Μέρα για “σαμπάνιες” – Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά!

Μενέλαος Χρόνης
8 Λεπτά Ανάγνωσης

Κι όμως είναι αληθινό: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά! Η δυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου και ολόκληρη η Αθήνα περίμεναν δεκαετίες για το υπερ-απαραίτητο έργο, αλλά φτάσαμε επιτέλους σε ένα σημαντικό ορόσημο για την υλοποίησή του.

“Στο και πέντε”, αλλά ας είναι κι έτσι…

Σήμερα Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025 έγινε η δημοπράτηση του έργου έργο «Κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση ημιδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου».

Η ανακοίνωση της προκήρυξης του διαγωνισμού έγινε παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

Στα μέσα του 2026 αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον μειοδότη. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης είναι 36 μήνες, δηλαδή θα ολοκληρωθεί προς το τέλος της δεκαετίας. Ο προϋπολογισμός είναι 70 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προαιρέσεων. Όπως έχουμε αναφέρει, έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους με την ένταξη του έργου στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025».

Οι κυκλοφοριακές συνθήκες στη Λεωφόρο Αθηνών, τη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Κηφισού έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όρια αντοχής των μετακινούμενων. Το κυκλοφοριακό χάος της Αττικής δεν αντιμετωπίστηκε με έργα πρόνοιας, αλλά με παρεμβάσεις στο “και πέντε”. Έστω και πολύ αργά πάντως έγινε το μεγάλο βήμα.

“Λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές”

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τόνισε ότι το έργο θα συμβάλει καθοριστικά στον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος σε μια περιοχή όπου ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί, ενώ θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια, συμβάλλοντας και στην αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού.

«H ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω και οι τρεις νέοι ανισόπεδοι κόμβοι στον Σκαραμαγκά, το Σχιστό και τα Ναυπηγεία σημαίνουν λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο για χιλιάδες ανθρώπους», δήλωσε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού του έργου κατασκευής των τριών κόμβων και της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.

Ο κ. Δήμας πρόσθεσε: «Κάθε μεγάλο έργο έχει έναν πραγματικό αποδέκτη: τον πολίτη. Με το έργο αυτό, προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προαιρέσεων, αναβαθμίζεται ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής, με στοχευμένες παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης και θα αποσυμφορήσουν κομβικά σημεία όπως το Σχιστό και ο Σκαραμαγκάς».

διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά!

Ο κ. Δήμας συνόψισε τα προσδοκώμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου στα εξής:

· Δημιουργία ενιαίου άξονα Λ. Σχιστού – Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.
· Εξάλειψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Λ. Σχιστού.
· Εκτροπή της κυκλοφορίας από τη Λ. Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.
· Αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στην περιοχή των κόμβων Σχιστού-Σκαραμαγκά.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε: «Το έργο αυτό δεν είναι αποσπασματικό. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου ολοκλήρωσης κρίσιμων υποδομών που μεταμορφώνουν την Αττική σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλές μητροπολιτικό σύστημα μετακινήσεων».

“Τέτοια έργα δεν είναι απλώς υποδομές, είναι παρεμβάσεις ζωής”

Ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε: «Το έργο αυτό αποτελεί μια σημαντική ανάσα για ολόκληρη την περιοχή και αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας. Ο Χρίστος Δήμας επέμεινε μεθοδικά, ώστε να ξεμπλοκάρει ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο, καθώς αν δεν προχωρούσε, η περιοχή θα αντιμετώπιζε κυκλοφοριακό έμφραγμα. Είναι ειδικά χρήσιμο και ενόψει της λειτουργίας του Θριασίου, που από το 2026 επιτέλους αποκτά ζωή. Παράλληλα, η μετατόπιση της βαριάς κυκλοφορίας εκτός αστικού ιστού ενισχύει και την οδική ασφάλεια, καθώς τα φορτηγά ευθύνονται δυσανάλογα για τροχαία με βαρείς τραυματισμούς. Τέτοια έργα δεν είναι απλώς υποδομές, είναι παρεμβάσεις ζωής».

“Πυκνή συγκέντρωση logistics”

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος είπε: «Το έργο που προκηρύσσουμε σήμερα, προϋπολογισμού ύψους 70 εκατομμυρίων, υπήρξε επί μακρόν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά κι εμού. Πρόκειται για μια ουσιαστική παρέμβαση, όχι φυσικά για μία ολιστική λύση για το κυκλοφοριακό της Αττικής — δεν έχει αυτόν τον χαρακτήρα— αλλά για ένα έργο που θα βελτιώσει αισθητά την κυκλοφορία σε μια περιοχή που το έχει ανάγκη, που έχει πυκνή συγκέντρωση εγκαταστάσεων logistics, όπου συνεχίζουν να γίνονται σημαντικές επενδύσεις και κατ’ επέκταση υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις μετακίνησης.

Σήμερα είναι μια θετική μέρα για την Αττική και για όσα σχεδιάζουμε και προωθούμε ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 1
Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω

“Βασικό έργο για όλο το Λεκανοπέδιο”

Ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς σημείωσε: «Είναι μια ξεχωριστή μέρα για το λεκανοπέδιο. Δεν αφορά εμάς τους αυτοδιοικητικούς μόνο, αλλά όλους εκείνους τους ανθρώπους, που εδώ και πάρα πολλά χρόνια παλεύανε για αυτό το έργο, που αφορά στους ίδιους τους πολίτες. Ήταν τα τρία βασικά ορόσημα – προτεραιότητες, που είχε θέσει ο Πρωθυπουργός από την πρώτη μέρα, που αναλάβαμε ως περιφερειακή αρχή.

Παραδώσαμε τις μελέτες στα χρονοδιαγράμματα που δεσμευτήκαμε και δουλέψαμε πολύ σκληρά. Και έπειτα ακολούθησε μεγάλη διαβούλευση και κινητικότητα για αυτό το έργο — τόσο σε σχέση με τη χρηματοδότηση όσο και σε σχέση με την προτεραιοποίησή του. Κατά την άποψη μας, καμία ολιστική μελέτη και καμία ολιστική διαχείριση μητροπολιτική του κυκλοφοριακού της Αττικής και του Λεκανοπεδίου, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει, αν δεν υλοποιούταν αυτό το έργο».

Πολλές παρουσίες

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν, επίσης, οι βουλευτές από την Περιφέρεια Β΄ Δυτικής Αττικής Γιώργος Κώτσηρας, Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Μπούρας, Αντιπρόεδρος της Βουλής και Ευάγγελος Λιάκος. Από την Περιφέρεια Β΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών η βουλευτής Μαρία Συρεγγέλα και από την Β΄ Πειραιώς οι βουλευτές Γεώργιος Βρεττάκος, Μιχαήλ Λιβανός, Δημήτριος Μαρκόπουλος και Ιωάννης Τραγάκης. Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης, οι Δήμαρχοι Αιγάλεω Λάμπρος Σκλαβούνος, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς, Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη Κωνσταντίνος Μαραγκάκης, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκος και Χαϊδαρίου Μιχάλης Σελέκος, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Μιλτιάδης Θεόδοτος.

Αναμένεται ότι ο διαγωνισμός θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ αλλά και άλλων σχημάτων, όπως η ΕΚΤΕΡ, ενώ μένει να φανεί αν δώσουν το παρών και όμιλοι όπως οι ΙΝΤΕΡΚΑΤ, ΤΕΚΑΛ, Δομική Κρήτης κ.ά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:
Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!


Μοιραστείτε το άρθρο:
Δεν υπάρχουν Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *