Χαϊδάρι Σήμερα Ρεβεγιόν με Τζαζ Επιλογές, στο ολόφρεσκο και ατμοσφαιρικό

 

Η νέα μουσική σκηνή του Χαϊδαρίου, το ατμοσφαιρικό JAZZÉT CAFÉ, γεμίζει το Σαββατοκύριακό μας με ποιοτική μουσική. Το Σάββατο υποδεχόμαστε τον βετεράνο, κορυφαίο ντράμερ Σπύρο Παναγιωτόπουλο με τους Broders From Another Mother, ενώ την Κυριακή θα απολαύσουμε Piano Concert από την εξαίρετη σολίστ Δήμητρα Κοκκινοπούλου.

Jazzèt Cafè – ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, Στρ. Καραϊσκάκη 99-101, 210 5815626,

Σάββατο 21 Απριλίου 

Ο Σπύρος Παναγιωτόπουλος, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες ντράμερς, το Σάββατο 21 Απριλίου, θα παρουσιάσει τους B.F.A.M (Brothers From Another Mother) πλαισιωμένος από τρεις εξαίρετους μουσικούς της νέας γενιάς τζαζ μουσικών, τους Φίλιππο Παππά στο τενόρο σαξόφωνο, Παναγιώτη Καψαμπέλη στην κιθάρα και τον Περικλή Τριβόλη στο κοντραμπάσο.

Ο B.F.A.M θα παρουσιάσουν γνωστά standards της εποχής του hard bop αλλά και δικές τους συνθέσεις, όπου το δυνατό swing του group θα ενθουσιάσει το υποδειγματικό κοινό του ατμοσφαιρικού Jazzèt  Cafè!

O βετεράνος ντράμερ της ελληνικής τζαζ μουσικής σκηνής Σπύρος Παναγιωτόπουλος υπήρξε ιδρυτικό μέλος του PAGE ONE GROUP στις αρχές του ’90 και βασικό μέλος της εκπομπής JAZZ CLUB του ΤΡΙΤΟΥ αφιερωμένο στον Κώστα Γιαννουλόπουλο.

Αριθμεί πάνω από 450 δισκογραφικές συμμετοχές (2.500 τραγούδια) με τραγουδιστές και πολλούς άλλους καταξιωμένους ερμηνευτές της ελληνικής μουσικής σκηνής αλλά η μουσική όμως που από τα πρώτα βήματα της πορείας του τον εκφράζει περισσότερο, είναι η JAZZ. Έχει συνεργασθεί με τους MARKUS STOCKHAUSEN, ARLID ANDERSON, A. SHEPPARD, B. HOFSETH ενώ έχει συνοδεύσει στις εμφανίσεις τους στην Ελλάδα τις διεθνούς φήμης Αμερικανίδες τραγουδίστριες, DEBORA DAVIS, MODINHA, JEAN PARKER, CARLA COOK, CAREL LOOPS με τον μεγάλο τραγουδιστή της jazz KEVIN MAHOGANY.

Είσοσος 5 ευρώ.

Κυριακή 22 Απριλίου 

Η εξαίρετη πιανίστα και σολίστ Δήμητρα Κοκκονοπούλου θα ερμηνεύσει τρεις κορυφαίους συνθέτες της Κλασικής Μουσικής τους Μότσαρτ, Ραβέλ και Μπραμς την Κυριακή 22 Απριλίου στις 8.30 μ.μ. στη μουσική σκηνή του Jazzèt Cafè!  

Το ρεσιτάλ της Δήμητρας Κοκκινοπούλου σηματοδοτεί το τέλος των μουσικών σπουδών της και το ξεκίνημα της προσωπικής της καριέρας με μία έμπειρη προσέγγιση σε έργα τριών διαφορετικών χρονικών και στυλιστικών περιόδων: της Κλασικής με την Piano Sonata του Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), με το Valses nobles et sentimentales του Maurice Ravel (1875-1937) με μουσικά στοιχεία που “θυμίζουν τζαζ” και με την ρομαντική περίοδο του Johannes Brahms (1833-1897) και την Piano Sonata Op. 2 No. 2 in F# minor εμπνευσμένη από τον έρωτα του με την  Clara Schumann την σύζυγο του μέντορα του Robert Schumann.

Είσοδος 5€

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

O Σπύρος  Παναγιωτόπουλος, γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε την μουσική του πορεία παίζοντας ντραμς. Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 σπούδασε κλασσικά κρουστά στο Ωδείο Αθηνών και έκτοτε ξεκινά την επαγγελματική του πορεία συνοδεύοντας επί σκηνής και δισκογραφικά, τους πιο μεγάλους έλληνες τραγουδιστές και συνθέτες, ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ, ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗ, Γ. ΝΤΑΛΑΡΑΣ, Χ. ΑΛΕΞΙΟΥ, ΑΛ. ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ, Γ. ΠΑΡΙΟΣ,

Μ. ΛΥΔΑΚΗΣ, ΕΛΕΥΘ. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ, Ε. ΤΣΑΛΙΓΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ, Μ. ΜΗΤΣΙΑ, Δ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ, Β. ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ, ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΝΑ, ΛΑΒ. ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑΣ κ.α.

Συνοδεύει την τραγουδίστρια Αλ. Πρωτοψάτλη στις συναυλίες με τις σπουδαίες συμφωνικές ορχήστρες, Φιλαρμονική Πράγας, Φιλαρμονική του Κρεμλίνου και London Royal Symphonic Orchestra. Αριθμεί πάνω από 450 δισκογραφικές συμμετοχές (2500 χιλ. τραγούδια) με τους εν λόγω τραγουδιστές και πολλούς άλλους καταξιωμένους ερμηνευτές της ελληνικής μουσικής σκηνής.

Η μουσική όμως που από τα πρώτα βήματα της πορείας του τον εκφράζει περισσότερο, είναι η JAZZ. Στις αρχές του ΄90 ως ιδρυτικό μέλος του γνωστού Jazz Group “PAGE ONE” ανοίγει το δρόμο στην ελληνική Jazz σκηνή, με συναυλίες και εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, “DIVA” JAZZ CLUB) κ.α. Επίσης είναι βασικό μέλος της εβδομαδιαίας εκπομπής της ΕΡΤ το JAZZ CLUB του τρίτου αφιερωμένο στον Κώστα Γιαννουλόπουλο συνοδεύει όλους τους ξένους και Έλληνες καλεσμένους της εκπομπής όπως RALPH PETERSON και άλλους.

Παράλληλα συνεργάζεται με διάσημους ευρωπαίους μουσικούς της jazz όπως,MARKUS STOCKHAUSEN, ARLID ANDERSON, A. SHEPPARD, B. HOFSETH.

Συνοδεύει στις εμφανίσεις τους στην Ελλάδα τις διεθνούς φήμης Αμερικανίδες τραγουδίστριες, DEBORA DAVIS, MODINHA, JEAN PARKER, CARLA COOK, CAREL LOOPS και με τον μεγάλο τραγουδιστή της jazz KEVIN MAHOGANY στο Half Note jazz club.

Από το 2013 ο Παναγιωτόπουλος Σπύρος είναι καθηγητής ντραμς στο Ωδείο Αθηνών.

Από το 1993 ως το 2014 ήταν καθηγητής ντραμς στο Ωδείο Φ. ΝΑΚΑΣ.

Ως καθηγητής και με την υποστήριξη του Ωδείο Φ. Νάκας και της ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ κάνει την παραγωγή της video κασέτας με τίτλο”ΑΡΧΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ”.

Στο εν λόγω ωδείο, συνοδεύει στις εμφανίσεις του, τον πιανίστα DENIS MONDGOMERYκαι όλους σχεδόν τους jazz μουσικούς που έχει φιλοξενήσειτο ωδείο από το μουσικό πανεπιστήμιο της Βοστόνης “BERKLEE” κατά την διάρκεια σεμιναρίωνκαι συναυλιών.

Τον Ιούλιο του 2003 συμμετείχε στο JAZZ φεστιβάλ της Αθήνας στο Γκάζι, με το group του ΜΗΝΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ και Ιούλιο του 2004 με τον Ιρλανδό κιθαρίστα MARK O’ LEARY για την Ιρλανδική συμμετοχή στο ίδιο φεστιβάλ καθώς και στο αντίστοιχο JAZZ φεστιβάλ της Βουλγαρίας στην Σόφια.

Από το 2004 εμφανίζεται σε διάφορα club στην Ελλάδα με το quartetο STEPPING OUT.

Από το 2004 έως το 2005 το group Stepping Out του Σπύρου Παναγιωτόπουλου, εμφανίστηκε στον πολιτιστικό πολυχώρο “ΑΘΗΝΑΪΣ” με μεγάλη επιτυχία παρουσιάζοντας τον ομώνυμο δίσκο: STEPPING OUT (Γιατί να ξεχάσεις).

Το 2014 Ιδρύει τους BFAM [Brothers From Another Mother] με τους Δ. Λαζαρίδη κιθάρα και Γ. Ρούλο μπάσο. Στην πορεία του group πέρασαν μουσικοί όπως ο Ν. Χατζησάκος στο μπάσο και ο Χ.Πανταζής επίσης στο μπάσο.

Η τελική σύνθεση του group από τα μέσα του 2017 ως quartet με τους Φ.Παππά τεν. σαξόφωνο, Π. Καψαμπέλη κιθάρα και Π. Τριβόλη στο μπάσο.

Τον Οκτώβριο του 2015 συμμετείχε στη συναυλία με την κρατική ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), στη παραγωγή: The sounds of Hollywood «From Babelsberg to Hollywood», υπό τη διεύθυνση του γερμανού μαέστρου FRANK STOLBER.

Η συμμετοχή του Παναγιωτόπουλου Σπύρου στην JAZZ δισκογραφία είναι η εξής:

ARTIST TITLE

Γ. ΦΑΚΑΝΑΣ HORIZON & AMOROSA

Β. ΤΣΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ SKY SCAPE & IMAGES

Β. ΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΡΩΞΑΝΗ

PAGE ONE PAGE ONE & BEYOND THE BLUE

Β. ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ THROUGH THE DARK & SILENT VOYAGE

Γ. ΜΑΓΚΛΑΡΑΣ THROUGH MEMORIES

Δ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ SECRET PATH

KAD LIBERTE

Σ. ΠΑΝΑΓ/ΛΟΣ –Π. ΜΠΕΝΕΤΑΤΟΣ STEPPING OUT (Γιατί να ξεχάσεις).

Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ENTHYMION (by Gabriel drums)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ SANTA’S SECRET DANCE

ΜΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ EVERYBODY SWINGS

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ THE LIGHT YOU SHED

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΕΝΕΤΑΤΟΣ THROUGH THE YEAR

Δήμητρα Κοκκινοπούλου| Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989 και ξεκίνησε στα 5 της χρόνια μαθήματα πιάνου. Το 2007 έλαβε το Πτυχίο Πιάνου (τάξη κα. Νίνα Νικολαΐδου) και Αρμονίας (τάξη κα. Λίλλυ Νικολαΐδου) με άριστα παμψηφεί από το Εθνικό Ωδείο και εισήχθη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Μουσικών Σπουδών στην κατεύθυνση Πιάνου με Καθηγητή τον κ. Λάμπη Βασιλειάδη. Από το 2010 έως το 2011 συμμετείχε στο πρόγραμμα ΕRASMUS και παρακολούθησε μαθήματα με τον Καθηγητή Reinhard Becker στην Staatliche Hochschule für Musik, Trossingen της Γερμανίας. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το Master of Musical Arts (Piano Performance) με υπεύθυνο καθηγητή τον Dr. Robert Satterlee στο Bowling Green State University, Ohio. Τον Αύγουστο του 2014 εισήχθη στο University of Nebraska‐Lincoln της Αμερικής για το διδακτορικό της στο Piano Performance με υπεύθυνη καθηγήτρια την Dr. Ann Chang, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2017. Το 2016 κέρδισε το βραβείο “Glenn Korff Distinguished Graduate Artist/Scholar Award” και τον “Solo Concerto Competition” συμπράττοντας με την Ορχήστρα του UNL.

Έχει παρακολουθήσει masterclasses μεταξύ άλλων με τους Steve Glaser (Ohio State University, USA), Thomas Rosenkranz (BGSU, USA), Hideyo Harada (International Artist), Jonathan Biss (Curtis Institute) και Claudio Curro Dossi (Bolzano University, Italy). Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται έντονα στη μουσική δωματίου με έγχορδα, πνευστά και κρουστά καθώς και σε συνεργασίες με τραγουδιστές σε έργα που καλύπτουν όλο το στυλιστικό φάσμα της κλασσικής μουσικής. Έχει συνεργαστεί με το τμήμα θεατρικών σπουδών “Johnny Carson School of Theatre and Film”, το τμήμα χορού, την Ορχήστρα του UNL, ενώ έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις musical στην Αμερική αλλά και στην Ελλάδα. To 2016 συμμετείχε στο Σύνολο Κρουστών του UNL, με το οποίο συμμετείχαν στο Διεθνές Συνέδριο Κρουστών (Percussive Arts Society International Convention – PASIC 2016) στην Ιντιάνα, Ιντιανάπολις. Μεταξύ άλλων ακούστηκε το έργο του Andy Akiho “to wALk Or ruN in wEst harlem” σε παγκόσμια πρώτη.  Οι συνεργασίες της στη μουσική δωματίου περιλαμβάνουν τους Mr. Paul Silverthorne (Κορυφαίος βιόλα, LSO), Dr. Karl Kraber (Φλάουτο, “Chamber Soloists”, Austin, TX), Dr. John Bailey (Καθηγητής φλάουτου στο UNL), and Dr. Stephanie Zelnick (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλαρινέτου στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας). Έχει δώσει συναυλίες σε Ελλάδα, Γερμανία και Αμερική ενώ από τον Αύγουστο 2017 είναι υπεύθυνη στην πιανιστική συνοδεία στο σεμινάριο «Διεθνείς Ημέρες Μουσικής Brache» στη Γερμανία και τον Οκτώβρη-Δεκέμβρη 2017 συμμετείχε στο musical “Spamalot” των Monty Python στη μουσική διεύθυνση και στο πιάνο.

 

 

JAZZET CAFE

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018, 20:30

ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΙΑΝΟ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)                   Piano Sonata K. 332 in F major

  1. Allegro
  2. Adagio
  • Allegro assai

 

Maurice Ravel (1875-1937)                                        Valses nobles et sentimentales

  1. Modéré – très franc
  2. Assez lent – avec une expression intense
  • Modéré
  1. Assez animé
  2. Presque lent – dans un sentiment intime
  3. Vif
  • Moins vif
  • Épilogue: lent

 

Johannes Brahms (1833-1897)                                   Piano Sonata Op. 2 No. 2 in F# minor

  1. Allegro non troppo ma energetico
  2. Andante con espressione
  • Scherzo: Allegro-Poco piu moderato
  1. Finale: Sostenuto-Allegro non troppo e rubato-Molto sostenuto

Wolfgang Amadeus Mozart | Piano Sonata K. 332

Η σονάτα για πιάνο Κ. 332 γράφτηκε την ίδια χρονιά με την σονάτα Κ. 330 καθώς και την σονάτα Κ. 331 (“Alla Turca”), γι’ αυτό ο Μότσαρτ τις αρίθμησε ως μέρος μίας τριλογίας. Τα έργα γράφτηκαν το 1783 όταν ο Μότσαρτ μετακόμισε στη Βιέννη και δημοσιεύτηκαν την επόμενη χρονιά. Το 1ο μέρος σε ¾ είναι επηρεασμένο δραματουργικά από την opera buffa και συνδυάζει λυρισμό καθώς και πλούτο μελωδικών ιδεών που θυμίζουν το στυλ του Joseph Haydn. Αν και είναι γραμμένο σε φόρμα σονάτα, συναντά κανείς μικρές διαφορές κυρίως στην ανάπτυξη και στην χρήση του ρυθμικού στοιχείου. Το 2ο μέρος επιδεικνύει την ικανότητα του Μότσαρτ να παραλλάσσει ένα μουσικό μοτίβο προσθέτοντας μελωδικά στολίδια προερχόμενα από την τέχνη του αυτοσχεδιασμού. Τέλος, το 3ο μέρος χαρακτηρίζεται από δεξιοτεχνικό γράψιμο και αντιθετικές ιδέες που καταλήγουν στην παράλληλη ελάσσονα, κλείνοντας με ένα ντελικάτο pianissimo.

Maurice Ravel | Valses nobles et sentimentales

Τα Valses nobles et sentimentales αποτελούν μία σουίτα από οκτώ Βαλς που εκδόθηκαν το 1911 και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τον Louis Aubert, στον οποίο και είναι αφιερωμένα. Η ορχηστρική τους εκδοχή παρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα, ενώ η εκδοχή για μπαλέτο ονομάστηκε “Adelaide: le langage des fleurs” (Αδελαϊδα: η γλώσσα των λουλουδιών) παρουσιάζοντας πολλά κοινά στοιχεία με την ιστορία της Traviata του Giuseppe Verdi βασισμένα στη νουβέλα «Η κυρία με τις καμέλιες» του Αλέξανδρου Δουμά. Το ενδιαφέρον του Ravel για τα Βαλς ξεκίνησε ήδη από το 1906 όταν ξεκίνησε να συνθέτει το έργο “La Valse”. Ο τίτλος επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στον Franz Schubert, που εξέδωσε μία συλλογή Βαλς το 1823 με τον τίτλο Valses nobles και Valses sentimentales. Η πιανιστική εκδοχή συνοδεύεται από μία φράση του Henri de Regnier “…le plaisir délicieux et toujours nouveau d’une occupation inutile” “… η απολαυστική και πάντα νέα ευχαρίστηση μίας άσκοπης ενασχόλησης”.

Johannes Brahms | Piano Sonata Op. 2 No. 2

Η σονάτα για πιάνο Έργο 2 σε Φα δίεση ελάσσονα, αφιερωμένη στην Clara Schumann, γράφτηκε το 1852 στο Αμβούργο και εκδόθηκε ένα χρόνο αργότερα. Αν και πρόκειται για το δεύτερο έργο που εξέδωσε ο Μπραμς, στην πραγματικότητα την συνέθεσε πριν την σονάτα για πιάνο Έργο 1 σε Ντο μείζονα. Καθώς όμως ο συνθέτης θεώρησε πως η σονάτα Έργο 1 ήταν καλύτερης ποιότητας, εκδόθηκε πρώτη. Ο Robert Schumann βοήθησε σημαντικά τον Μπραμς με συστατικές επιστολές σε εκδοτικούς οίκους ή σε συνθέτες της εποχής, όπως ο Franz Liszt, αλλά κυρίως με τα εγκωμιαστικά του λόγια στην μουσική εφημερίδα της εποχής “Neue Zeitschrift fur Musik” χαρακτηρίζοντάς τον τον νέο Beethoven, γεγόνος που βάραινε τον Μπραμς για πολλά χρόνια.

Το 1ο μέρος γραμμένο σε φόρμα σονάτα περιέχει τεχνικές δυσκολίες και πομπώδεις συναισθηματικές εκρήξεις. Το θέμα του 2ου μέρους, το οποίο θα επανεμφανιστεί στο Scherzo-Trio του 3ου μέρους, είναι ένα γερμανικό τραγούδι με τίτλο «Λυπάμαι» που ακολουθείται από παραλλαγές σε μείζονα και ελάσσονα κλίμακα. Η αρχή του 4ου μέρους χαρακτηρίζεται από αρμονική και θεματική ασάφεια αρχικά, αλλά ακολουθείται από φόρμα σονάτα που καταλήγει σε ηχητικό θάνατο με pianissimo μέχρι τέλους.