Η διακυμάνσεις στην αγορά ενέργειας είναι έντονες, ωστόσο τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μείωση στις τιμές των καυσίμων που οφείλεται στην πτωτική τάση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

Από τη μια μεριά υπάρχει ανησυχία στους επενδυτές για τη ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα την ώρα που αυξάνονται τα κρούσματα Covid-19 στη χώρα. Επίσης να σημειωθεί ότι οι τιμές είχαν υποχωρήσει έπειτα από ένα δημοσίευμα που ήθελε τον ΟΠΕΚ+ να εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής έως 500.000 βαρέλια την ημέρα, το οποία διέψευσε η Σαουδική Αραβία. Κι ενώ το σκηνικό της ρευστότητας καλά κρατεί και οι διεθνείς αγορές έχουν στραμμένο το βλέμμα στις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+ για τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου, οι καταναλωτές στην Ελλάδα περιμένουν να πάρουν μία μικρή οικονομική «ανάσα» από την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά.

Παράγοντες της εγχώριας αγοράς διαπιστώνουν την αποκλιμάκωση στις τιμές των καυσίμων, αλλά επισημαίνουν ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία τους μελλοντικά θεωρείται παρακινδυνευμένη.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Θέμις Κιουρτζής, μιλώντας προσφάτως στην ΕΡΤ επεσήμανε ότι η βενζίνη έχει πέσει τρεισήμισι λεπτά από τον προηγούμενο μήνα και το πετρέλαιο είκοσι πέντε.

«Η πτώση των καυσίμων έχει ξεκινήσει περίπου εδώ και δέκα ημέρες και του πετρελαίου από τα μέσα του προηγούμενου μήνα. Έχουμε μία σημαντική μείωση, ιδιαίτερα στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης με τη βοήθεια και της ισοτιμίας του ευρώ που πέρασε το δολάριο. Και όλα αυτά είναι μία συγκυρία η οποία έχει αποκλιμακώσει τις τιμές των διυλιστηρίων και προφανώς θα περάσουν στα πρατήρια και στους καταναλωτές», τόνισε ενώ σημείωσε ότι οι τιμές είναι πρόσκαιρες και δεν μπορούν να γίνουν μακροχρόνιες προβλέψεις.

Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, το πετρέλαιο κίνησης κινείται κοντά στο 1,90 και η τάση είναι η τιμή να πέσει χαμηλότερα από αυτά τα επίπεδα, όπως και στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ ανάλογη κίνηση με αυτή του πετρελαίου υπολογίζεται πως θα κάνει και η τιμή της αμόλυβδης.