24ωρη λειτουργία του Μετρό: Σπουδαία για το κοινό, ποιες είναι οι προϋποθέσεις

Έχει ανοίξει η συζήτηση για την 24ωρη λειτουργία του Μετρό (Γραμμές 2 και 3) και του τραμ, σε πρώτη φάση το Σάββατο. Κάτι τέτοιο θα ήταν φυσικά μεγάλο δώρο για το κοινό, αλλά οι εργαζομένοι διατυπώνουν αντίλογο, που αφορά την ασφάλεια των δρομολογίων στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το Μέσο.
Στο αίτημα, λοιπόν, του Υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών προς την ΣΤΑΣΥ, αντιπαραβάλουν την επάρκεια του προσωπικού, τη συντήρηση του δικτύου, την ασφάλεια των σταθμών αλλά και το κατά πόσον τα συστήματα π.χ. σηματοδότησης μπορούν να «σηκώσουν» 24ωρη λειτουργία.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, όλα τα παραπάνω αποτελούν βασικά ζητήματα που επιχειρεί να εξετάσει η ΣΤΑΣΥ (λειτουργεί μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) πριν προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη πρόταση προς τα μέσα Ιουνίου στο αρμόδιο υπουργείο. «Θα κάνουμε δοκιμές, θα δοκιμαστεί πρώτα όλο το σύστημα», αναφέρουν από την εταιρεία, επισημαίνοντας πως σταδιακά εντάσσονται και άλλοι εργαζόμενοι στο προσωπικό.
Εάν και έχουν προκηρυχθεί θέσεις για εκδότες, σταθμάρχες, οδηγούς συρμών, ελεγκτές, ενώ αναμένεται μεγάλη προκήρυξη για περίπου 100 τεχνικούς κ.ά., θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου να τελεσφορήσει όλη η διαδικασία των προσλήψεων. «Εκπαιδεύονται 32 οδηγοί, των οποίων η εκπαίδευση τον Ιούλιο ολοκληρώνεται. Αυτοί μπορούν να πιάσουν δουλειά από τον Αύγουστο, πράγμα που σημαίνει πως με αυτούς θα υπάρχει η δυνατότητα για 5-6 βάρδιες παραπάνω, χωρίς να δουλεύουν όλοι στο κόκκινο» αναφέρουν πηγές από την εταιρεία. Πάντως, λόγω και της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά αλλά και των ελλείψεων σε συρμούς, δημοφιλείς γραμμές όπως η 2 και η 3 του μετρό βρίσκονται ήδη στα «όριά» τους.
Αρκετοί επιβάτες εκφράζουν παράπονα για τα αραιά δρομολόγια, τις βλάβες στους συρμούς αλλά και την απουσία κλιματισμού, που όπως όλα δείχνουν θα ταλαιπωρήσει και φέτος το καλοκαίρι το επιβατικό κοινό. την πρόταση θα περιλαμβάνεται το κατά πόσον είναι τελικά εφικτό το σενάριο 24ωρης λειτουργίας αλλά και το πότε και πώς αυτό θα εφαρμοστεί. Σε κάθε περίπτωση, εάν το μέτρο τελικά εφαρμοστεί, η συχνότητα θα είναι ανά 15λεπτο έως 20λεπτο, όπως συμβαίνει τώρα με τα δρομολόγια μετά τις 24.00 έως τη λήξη της βάρδιας την Παρασκευή και το Σάββατο.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στο τραμ εκφράζουν έντονες αντιρρήσεις και στέκονται στην ανάγκη προσλήψεων νέων ηλεκτροδηγών. Στο τραμ αυτό αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι. «Εάν η επιθυμία είναι για συνεχή, πυκνότερη, 24ωρη λειτουργία, τότε είναι απαραίτητες η πρόσληψη επιπλέον ηλεκτροδηγών και η δίκαιη αμοιβή της νυχτερινής εργασίας τους», αναφέρει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής.