Την πρόταση του Σωματείου Εργαζομένων να πάρει το κράτος τον έλεγχο του ναυπηγείου, ώστε να μη βρεθεί στο μέλλον ξανά «όμηρος» κάποιου ιδιώτη επενδυτή, περιέχει η Επίκαιρη ερώτηση του Δημήτρη Βίτσα, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στη Δυτική Αθήνα και Δ΄ Αντιπρόεδρου της Βουλής, προς τον υπουργό Οικονομικών. Παράλληλα ρωτάει αν ο χώρος που ανήκει στην ΕΤΑΔ (προβλήτα 4 και χερσαίος χώρος, 220 στρέμματα) θα αποδοθεί στον λαό της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής ως χώρος ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, όπως με πρόταση της Παράταξης Πολίτες σε Δράση από το 2006 και με κοινή απαίτηση όλων των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου Χαϊδαρίου έχει ζητηθεί.

Πιο αναλυτικά:

“ΚΑΜΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ , ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΤΑΔ”

Επίκαιρη ερώτηση του Δημήτρη Βίτσα, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στη Δυτική Αθήνα και Δ΄ Αντιπρόεδρου της Βουλής, προς τον υπουργό Οικονομικών με θέμα: «Μέλλον των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.( ΕΝΑΕ) και του ακινήτου της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου ( ΕΤΑΔ) στον Σκαραμαγκά.

«..Στις 7 Δεκεμβρίου συζητήσαμε στη Βουλή για το μέλλον των Ναυπηγείων. Από τότε έχουν συμβεί τα εξής:

• Έγιναν δύο διαγωνισμοί που έχουν αποβεί άγονοι. Ευτυχώς, αν και αυτό αποδεικνύει την ελλιπή προετοιμασία και την ασχετοσύνη.

• Στο άρθρο 60 του ν. 4796/2021 διαχωρίστηκαν οι άδειες λειτουργίας των δύο μερών (ΕΝΑΕ και ΕΤΑΔ).

• Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου ανακοίνωσε την παύση λειτουργίας του Κέντρου Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο στον Σκαραμαγκά και μάλιστα τάχιστα.

• Συχνότατα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλος, όταν τοποθετείται για το πρόγραμμα ναυπήγησης τεσσάρων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, συγχρόνως υπόσχεται τη ναυπήγηση τριών εξ αυτών σε ελληνικά ναυπηγεία. Όμως, από τα ελληνικά ναυπηγεία, τα ΕΝΑΕ που έχουν αυτή τη δυνατότητα, αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν και απαξιώνονται περαιτέρω.

• Οι τέσσερις βουλευτές Δυτικής Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, στις 21 Απριλίου υποβάλαμε αντίστοιχη στους Υπουργούς Οικονομικών και Μετανάστευσης και Ασύλου.

Οπότε, η ερώτηση είναι απλή:

– Τι σχεδιάζει να κάνει το Υπουργείο Οικονομικών και η Κυβέρνηση για τα Ναυπηγεία και τον χώρο της ΕΤΑΔ;

– Τι θα γίνει με τα χρωστούμενα στους εργαζόμενους, τόσο αυτούς που ακόμα ανήκουν στη δύναμη των ΕΝΑΕ, όσο και αυτούς που έχουν βγει πια στη σύνταξη;

– Τι θα γίνει με το μέλλον και τις προτάσεις των εργαζομένων; Διαβάζω στην από 14/5 ανακοίνωση της Συσπείρωσης Εργαζομένων ότι η ομόφωνα προτεινόμενη από τους εργαζομένους λύση που θα εγγυάται το δημόσιο συμφέρον, το πρόγραμμα των φρεγατών και το μέλλον των ναυπηγείων είναι το κράτος να πάρει τον έλεγχο του ναυπηγείου, ώστε να μη βρεθεί στο μέλλον ξανά «όμηρος» κάποιου ιδιώτη επενδυτή. Κάτι που είναι συμβατό με το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

– Υπάρχει σκέψη ο χώρος που ανήκει στην ΕΤΑΔ να αποδοθεί στον λαό της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής ως χώρος ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, όπως με πρόταση της Παράταξης Πολίτες σε Δράση από το 2006 και με κοινή απαίτηση όλων των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου Χαϊδαρίου έχει ζητηθεί;

Παρακαλώ για σαφείς απαντήσεις, όπως σαφείς είναι οι ερωτήσεις…»