ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τρίτος διαγωνισμός για το οικόπεδο γίγας στον Ασπρόπυργο, με στόχο 5.000 θέσεις εργασίας

Το “Θριάσιο ΙΙ” στον Ασπρόπυργο, δεύτερο μεγαλύτερο ακίνητο της Αττικής, πίσω μόνο από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, βγαίνει για τρίτη φορά σε διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα τεράστιο, σύγχρονο logistics park με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές της Ευρώπης. Ωστόσο οι προηγούμενοι δύο διαγωνισμοί κηρύχτηκαν άγονοι, καθώς παρά το αρχικό ενδιαφέρον που εκδήλωναν σημαντικοί επενδυτικοί φορείς, στην φάση των προσφορών, δεν υπήρχε συμμετοχή καθώς έκριναν ασύμφορο το έργο.

Θυμίζουμε ότι σε ράγες υλοποίησης μπήκε μετά από αντίστοιχες περιπέτειες το λεγόμενο “Θριάσιο Ι”, όμορο οικόπεδο της ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή (βλέπε Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο: Κόμβος μεταξύ Ασίας – Ευρώπης). Το

Στο “Θριάσιο ΙΙ”, κυριότητας ΟΣΕ και έκτασης περίπου 1.450 στρεμμάτων έχουν ήδη κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Θριασίου ΙΙ εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου σύμφωνα με τα ειδικότερα αναφερόμενα στην παρούσα.

Στις 28 Νοεμβρίου εκπνέει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την τρίτη κατά σειρά, δημοπράτηση στο έργο παραχώρησης, στο πλαίσιο του ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού. Να θυμίσουμε πως ο πρώτος διαγωνισμός επιχειρήθηκε το 2019 και ο δεύτερος το 2021. Και οι δύο κατέληξαν άγονοι παρά την φημολογία για ενδιαφέρον σημαντικών εταιρειών κυρίως του ναυτιλιακού αλλά και του σιδηροδρομικού κλάδου. Το πρόβλημα και στους δύο διαγωνισμούς ήταν πως παρά το αρχικό ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου, δεν υπήρχε συμμετοχή καθώς κρίνονταν ασύμφορο το έργο.

Αυτή τη φορά ο διαγωνισμός έχει πιο φιλο-επενδυτικό χαρακτήρα προκειμένου η τρίτη φορά να είναι και η τελική και το ακίνητο στο οποίο έχουν επενδυθεί πολλές δεκάδες εκατομμύρια για την δημιουργία σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και κτίρια, δρόμοι κλπ να πιάσει τόπο και να μεταβληθεί σε ένα σύγχρονο logistics park. 

Με την ευόδωση του διαγωνισμού και για το “Θριάσιο ΙΙ” και σε συνδυασμό με το ήδη δρομολογημένο έργο του “Θριάσιου Ι”, το σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών θα εκτείνεται σε 240.000 τ.μ., μέσα σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Θα περιλαμβάνει αποθήκες, θα διαθέτει σύγχρονες υποδομές, οδικά δίκτυα, καθώς και σιδηροδρομική σύνδεση στη νότια πλευρά εντός του πάρκου, την οποία θα κατασκευάσει ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Επίσης, αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών.

Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 3.000 έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας. Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα γίνει το μεγαλύτερο του είδους του στα Βαλκάνια και θα προωθήσει τις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας και το σχέδιο για ανάδειξή της σε μεγάλο κόμβο ανάμεσα σε Ευρώπη, Ασία και Ευρώπη. Η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button