Η προσπάθεια της Ελλάδας να αποκαταστήσει την ισορροπία στο Αιγαίο περνάει μέσα από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Αυτό συμπεραίνεται από δημοσίευμα της στρατιωτικού ενδιαφέροντος ιστοσελίδας OnAlert, το οποίο αναφέρεται στον σχεδιασμό του Υπ. Εθνικής Άμυνας. 

Σύμφωνα με τις πηγές του OnAlert ο προϋπολογισμός του προγράμματος της νέας φρεγάτας του πολεμικού Ναυτικού είναι της τάξης του 1,5 δισ. και με την πιο διστακτική προοπτική θα αφορά στην πρόσκτηση 2 + 2 “ψηφιακών” φρεγατών Belharra και σε μεταβατικό στάδιο, είτε με leasing είτε με άλλη μορφής ένταξης, την φρεγάτα Fremm. 

Κλιμάκια της γαλλικής εταιρείας NAVAL GROUP έχουν συναντηθεί με τους επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού, στους οποίους έχουν παρουσιάσει τεχνικά στοιχεία των υπερσύγχρονων φρεγατών. Τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του ΥΕΘΑ φέρονται να κατέστησαν σαφή προς τους Γάλλους συνομιλητές τους την ελληνική επιδίωξη η κατασκευή είτε μέρος της είτε εξ’ ολοκλήρου να γίνει στα Ελληνικά Ναυπηγεία.

Η χρηματοδότηση της προμήθειας των νέων φρεγατών του Ελληνικού Στόλου, δεν προκύπτει δημοσιονομική επίπτωση, καθώς αναζητείται φόρμουλα ώστε το πρόγραμμα να “αιμοδοτηθεί” οικονομικά από τα υπερ-κέρδη των ελληνικών ομολόγων που δεν έχουν επιστραφεί στην Τράπεζα της Ελλάδος από την Γαλλική Κεντρική Τράπεζα. Με αυτόν τον τρόπο ένα μέρος του γαλλικού χρέους από τα προγράμματα SMPs ANFAs, θα καταλήξει τελικά στην Ελλάδα δίνοντας και την απαραίτητη οικονομική ένεση στα Ελληνικά Ναυπηγεία. “Θα δημιουργηθούν και θα διατηρηθούν θέσεις εργασίας. Και τότε αλλά και σε όλες τις συναντήσεις θα πιέσουμε πάρα πολύ προς την κατεύθυνση αυτή. Στο να έχουμε ελληνική συμμετοχή κατά το δυνατόν μεγαλύτερη”, αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη του ΥΕΘΑ.

Για να έχουν νόημα αυτές οι συζητήσεις, πρέπει σύντομα να λυθεί η εκκρεμότητα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε ρήξη με τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα, ενώ προγραμματίζεται και εκκαθάριση της επιχείρησης.