Φωτό: Ηλίας Σελέκος

To σύγχρονο “γεφύρι της Άρτας” μπήκε σε τροχιά ολοκλήρωσης. Οι εργασίες αποπεράτωσης στην πεζογέφυρα της Λ. Αθηνών στο ύψος του Δάσους ξεκινούν από απόψε το βράδυ (20/9), με την μεταφορά των κομματιών της σιδερένιας υπερκατασκευής κοντά στα βάθρα της για να συναρμολογηθούν. Για το λόγο αυτό έγιναν ρυθμίσεις κυκλοφορίας στη Λεωφόρο, που θα προκαλέσουν πρόσκαιρα προβλήματα κυκλοφορίας.

Η κοινή γνώμη της πόλης μας αντιμετώπιζε την υπερβολική καθυστέρηση με οργή, μια και οι αντίστοιχες γέφυρες του ίδιου έργου στην Παραλιακή έχουν παραδοθεί από καιρό. Την αγανάκτηση επικαλέστηκε και ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός σε μια αιχμηρή επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον περασμένο Ιούλιο (ολόκληρη πιο κάτω), στην οποία τόνιζε ακόμη ότι “ακόμη και στο θέμα της οδικής ασφάλειας και της προστασίας της ζωής των πολιτών, γίνονται διακρίσεις υπέρ των βορείων και των νοτίων προαστίων και εις βάρος των δικών μας λαϊκών περιοχών”.

Τον Φεβρουάριο του 2022 ο ανάδοχος του έργου ( “Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020”) προχώρησε σε ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών των δύο βάθρων, τοποθέτησε τα ασανσέρ και έκανε η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου της γέφυρας (βλέπε “Αντίστροφη μέτρηση” για την πεζογέφυρα του Δάσους). Και πάλι όμως το έργο “μπήκε στον πάγο” για άγνωστους λόγους. Άλλες πηγές το απέδιδαν στην καθυστέρηση των πληρωμών από το Υπουργείο, άλλες στην προσπάθεια του εργολάβου για επιπλέον χρηματοδότηση λόγω αύξησης του κόστους των υλικών, χωρίς όμως τίποτε από τα δύο να είναι επιβεβαιωμένο. Θυμίζουμε ότι αρχικός χρόνος παράδοσης ήταν η άνοιξη του 2019.

Εν πάση περιπτώσει, οι εργασίες στην προχωρημένη πεζογέφυρα του Δάσους ξανάρχισαν. Σήμερα το βράδυ θα έρθει από εργοστάσιο σε κομμάτια η μεταλλική κατασκευή που θα ενώσει τα δύο βάθρα, πάνω από τη Λεωφόρο Αθηνών. Θα συναρμολογηθεί στο πεζοδρόμιο και στη δεξιά λωρίδα της ανόδου, γι’ αυτό και έγινε κατάληψη του οδοστρώματος με απόφαση της Τροχαίας. Πιο συγκεκριμένα, τα μεταλλικά κομμάτια θα τοποθετηθούν στο πεζοδρόμιο, ενώ ο μεγάλος γερανός που θα τα σηκώνει για να συναρμοστούν και να κολληθούν θα καταλαμβάνει ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Όταν η συναρμολόγηση ολοκληρωθεί, σε περίπου 40 μέρες, ο γερανός θα την “καθίσει” στην οριστική της θέση, κοντά στις 28 Οκτωβρίου. Το έργο θα ολοκληρωθεί με την συναρμογή γυάλινων στηθαίων και άλλες εργασίες. Λογικά και αν δεν υπάρξουν άλλα απρόοπτα, θα ακολουθήσει η έναρξη εργασιών της πεζογέφυρας στο Παλατάκι. 

Β. Ντηνιακός: “Σας εκφράζω τη διαμαρτυρία και την αγανάκτηση του Δήμου και των κατοίκων του Χαϊδαρίου”

Ακολουθεί η επιστολή του δημάρχου Βαγγέλη Ντηνιακού στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, η οποία κοινοποιήθηκε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη, τον υπουργό Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και άλλους.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή σας εκφράζω για άλλη μια φορά τη διαμαρτυρία και την αγανάκτηση του Δήμου και των κατοίκων του Χαϊδαρίου, λόγω της απαράδεκτης καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της κατασκευής των δυο πεζογεφυρών επί της Λ. Αθηνών.

Ο Δήμος μας έχει επανειλημμένα ζητήσει την άμεση επίλυση των όποιων προβλημάτων εμποδίζουν την υλοποίηση του έργου. Πραγματοποίησα μια απόπειρα  επικοινωνίας μαζί σας τον Απρίλιο, χωρίς όμως απόκριση από την πλευρά σας. Δυστυχώς, παρ’ όλη την ενημέρωση των αιρετών αντιπροσώπων των πολιτών στους οποίους κοινοποιώ και την παρούσα επιστολή, καμία απολύτως πρόοδος δεν σημειώθηκε μέσα σε αυτούς τους σχεδόν 3 μήνες. Το έργο είναι βυθισμένο σε τέλμα και οι συμπολίτες μας που καθημερινά αντικρίζουν τα ημιτελή θεμέλια των γεφυρών ξεσπούν σε καθημερινές διαμαρτυρίες και σε αιχμηρά σχόλια κατά των υπευθύνων.

Η αγωνία μας γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, επειδή τα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν οι πεζογέφυρες παρουσιάζουν μεγάλη επικινδυνότητα για τους πεζούς που διασχίζουν τη Λ. Αθηνών. Μάλιστα, στη διασταύρωση της Λ. Αθηνών με την οδό Στρ. Καραϊσκάκη έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα.

Όμως, ενώ στην πόλη μας αντιμετωπίζουμε ένα τόσο οξύ πρόβλημα οδικής ασφάλειας, με κατάπληξη αντιληφθήκαμε ότι το Υπουργείο σας φαίνεται να έχει άλλες προτεραιότητες. Γιατί πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι έχουν ήδη ολοκληρωθεί στην Αττική 3 πεζογέφυρες στο πλαίσιο του ίδιου έργου, συγκεκριμένα δυο επί της Λ. Ποσειδώνος και μια στη Λ. Μεσογείων στο ύψος της Αγίας Παρασκευής. Εύλογα λοιπόν συμπεραίνουμε ότι, ακόμη και στο θέμα της οδικής ασφάλειας και της προστασίας της ζωής των πολιτών, γίνονται διακρίσεις  υπέρ των βορείων και των νοτίων προαστίων και εις βάρος των δικών μας λαϊκών περιοχών.

Η κατάσταση αυτή στο έργο, που θυμίζει δυστυχώς ένα σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», δεν είναι δυνατόν να διαιωνίζεται. Ζητώ την άμεση προσωπική σας παρέμβαση ώστε να τοποθετηθούν επιτέλους οι γέφυρες για τη διάβαση της Λ. Αθηνών από τους πεζούς στα δυο επιλεγμένα σημεία του Δήμου μας, δηλαδή στο Παλατάκι και στη Σχολή Προβατά. Σας τονίζω δε, με κάθε αίσθηση της σοβαρότητας του ζητήματος, ότι κάθε επιπλέον καθυστέρηση μπορεί να συνεπάγεται και πρόσθετο κόστος σε ανθρώπινες ζωές, για το οποίο δεν θα φέρει καμία ευθύνη ο Δήμος μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΕΣ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: Τρία χρόνια φαγούρα! – Να τι συμβαίνει με τις πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών //  Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών – Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα  //    – Έκτακτο: Άμεση διακοπή εργασιών για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι    //    – Μια σύγχρονη πεζογέφυρα δεν υποτιμά το Παλατάκι    //     – Οι πεζογέφυρες και τα προβλήματα της Λεωφόρου Αθηνών       //       – Απίστευτο! Η λύση για την πεζογέφυρα είναι διαθέσιμη εδώ και 50 χρόνια! Γιατί την έκαναν «γαργάρα» οι διοικήσεις του Δήμου;    //    – Πεζογέφυρα στο Παλατάκι: Κρίσιμο έργο – Προβληματική μελέτη  //   Όλες οι εξελίξεις για τις νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών