΑΠΙΣΤΟΥΜΕ το δημόσιο σχολείο.
Χρειαζόμαστε ένα σχολείο καλύτερο: πιο ευνοϊκό στη κριτική σκέψη, ώστε να μη βρίσκουν αύριο έδαφος στην κοινωνία θεωρίες συνωμοσίας. Πιο συμπεριληπτικό στη μοναδικότητα και ιδιαιτερότητα κάθε μαθητή, ώστε να μη φυτρώνουν σπόροι μίσους. Πιο ανοιχτό στην τέχνη και στην καλλιτεχνική δημιουργία, ώστε να καλλιεργεί ανθρώπους με όνειρα και φαντασία. Πιο ανθρωποκεντρικό, ώστε να παραδίδει πολίτες που νοιάζονται για τον διπλανό τους, που στέκονται αλληλέγγυοι στις δύσκολες στιγμές του. Έστω και αυτό μόνο να πετυχαίνει κάποτε ένας «δάσκαλος», έχει δικαιολογήσει την τιμή να φέρει αυτό τον τίτλο.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και με επιτυχία στους αγώνες!