Σταθμός Δημοτικό Θέατρο, ο τελεταίος της Γραμμής 3, όπου κατασκευάζεται και ζωντανό μουσείο με αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής.

Η σύμβαση για την επέκταση Αγία Μαρίνα – Πειραιάς υπογράφτηκε το μακρινό 2012. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο τέλος του 2022 για να δούμε “φως” στο τούνελ του Μετρό προς Πειραιά, αλλά το “πλήρωμα του χρόνου” έφτασε!

Στο δρόμο το έργο συνάντησε σωρεία εμποδίων, απροόπτων και ελλείψεων. Πριν από δύο χρόνια παραδόθηκαν τρεις σταθμοί, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια. Όμως η παράδοση των τελευταίων τριών σταθμών, στην καρδιά του Πειραιά, αντιμετώπισε “βραχυκύκλωμα” των ραδιοεπικοινωνιών, με αποτέλεσμα, παρά τον αρχικό σχεδιασμό, οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί να παραδοθούν μέσα στο καλοκαίρι και το χρονοδιάγραμμα να γίνει ξανά λάστιχο.

Λόγω προβλημάτων στη ραδιοκάλυψη στις σήραγγες και καθυστερήσεις στην προμήθεια του τηλεπικοινωνιακού συστήματος, ο ανάδοχος μετέθεσε την έναρξη λειτουργίας από τον Ιούνιο για τον Σεπτέμβριο, ορόσημο που αρκετοί επίσης αμφισβητούν, καθώς απαιτούνται χρονοβόρες δοκιμές όλων των συστημάτων, οι οποίες πάντως έχουν ξεκινήσει.

Οι τρεις νέοι σταθμοί αναμένεται να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. Ο σταθμός Μανιάτικα βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή, πλησίον του Κερατσινίου. Αντίστοιχα, ο σταθμός Πειραιά βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και θα γίνει ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, λιμάνι, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο είναι ο νέος τερματικός σταθμός της γραμμής 3. Βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Δημαρχείο. Εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και ιδιαίτερα την εμπορική ζώνη μέχρι τη Γρηγορίου Λαμπράκη και το Πασαλιμάνι. Θα συνδέεται επίσης με τη στάση τραμ και πολλές λεωφορειακές γραμμές και γραμμές τρόλεϊ.

Με την έναρξη λειτουργίας των 3 νέων σταθμών αναμένεται να διακοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού, οι οποίες, όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις, θα μετατραπούν σε διαδημοτικές και τροφοδοτικές προς τους σταθμούς μετρό που εξυπηρετούν την περιοχή.