Στον συγκοινωνιακό κόμβο Σκαραμαγκά αναφέρεται σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας rizopoulospost.com, με τίτλο «Στην Περιφέρεια Αττικής οι σήραγγες Σκαραμαγκά – Πώς θα κλείσει το έργο» αναφέροντας πως μπαίνει σε φάση υλοποίησης ένα έργο-μνημείο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Συνδέει βέβαια με το εν λόγω έργο και τις δίδυμες σήραγγες, αν και δεν αποτελούν τμήμα του έργου που πρόκειται να προκηρύξει μέχρι το τέλος του χρόνου η Περιφέρεια Αττικής.

Όπως έχουν μέχρι στιγμής τα πράγματα, οι δίδυμες σήραγγες δεν περιλαμβάνονται στην μελέτη Δραγουμάνοβιτς, την οποία θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Αττικής, αλλά στο ξεχωριστό έργο της κατασκευής κλειστού Αυτοκινητοδρόμου από Δαφνί μέχρι κόμβο Μάνδρας, η μελέτη του οποίου ολοκληρώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος τον προηγούμενο μήνα και θα προκηρυχθεί ανάλογα με την διαθεσιμότητα κονδυλίων.

Το ρεπορτάζ αναφέρεται στο ιστορικό του έργου, που έχει δημοσιευτεί από το έντυπο και ηλεκτρονικό «Χαϊδάρι Σήμερα» (χρησιμοποιεί μάλιστα και δική μας φωτογραφία, χωρίς να αναφέρει την πηγή -χαλάλι). Το έργο, λοιπόν, δημοπρατήθηκε το 1997 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2001, ωστόσο οι ελλιπείς μελέτες, επέτρεψαν στον εργολάβο να διεκδικεί ολοένα και περισσότερα ενώ το…κερασάκι στην τούρτα ήταν μια ηλικιωμένη κυρία που διατηρούσε σπίτι πάνω από τις υπό κατασκευήν σήραγγες, αρνούνταν να φύγει, ενώ δικαιώθηκε και δικαστικά παρά το γεγονός ότι δεν προσκόμισε τίτλους ιδιοκτησίας. Το ελληνικό Δημόσιο έχει, βεβαίως, δαπανήσει περί τα 22 εκατ. ευρώ, ενώ από τις αρχές του 2002 δεν υπήρχε πηγή χρηματοδότησης.

Η φωτογραφία μας που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο του ρεπορτάζ του rizopoylospost.com

Τελικά, σύμφωνα με το rizopoulospost, το έργο για την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και ολοκλήρωση του ημιδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω για τη Σύνδεσή της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών –Κορίνθου, βρίσκει το δρόμο της ακολουθώντας το μοντέλο της ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, το οποίο επίσης λίγο έλειψε να τιναχθεί στον αέρα αφού δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του από την Κομισιόν.

Στην περίπτωση του Φαλήρου, η «ντρίμπλα» έγινε με την μεταβίβαση του έργου στην Περιφέρεια Αττικής, η οποία μάλιστα το δημοπράτησε από ίδιους πόρους σε χρόνο ρεκόρ, σώζοντας την τιμή του ελληνικού δημοσίου, καθώς τη μελέτη ανάπλασης είχε κάνει δωρεά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δια χειρός Ρέντσο Πιάνο, προκειμένου να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το Κέντρο Πολιτισμού.

Ακολουθώντας την πεπατημένη λοιπόν, αναφέρει η ιστοσελίδα, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε, μεταβιβάστηκε το έργο στην Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια και στόχο η δημοπράτηση να βγει στον αέρα μέχρι το τέλος του έτους. Το στοιχείο που διαφεύγει από το συγκεκριμένο ρεπορτάζ είναι πως το ίδιο έργο είχε ενταχθεί και πάλι σε χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής και όχι από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, όμως το 2013 απεντάχθηκε από τον τότε περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση.

Με συμπληρωματική εφαρμογή του Νέου Νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις 4412/2016 το Υπουργείο Υποδομών κήρυξε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για το έργο, το κόστος των οποίων φτάνει τα 4 εκατ.ευρώ και έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για όλη την Αττική και ειδικά για την κίνηση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από τον Πειραιά και την Λεωφόρο Αθηνών. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 45εκατ.ευρώ.

Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών ενώ θα ολοκληρωθεί και η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος του Αιγάλεω, κλείνοντας οριστικά ένα μαύρο κεφάλαιο στην ιστορία των οδικών έργων της χώρας, το οποίο για χρόνια βάλτωνε στους μηχανισμούς της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται :

  • Η κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου «Σκαραμαγκά»,
  • Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου «Ναυπηγείων», ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού) με την οδό Παλάσκα,
  • Η βελτίωση του ανισόπεδου κόμβου «Σχιστού» μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως – Σχιστού
  • Η ολοκλήρωση του Ημιδιανοχθέντος τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α.) σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου, από το πέρας του κατασκευασμένου και ήδη σε λειτουργία τμήματος της Λεωφόρου, μέχρι τα όρια του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά (συμβολής της Δ.Π.Λ.Α. στην Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου), καθώς και τα απαιτούμενα έργα συλλεκτήρων όμβριων και αποχέτευσης, οδοφωτισμού, σηματοδότησης, σήμανσης – ασφάλισης, πρασίνου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΗς ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΜΑΣ

«Ξεθάφτηκε» ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά! Καταλυτικό ρόλο έπαιξε το «Χαϊδάρι Σήμερα»

– ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια

– Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου: Μετατρέπεται σε Αυτοκινητόδρομο το τμήμα Δαφνί-Ελευσίνα;

Φωτό εξωφύλλου από το UP Drones