Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι μαθητές, που κάνουν συνδέονται στο Webex για τηλεκπαίδευση από το κινητό τους τηλέφωνο, παραπονούνται ότι καταναλώνονται τα δεδομένα τους και χρεώνονται για τη συμμετοχή τους στα διαδικτυακά μαθήματα.

Τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση, το Υπουργείο παιδείας διαβεβαίωνε ότι είχε έρθει σε συμφωνία με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας ώστε να μην χρεώνουν τους μαθητές, όταν συνδέονται με την πλατφόρμα Webex. Και πράγματι αυτό εφαρμοζόταν μέχρι τα Χριστούγεννα. Ωστόσο μετά τις γιορτές οι καταγγελίες περί του αντιθέτου πληθαίνουν. Σύμφωνα με μαθητές και εκπαιδευτικούς το internet χρεώνεται, σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια παρακολούθησης μαθήματος, ενώ η κατανάλωση που απαιτείται για την παρακολούθηση φτάνει μέχρι και τα 7 GB ημερησίως, χωρίς εικόνα.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών ή και την αδυναμία μαθητών να συνεχίσουν να συνδέονται στην τηλεκπαίδευση και μάλιστα σε περίοδο εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων.

Υπάλληλοι εταιρειών κινητής, στους οποίους απευθύνθηκαν κάποιοι μαθητές τους είπαν ότι δεν γνωρίζουν το πρόβλημα και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να απευθυνθεί ο καθένας στην εταιρεία του.

Με δεδομένο ότι πάρα πολλοί μαθητές παρακολουθούν από κινητό (αυτό συμβαίνει και με αρκετούς εκπαιδευτικούς που κάνουν από εκεί μάθημα), είναι αναγκαία η άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας για την άμεση αποκατάσταση της δωρεάν πρόσβασης ίντερνετ για σύνδεση μέσω Webex.