Και η 19η πιο δημοφιλής σελίδα στην πλατφόρμα προωθεί θεωρίες συνωμοσίας.

Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από τον κολοσσό των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, Facebook, ο πιο δημοφιλής σύνδεσμος στην πλατφόρμα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο είναι ένα άρθρο που υποστηρίζει ότι το εμβόλιο κατά της COVID-19 θα μπορούσε να είναι θανατηφόρο.

Το Facebook έχει τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο φέτος για την παραπληροφόρηση σχετικά με τhν COVID-19 που λαμβάνει χώρα στην πλατφόρμα, με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να δηλώνει νωρίτερα φέτος ότι το Facebook «σκοτώνει ανθρώπους». 

Αυτήν την εβδομάδα, το Facebook δημοσίευσε μια αναφορά για το δημοφιλές της περιεχόμενο από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με το γιατί δεν κυκλοφόρησαν αντίστοιχα δεδομένα για το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι σύνδεσμοι με τις καλύτερες επιδόσεις στην αναφορά του 2ου τριμήνου ήταν κυρίως αθώο περιεχόμενο, όπως αθλήματα, συνταγές και ζώα.

Ωστόσο, οι New York Times ανέφεραν την Παρασκευή ότι η έκθεση του πρώτου τριμήνου είχε παρακρατηθεί σκόπιμα από ανώτερα στελέχη, υπό τον φόβο της αντίδρασης.

Η έκθεση Q1, που κυκλοφόρησε την επομένη της έκθεσης των The Times, έδειξε ότι ο πιο δημοφιλής σύνδεσμος στο Facebook ήταν ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε από την Sun-Sentinel και διανεμήθηκε από την Chicago Tribune. Ο τίτλος του άρθρου υποστηρίζει ότι το εμβόλιο κατά της COVID-19 μπορεί να προκάλεσε το θάνατο ενός γιατρού από τη Φλόριντα που πέθανε δύο εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό.

Η έκθεση ενός ιατροδικαστή αργότερα κατέδειξε ότι δεν υπήρχαν αρκετά στοιχεία για να διαπιστωθεί εάν το εμβόλιο έπαιξε ρόλο στον θάνατό του και μια ενημέρωση προστέθηκε στο άρθρο για να ενημερώσει σχετικά με αυτό.

Πάνω από 53 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν το άρθρο στο newsfeed τους. Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι η 19η πιο δημοφιλής σελίδα στην πλατφόρμα, τους πρώτους τρεις μήνες του 2021 ανήκε στους The Epoch Times, μια δεξιά, αντικινέζικη εφημερίδα που προωθεί θεωρίες συνωμοσίας.

Το Facebook δήλωσε ότι σχεδιάζει να συνεχίσει να δημοσιεύει τριμηνιαίες αναφορές σχετικά με το πιο δημοφιλές περιεχόμενο της πλατφόρμας στο πλαίσιο των προσπαθειών του να είναι διαυγές.

Πηγή: Business Insider