Ο νέος ΧΥΤΑ Φυλής και η απόφαση του ΕΔΣΝΑ για τα δύο θηριώδη εργοστάσια επεξεργασίας σκουπιδιών στη Φυλή και το Σχιστό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του νέου ΧΥΤΑ Φυλής από το Περιφερειακό Συμβούλιο άναψε το φιτίλι του δυναμίτη που έχει συσσωρευτεί στη δυτική Αθήνα και τον δυτικό Πειραιά.

Μετά τις πρώτες αντιδράσεις  στις 24/2 (ημέρα συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου) με τη συμβολική κατάληψη της πύλης του ΧΥΤΑ από το δήμο Πετρούπολης και την κινητοποίηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο κτήριο της περιφέρειας Αττικής, νέες κινητοποιήσεις εξαγγέλλονται από συλλογικότητες και φορείς για τις 16 και 17 Μαρτίου.

Στις 16/3 ο Δήμαρχος Κερατσινίου, Χρήστος Βρεττάκος, και οι επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων καλούν σε κατάληψη του ΣΜΑ Σχιστού για το διήμερο 16-17 Μαρτίου.

Στο κάλεσμά τους αναφέρουν πως «για μια ακόμη φορά Κυβέρνηση και Περιφερειακή Αρχή επιλέγουν να αντιμετωπίσουν τους πολίτες του δυτικού Πειραιά και της δυτικής Αθήνας – Αττικής ως ανθρώπους β΄ κατηγορίας και να τους φορτώσουν και για τα επόμενα 30 χρόνια τα σκουπίδια όλης της Αττικής». 

Στις 17/3 συλλογικότητες της δυτικής Αθήνας και όχι μόνο καλούν σε παναττική ημέρα δράσης στη Φυλή και το Σχιστό.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «Οι τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση, η περιφερειακή αρχή και η ΕΕ του αρμόδιου φορέα (ΕΔΣΝΑ) συνεχίζουν μια πολιτική δεκαετιών, αντιμετωπίζοντας τις περιοχές μας σαν τους μοναδικούς και μόνιμους σκουπιδότοπους ολόκληρης της Αττικής. Αυτές οι επιλογές δεν είναι τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από έναν ιδιότυπο περιβαλλοντικό ρατσισμό σε βάρος των κατοίκων του Δυτικού Πειραιά και της Δυτικής Αθήνας – Αττικής». 

Είναι βέβαιο πως οι κινητοποιήσεις αυτές θα κλιμακωθούν και θα υπάρξουν και κοινές δράσεις και διαδηλώσεις και με άλλες δυνάμεις και φορείς που αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης και του κ. Πατούλη να κάνουν τη δυτική Αθήνα και τον δυτικό Πειραιά την πίσω αυλή της Αττικής.

Το «άδικον ούκ ευλογείται», δηλαδή, η αδικία δεν ευλογείται, ούτε από τον Θεό, ούτε από τους ανθρώπους.

Πηγή: anntilogos.blogspot.com