ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Επέκταση Αγία Μαρίνα – Πειραιάς: Παράδοση το καλοκαίρι

Το νέο έτος φέρνει σημαντική εξέλιξη στο μεγαλύτερο έργο υποδομής της περιοχής μας, δεδομένου ότι παραδίδεται προς χρήση ολόκληρη η Γραμμή 3 του Μετρό. Πιο συγκεκριμένα, η γραμμή “Αγία Μαρίνα-Πειραιάς” θα ενισχυθεί το ερχόμενο καλοκαίρι με την λειτουργία των σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”.

Η επέκταση της Γραμμής 3 “Αγία Μαρίνα-Πειραιάς”, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και συνολικά 6 νέους σύγχρονους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Δεδομένου του χαμηλού επιπέδου εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της σύνδεσης της πόλης μας με τον Πειραιά και το λιμάνι του, η ολοκλήρωση της Γραμμής 3 είναι μια σπουδαία προσθήκη. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με την γραμμή 803 Πειραιάς – Δάσος Χαϊδαρίου του ΟΑΣΑ, που έπαιζε αυτό το ρόλο μέχρι τώρα και για το οποίο υπάρχουν πάρα πολλά παράπονα για τα αραιά δρομολόγιά του. Μία λογική άποψη είναι να φτάνει πια μόνο μέχρι Αγία Μαρίνα, με πύκνωση δρομολογίων.

Γενικότερα, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η παράδοση όλων των σταθμών μέχρι το Δημοτικό Θέατρο θα έχει πολλαπλά θετικά αποτελέσματα στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας. Εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50-55 λεπτά.

Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button